¨

Alla inlägg under februari 2010

Av nena - 28 februari 2010 21:20

För filmen, den var bra.
Den var inte riktigt som de andra ("Jalla Jalla" och "Kopps"). Ska inte gå in mer på det eftersom det kan förstöra handlingen för de som vill se den.

Popcornen var däremot inte bra. Jag är ju sådan att jag bara måste ha popcorn när jag är på bio. När jag ätit första "lagret" så var det mest bara smulor och resten av familjen hade ungefär detsamma.

Trist! Borde kanske ha klagat?? men det gjorde vi inte....


 Vi har ätit en god middag, lite sent idag, kotlett med potatisgratäng och jag är väldigt mätt än.


 Imorgon är det skola och jobb för M och P medan J hon har lyxen att börja skolveckan med en studiedag. Det betyder att hon och jag har sovmorgon =) Det gillar vi!


 Nu blir det lite tv och sedan sängen.

Bloggrunda har jag inte hunnit med i dag, jag tittar in till er i morgon.

Av nena - 28 februari 2010 11:45

För receptet på de Amerikanska pannkakorna.

Det gick alldeles utmärkt att göra smeten innan.

Jag tyckte inte det smaka illa men jag föredrar nog vanliga, fast kommer att testa igen.

Familjen åt och mumsade. Jag trodde inte att töserna skulle ens smaka med lönnsirap men jodå, de smakade och åt mer =)

P tyckte också att det var gott med lönnsirapen medan jag själv bara ville ha jättelite på var bit.


 Idag är det + grader igen, just nu 5.4 stycken och solen är framme , det blåser inte heller så mycket idag.

Vi ser fram emot att snart få ge oss av mot grannstaden och bion.


 Önskar er alla en skön söndag!

Av nena - 27 februari 2010 23:41

Vi fick en bra dag trots att jag mått som jag mått och jag är glad att vi sa återbud även om det kändes tråkigt för det hade inte blivit detsamma om jag bara ville att de skulle gå igen.

Mår bättre nu i alla fall i humöret och tror att jag gick in i andra andningen i eftermiddag, övertrött liksom. Nu kunde jag ju inte göra så mycket åt det men jag och J fixade i alla fall smeten till de Amerikanska pannkakorna som vi ska ha till lunch i morgon (hoppas att det går bra att göra smeten innan). Ska bli spännande att smaka och maken han har varit och köpt lönnsirap till dem idag.

 I kväll har vi bara myst hela familjen. Vi har sett Snuten i varuhuset och den var ju kul och uppiggande.


 I morgon eftermiddag ska vi på bio. Vi ska se Farsan.

Som en avslutning på sportlovet.
Jag hoppas på att jag mår bättre än nu. Kommer att åka med oavsett och så får jag vila dagarna efter istället.
Vill ju kunna planera lite kul med familjen och en bio är ju inte så ansträngande. Ett gott skratt förlänger ju dessutom livet ;)


 Nu ska jag dock sova så godnatt allesammans.

Av nena - 27 februari 2010 10:19

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva om det i min blogg.

Jag tittar ju inte på Os och har noll intresse egentligen.

Ja kul att det går bra och de tar medaljer men att titta på det... nääää.

Fast... man ska aldrig säga aldrig.

Fastnade i natt då det spelades curling. Fattar inte hur jag kunde göra det. Jag vet absolut inget om curling, fattar inte reglerna eller hur det ska spelas osv. Men på något sätt var det som om jag  inte kunde stänga av och sova istället.

Jag var fast och det var ju väldigt kul att se dem på pallen, överst.


 Det har blivit ändrade planer idag.

Jag har en väldigt kass dag. Ont i hela kroppen, har lagt mig igen med laptopen bredvid men jag måste nog snart upp igen för det känns inte så bra att ligga.

Känner att jag inte kan klara av att vara speciellt social idag. Det räcker mer än väl med familjen, helst skulle jag vilja vara bara själv.

Vill inte att vårt första möte med gamla kompisen ska ske när jag mår som jag mår så vi får skjuta på det.

Väldigt trist eftersom jag verkligen sett fram emot det...

Ännu en gång önskar jag fibron dit pepparn växer.

Varför kunde det inte vara i morgon istället om jag nu tvunget måste må som jag gör just nu... då hade jag i alla fall klarat av dagens planer =(


Av nena - 27 februari 2010 00:39

Vi har haft det riktigt skönt idag.

Först var jag och maken iväg och handlade lite och efter det var vi på köpcentrat med töserna.

M ville på bokrean och fyndade lite böcker och J ville kolla kläder men hittade inget.

Här hemma har vi sedan ätit gott och bara haft det mysigt.


 Jag har inte suttit med datorn så mycket idag så någon bloggrunda har jag inte hunnit. Vet inte om jag hinner det i morgon heller för då ska vi först ett ärende då J är på scouterna och sedan ska jag baka lite och på kvällen kommer det en kompis hit som vi inte sett på massor av år, långt innan M föddes och hon blir ju 17 i år.

Vi hittade varandra igen på FB så det ska bli kul.


 Jag hoppas ni alla haft en fin fredag och får en härlig helg.


Av nena - 26 februari 2010 11:27

Skulle man ju kunna tro, vi har nu hela +6 grader och det är ju länge sedan.

Det töar för fullt där ute och maken han är ute och slår ner det som hänger från taket så att ingen får det på sig... ingen i detta fallet är hundarna för de är de ända som går där intill huset.


 Idag är vi lediga hela familjen och det är skönt.

Vi bara njuter av att det är fredag och vi har en orörd helg framför oss.

Inga planer alls för dagen. Bara ta den som den kommer .

Journallen har varit tyst hela natten också, så bara en gång denna runda har P behövt ge sig ut på jobb.


Önskar er alla en fin fredag.

Av nena - 26 februari 2010 00:21

 Det gick bra på kalaset och makens nalle höll tyst. Tack för det!

6½ timme till sedan är han klar med jouren för denna gången.


 Presenten uppskattades och det är kul när man inte riktigt vet vad man ska köpa och det prickar rätt så bra.

Nu ser vi fram emot att få titta på första tavlan han gjort =)


 Jag har några konstiga ryckningar i kinden, precis under vänster öga.

Har kommit och gått några dagar nu och det är väldigt irriterande.

Jag har haft sådant någon gång i ögat/ögonlocket men det har försvunnit.

Trodde först att det kanske var så att glasögonen låg på och tryckte på någon nerv men efter att ha varit utan dem ett tag så kom det i alla fall så det kan inte vara det.


 Nu sängen!

Godnatt!!

Av nena - 25 februari 2010 15:09

efter besöket på a.f, det gick bra, jag fick bara vänta en halvtimme och sedan fick jag mitt papper underskrivet och en inbokad tid nästa vecka.

Andra hade ju samma tanke som jag att vara där tidigt så kanske det inte är kö... nästa gång ska man kanske komma strax innan fyra fast det kanske alla de som var där idag tänker då också ;)


 De har fortfarande inte varit här ute och skrapat våra vägar =(

Hade varit bra om de tog det nu då vi ligger på + grader för nu är det så löst och lätt att få bort. Jobbigt om det fryser på som det är nu.


 Nu kommer snart maken hem och då blir det middag och sedan ska vi på kalas.

Hoppas på att makens journalle inte ringer.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards