¨

Alla inlägg under maj 2011

Av nena - 16 maj 2011 09:04

 Gårdagens konfirmation gick bra.

Alla i gruppen var så fina och de spelade upp en pjäs som var både rolig och fick en att tänka till...

J hon bar stora korset på vägen ut ur kyrkan... J är en väldigt blyg tjej som helst vill försvinna i mängden, inte synas eller sticka ut så att hon gjorde detta frivilligt är ett stort steg för henne.


 Vädret var väldigt varierande, sol, regn lite åska och så om igen men vi kunde sitta ute i partytältet eftersom vi hade lånat svärfars gasvärmare.

Det var skönt för det blir så trångt inne.


 Maten vi hade beställt var god precis som tårtan.


 En perfekt dag med andra ord!


 Idag är det jobb för mig eftersom jag bytte bort fredagen... då kändes det bra, just nu vet jag inte om det var rätt...

Det är inte förrän i eftermiddag så jag hinner vila ett tag till...



Av nena - 12 maj 2011 10:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nena - 10 maj 2011 12:00

Härligt!
Jag har flyttat ut på altanen.

Borde vara där inne och göra lite nytta men jag vill inte vara inne, jag vill njuta av varje solstråle som finns.


 J mår bättre och det blir nog skolan i morgon.

Vet inte vad det var för feber hon fick och inget annat... märkligt är det i alla fall och jag hoppas att det inte smittat någon annan här hemma för just nu finns det inte plats för med sjuka.

Kan man få feber av allergi?

Det har ju varit mycket pollen som cirkulerat här och hon var ju kladdig och kliig i ögonen dagen innan febern.


 Jag har lite bloggtorka just nu och det blir ibland dagar då jag inte bloggar alls och det lär nog fortsätta så.

Jag är också väldigt dålig på att kommentera på de bloggar jag läser.

Men jag går min bloggrunda var dag och kommer att fortsätta med det.

Jag finns fast jag inte syns.

Har ju bloggat sedan maj 2006 så det vore väl konstigt om det inte kom någon bloggtorka då och då.


 Ha det gott ♥



Av nena - 8 maj 2011 22:34

 Idag skulle ju J på vandringsgudstjänst med konfan och det var inget som hon och kompisarna såg fram emot. Det var inte en kort tur som de skulle traska.

Hon och kompisarna satt och  skojade om att de nog var lite sjuka då så att de kunde slippa undan...lite förkylda eller så...

Jag sa att man ska inte säga så för det kan sluta med att alla eller någon av dem blir sjuka dessutom är det ju ganska ljusblått om alla i ett koompisgäng uteblir p.g av sjukdom.


 Vad händer då??
Jo hon vaknade med feber...inte så hög med feber och att du traska långt och i sol är ju inte direkt vad doktorn skulle rekomendera...så det blev till att ringa till hennes ledare och säga som det var.

Fast J själv tyckte det var jobbigt och pinsamt eftersom nu kanske kompisarna trodde att hon spelade...

Nu kommer hon ju få vara hemma från skolan i morgon också så då tror jag inte att någon tänker så om någon nu skulle göra det.


Så var noga med vad du önskar!!


 I går gick det bra för M och D i skolan och D hade blivit välklappad ;)

M fick också chansen att gå runt med sköterskans iller i illerns väska och koppel.

Både M och P har varit sugna länge på en sådan krabat men jag har satt stopp och för att verkligen få dem att förstå att det är nej så har jag sagt att om jag får en minigris kan de få en ille ;)

Inte vill de ha en minigris inte och inte jag heller (längre) så någon iller lär det inte bli i detta hus.

Nu fick ju i alla fall M stillat lite av den där nyfikenheten att ha en iller med sig.


 I fredags fyllde maken år.

Jag köpte en liten prinsesstårta som jag tänkte att vi kunde mumsa på lite efter middagen för att fira honom lite på hans dag fast vi hade kalas förra helgen.

Nu var det så att han inte bara fyllde år utan hade även äran att ha jouren på jobb.

Precis när vi höll på med middagen ringer hans telefon och han fick fara iväg.

Jag drog ut lite på matlagningen i hopp om att det skulle vara ett lätt jobb men det var det tyvärr inte utan det var ett 4 timmars jobb så det var bara att lägga undan mat till honom.

Det blev ingen tårta... den åt vi istället i går när vi fick spontanbesök av våra husvagnskompisar. Det var trevligt... gillar det spontana - ta - det - som - det - är -besöken...om jag mår bra.


 Idag har vi mest tagit det lugt och njutit av solen, synd att det blåste en massa bara...fast det var bra för min första tvätt som jag hängde ut på nytvättad torkvinda, det var torrt på ett kick.

Nu har P varit på jobb igen en stund och vi håller tummarna att det ska vara lugnt nu, gärna resten av veckan.


 Ha det så bra!!

Av nena - 5 maj 2011 22:22

 I morgon är det fredag och då är det dags för jobb för min del.


 Det blir sedan en helg med en hel del innehåll och jag ska samtidigt försöka vila och ta det lugnt.

På lördag ska J på en invigning med scouterna, det är en vandringsled som ska invigas och de ska visa lite saker som de gör på scouterna.

Samtidigt så ska M till skolan och tar lilla D med sig för de har öppet hus och hon ska vara på veterinärskleniken och visa lite vad de gör där och lilla D är "försökskanin" hon är ju van efter att varit med henne du ett tag. Så kanske blir det en lindad tass eller svans eller kanske rent av huvudet.

Lilla D har blivit en lite "maskot" på skolan för hon är så tålig och låter alla hålla på med henne.


 På söndag är det vandringsgudstjänst för J och jag vet inte om vi ska med eller inte än.

Mitt i allt detta så går maken på jouren i morgon.

Vi har ringt farmor och hon är backup om det är så att maken behöver fara på jobb och töserna behöver hämtas.


 Jag tar lite bloggvila nu över helgen och önskar att ni alla får en fin sådan och att solen lyser på er.


Av nena - 4 maj 2011 22:31

och det känns inte som om jag får något gjort ändå är det en del som blir klart.


 Idag har jag plockat lite här hemma med ditten och datten samtidigt som jag haft boken i öronen och den är snart slut.

Morgan Alling - Kriget är slut, den är bra och Morgan själv är duktig på att läsa.

Vilken barndom han haft... trodde jag inte...


 I morgon ska J fotas i kyrkan, sen är det vandringsgudstjänst till helgen och helgen efter är det äntligen dax.

Känns som om det vore här om dagen som jag satt här och var stressad inför M´s konfirmation och skrev listor efter listor för att komma ihåg allt...

Det är tre år sedan!

Tiden går fort... ibland skulle jag vilja dra i nödbromsen.


 Nu kallar snart sängen!

Av nena - 2 maj 2011 11:53

 Idag är jag sliten, det har varit en helg med mycket av både det ena och andra utom just vila och sömn.

Värken i nacken och axlen har gett mig huvudvärk och ryggen som känts ganska ok sista dagarna gjorde sig påmind.


 När J stuckit till skolan så la jag mig igen och somnade direkt.

Min mamma ringde vid 11 och väckte mig och då var jag helt borta, visste inte vilken dag det var.

Efter en sväng i trädgården med hundarna så kändes det bättre.


 Idag är det absolut vila som gäller, i alla fall fram till maken kommer hel för då måste vi köra ner till Malmö för att lämna tillbaka klänningen som J inte längre vill ha på konfan.


 Det är kallt idag, bara 10 grader men det regnar inte, inte än i alla fall.

Inget altansittande idag inte.


 Nu blir det en kombinerad frukost och lunch och så ska jag lyssna på boken jag

lånade i fredags.

Ha en fin dag!

Av nena - 1 maj 2011 13:31

 Så var det då maj månad och solen försvann.

Eller ja den är framme lite till och från men det är inte speciellt varmt idag.


 Vi ska fira maken idag som fyller på fredan.

Både hans och mina föräldrar skulle iväg nästa helg och vi tyckte att det blev lite för mycket med kalas ena helgen och konfirmation helgen efter.

Vi ska bara ha kaffe och kaka och J har gjort en tårta.


 I fredags jobbade jag och körde moppe dit.

Det betalar jag för nu för jösses vad ont jag har i nake och axel på höger sida och det ger mig huvudvärk.

Det är "gas-handen" som jag antagligen spänner när jag kör. Jag hoppas att det ger sig och att det inte ska vara så var gång jag kör... fast nu förstår jag ju varför min sjukgymnast rådde mig att inte köra egentligen.


 Hittade kläder till M och P i går så nu är allt klart så när som på att jag ska ha ett par skor.

J hittade en annan klänning som var just klänningen med stort K så i morgon så far vi och lämnar tillbaka den andra som hon köpt först.

Tur att det går att ångra sig och att lapparna sitter kvar.

Klänningen hon hittade i går är en klänning som hon nog kan nyttja mer i sommar också än den första så det är ju bra.... dessutom var den billigare ;)


 Önskar er alla en fortsatt skön 1 maj.

Nu ska jag ta fram lite kakor.


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards