¨

Alla inlägg under juli 2009

Av nena - 31 juli 2009 18:23

 Egentligen har jag ingen ork alls idag. Luften har liksom gått ur mig men det fanns ändå en del saker som vi behövde fixa.


 Rullgardin till sovrummet, den som satt där har inte gått att rulla upp som den skulle. Man fick spänna om den hela tiden och den var ändå bara halvt upprullad. Hur kul är det :(
Idag så gick det inte alls så nya sådana har inhandlats och oj så skönt att kunna få in ljus genom både fönster och altandörr nu.


 PH+ eller vad det heter till poolen efter allt regnande.


 Glasögonen, mina, de behövde fixas eftersom jag tyckte att de inte satt riktigt rätt och det gjorde de nog inte för efter att de böjt lite på skalmarna så sitter de mycket bättre på näsan.


 Apoteket skulle besökas och lite saker skulle inhandlas.


 Nu är allt detta gjort, rullgardinerna är uppe och även lampan i hallen som vi köpte samtidigt (man kan inte vara på IKEA och bara köpa det som står på lappen).

Poolen har fått sitt + och nu hoppas vi på att det ska bli badväder igen.

Töserna städade hos Yngve-Östen och dammsög upp hundhåren som kom farande när vi öppnade dörren.


 Maken börjar jobba efter helgen och det känns trist, någon vecka till hade varit skönt.

Visserligen jobbar han bara 14 dagar nu (en av veckorna är jourvecka) och sen har han en vecka semester till men det är samma vecka som döttrarna börjar skolan så den blir också hackade och malen på ett sätt.


 Nu väntar lite mat och sedan är det bara slapp i soffan.


Ha det bra!




Av nena - 30 juli 2009 23:22

 När det regnade som mest så körde vi till Hbg för att gå på Tropikariet där vi tittade på hajar, apor och annat spännande.

Glömde så klart kameran hemma så min mobil fick hjälpa mig att föreviga dagen.

Här är några bilder därifrån. Inte så många efterdom det inte är så bra miljö att fota i och nere i akvariet blev det inga foto alls som är något att ha.


En liten krokodil.


Ser ni den lilla lilla apan?


Mina favoriter. Hos dem skulle jag kunna stå i evigheter. Tyvärr var de lite trötta när vi var där inne.


 När vi var klara så hade det slutat regna men det var en aningen svart där uppe.

Svärmor var hungrig och när hon började prata mat så blev vi andra också det så vi åkte till Max och åt hamburgare. Medan vi satt där så sprack det upp och himlen blev blå.

Vi bestämde oss för att åka vidare till Fågelparken och titta. Det är en hel del år sedans om vi var där och de hade byggt ut en hel del.


Återigen fick min mobil jobba och föreviga det besöket.


Vacker var han.


Min favvo. När jag var tonåring så hade vi en sådan här och hon var världens kelgris. Hade hon inte blivit sjuk och somnat in så hade hon nog bott hos oss nu.

Jag stod i evigheter och tittade på alla kakaduer som de hade och det fanns en hel del som var väldigt kelna och snackade... som denna :)

Min kompis.


Fin men jag minns inte vad den hette.


Kul att titta på och så vackra


En svart svan med polkagris-randig näbb (syns inte så bra här).

Jättefin var den och de andra.


 Det fanns en hel del kaniner och marsvin också som töserna var inne och klappade. Getter som var söta. En känguru men h*n ville inte vara med på bild ;)

Fjärilar kunde man gå in till och där immade glasögonen igen helt *S*

Rena bastun och så skönt det var att komma ut där ifrån.


 Nu i kväll har vi ätit räkor med vitlöksdipp och rostat bröd.

Tittat på Harry Potter, den första.

Jag har inte sett en Potter-film innan men nu tänkte jag att det var dags och den var ju inte alls så dum ;)
Väntar nu på tvåan ska komma med tidningen i helgen eftersom de två första har vi bara på video och det äger vi ingen, resten finns på DVD här hemma men jag vill ju se tvåan innan de andra.


 Nu kallar sängen högt på mig. Den är renbäddad och jag nyduschad så det ska bli skönt att krypa ner.


 Godnatt till er alla.




Av nena - 30 juli 2009 10:46

 Ute regnar det rejält och det är inneväder idag.

Tösernas önskan är att åka till Tropikariet i Helsingborg och titta på djuren.

Så det är det vi ska göra idag. Det är inte så stort och inte så jobbigt att gå så det känns ok.

Vi tar svärföräldrarna mina med oss, de gillar också sådana ställen.


 Hoppas ni har en bra dag oavsett väder, semester eller jobb.

Av nena - 29 juli 2009 20:58



Molly, Mollisen, Mollan



Doris, Dorabella, Kommandoran


Kärt barn har många namn.



I eftermiddags när maken ringde till kompisen D så blev vi hembjudna på spontanfika och det var nog precis det jag behövde för att sluta grubbla på allt som blivit sagt idag. Jag är jättetrött och öm i hela kroppen. T.o.m i munnen har jag ont, har antagligen varit så spänd att ja bitit ihop hårt. Det var jobbigt att äta.

Nu ska jag lägga mig och bläddra på tv'n innan jag stänger de blågröna för idag. Har varit dålig på att kommentera i era bloggar sista tiden, orken har inte riktigt funnits men jag har varit inne och läst och jag tror att det blir bättre när vardagen kommer igen.


Ha det bäst!!


Av nena - 29 juli 2009 15:10

 Idag var det jättejobbigt. Jag var så illamående när vi åkte ner så jag trodde jag skulle kräkas.

Huvudet dunkade i takt med hjärtat och hela jag skakade.

Jag hade mina aningar om att de inte ville att P skulle komma med in i dag och jag fick rätt.

Han fick snällt sitta i väntrummet medan jag var inne själv.

Hemskt var det men personen som jag mötte var förstående och han tog det lika lugnt som den jag träffade förra veckan.

 Ännu en gång så fick jag gå igen om allt och berätta, svara på frågor osv.

Inte så fokuserat på min värk denna gången utan mer på den panik och ångest som kommit med värken.

Nästa person som jag ska träffa är det mer om värken och sen ska allt sammanställas...

Jag mår inte så bra som jag gärna ger sken av, jag har så svårt för att visa utåt hur jag egentligen mår men i dessa lägen så måste jag ju faktiskt berätta det och det är ju skönt på ett sätt att få det ur sig. Att tömma systemet liksom.

Här vill jag ju inte heller släppa ut allt eftersom det inte är en låst blogg.

Har min bästa vän som jag skriver till och hon vet hur det är eftersom hon har samma värk och annat som jag.

det är väldigt befriande att göra. Jag kan ju prata med min man om det men samtidigt så känns det ju inte heller så bra att det ska pratas om det hela tiden här hemma heller....


 Nåja nu är det över för denna gången och nu dröjer det ca 2 veckor innan det blir dags för nästa.

Av nena - 29 juli 2009 01:20

Har sovit någon timme och är nu vaken igen.

Trött så jag mår illa men kan inte sova.

Alldeles för mycket rör sig i huvudet.

Tankar byggs upp och rör till det ordentligt.

Även i drömmen så är det så här så den sömn jag fått är inget att hurra för.
Jag hoppas kunna sova lite till snart annars håller jag nog inte ihop imorgon... idag blir det ju.

Behöver all styrka jag kan få för att hålla kroppen och knoppen där den ska vara, där den bör vara, där jag vet att den inte kommer att vara...


 Runt 13-tiden får ni jättegärna skänka mig en tanke.

En timme senare hoppas jag att det är över även om det står att det kan ta två timmar... två timmar kommer jag aldrig kunna vara koncentrerad.


 En tablett nu så jag förhoppningsvis blir av med huvudvärken och sen ska jag försöka sova igen.



Av nena - 28 juli 2009 16:51

 Vill inte ge med sig trots tabletter.

Anar att det är stressen jag känner inför morgondagen som sätter sina spår.

Nu är det dags igen och jag har lyckats förtränga det nästan hela veckan och det är skönt men så har jag också försökt att vara koncentrerad på annat för att inte tänka.
Fast nu är det så nära och det går liksom inte att tänka på annat hur jag än försöker. det finns liksom där hela tiden.

Nu vet jag hur det ser ut där jag ska men det är ännu en ny människa som jag ska träffa och det är det som är jobbigt.


 Vi har varit och växlat de danska pengarna vi hade över till svenska igen.

J har köpt en DVD-film och M köpte ett PS2 spel så nu sitter de vid vars en tv och tittar/spelar.

P han ska fixa middag och jag ska lägga mig en stund med fuktig sval handduk på pannan och hoppas att hammaren i skallen slutar slå.


Av nena - 27 juli 2009 20:39

Svärföräldrarna var sugna på att ta en tur över vattnet och tyckte att det var trevligare om vi var med och töserna nappade så klart direkt.

Det regnade när vi startade turen men när vi kliver in innanför grindarna så är det sol.

Med åkband runt armarna så satt döttrarna sedan fart mot de olika karusellerna Nästan allt testades.

M sköt nog på alla de stllen som man kunde skjuta. Man hörde på henne när hon såg en bössa ;)

J älskade stockarna trots att man blev blöt (fast lite fusk var det eftersom hon hade en regnkäp även om den inte tog allt vatten).

Jag och svärmor tog det lugnt, vi halta hittade sittplatser här och var och bara njöt av att se hur kul töserna tyckte det var.

Jag tyckte det var väldigt skönt för jag släppte tankarna inför onsdagen som just nu lurar i bakgrunden.

God mat fick vi också.


En väldigt lyckad måndag fick vi.

Nu är vi alla ganska så trötta och slappar bara i soffan.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards