¨

Alla inlägg under augusti 2006

Av nena - 31 augusti 2006 12:41

trött men lycklig.Hon hade hållt sig torr och det hade bara duggregnat lite då de höll på med lekarna. Kom lite dugg då de skulle paddla hem också men inget som krävde regnkläder. Just nu vet jag inte så mycket mer. Hon har ätit lite och ligger nu i soffan med Dixi och slötittar på tv´n.Jag tror att det kommer att bubbla ur henne senare ;)

Av nena - 31 augusti 2006 07:39

Så skönt. Jag hoppas att de haft det bra i tältet i natt och att de inte frusit. Idag var det i ala fall 15 grader då jag cyklade med J till skolbussen. Hon hade med sig gympaväska och vanliga väskan + papper till skolbänken så hon behövde lite hjälp att forsla allt till bussen. Det var skönt med en cykeltur men jag tror att det varit skönare om inte huvudet varit så tungt. Halsen känns fortfrande tjock men det gör inte så ont i dag.

Av nena - 30 augusti 2006 21:26

Det är underligt då hon inte kommer hem efter skolan. Hur ska det gå när hon blir lite äldre och stannar borta över natten??? Detta är ju bara en natt och hon kommer hem till middag i morgon. Hönsmamma, det är nog det jag är. Nu har vi varit och handlat, ätit middag, och tittat på Idol. Förstår inte hur vissa inte kan ta ett nej och inse att det är folk som kan sin sak som tackar nej. J och jag var ute och lekte lite med kameran också och bl.a fångade vi Mollan som på fotot såg ut som om hon bara hade framkropp. Ska snart ta och leta reda på en kudde och vila mitt ömma huvud på och hoppas att jag mår bättre i morgon. Godnatt!!

Av nena - 30 augusti 2006 15:32

det borde jag kanske göra. Jag kan inte hjälpa lilla J med hennes matta. Det surrar i kupan. Tiokompisar och utvecklad form?? Herregud var tog plu och minus vägen? En hederlig uppställning av talet??? Jag borde ju kunna allt det där eftersom M precis har slutat mellanstadiet men det går bara inte in. Det är som om minneskortet raderas hela tiden där innan för mitt pannben *suck* *ropar* M var är du kom hem och hjälp lillsyrran med matten. Vilken tur att deras pappa är bättre på detta än jag!!

Av nena - 30 augusti 2006 10:26

Äntligen får hon komma på paddelturen som hon längtat efter. Hon har ju visst om detta sen några år tillbaka då det är något som alla sjuor får göra.Det är en lära-känna-nya-klassen-och-lärarna-resa. De paddlar en bit och när de kommer fram så leker de lekar där de ska lära sig lita på varandra och samarbeta.Är de första klassen får de sätta upp tältet tillsammans och är de sista klassen får de ta ner tältet. Nu har M tur att vara mittklassen så de slipper det och kan ägna sig åt annat istället. Just nu skiner solen här och jag hoppas att det är fint dit de ska också. Gummistövlar är på eftersom det antagligen är riktigt dyngit efter gårdagens regn + att första klassen var där och trampade i går/idag. M´s ryggsäck var inte den största. Det var en som hade en sån där resväska på hjul på en liten väska så skulle någon sakna några kläde så har säkert någon annan för mycket med sig *s*. Jag är urkass på det där med packning. Jag kan inte bestämma mig om jag packat ner för mycket eller för lite och sen oroar jagmig för det... Nu ska jag i alla fall försöka göra någon form av nytta här hemma. En diskmaskin behöver nog tömmas och fyllas på nytt tex.

Av nena - 30 augusti 2006 08:25

ett huvud som värker. Längtar tillbaka till sängen. Lilla J är i skolan och M väntar på att klockan ska bli 9.50 för då ska de samlas vid stationen och åka iväg med sina lärare för att paddla och sova i tält. Hon är glad att hon inte gjorde det i går, för som det har regnat i går kväll. Jag hoppas verkligen att det inte regnar mer. Vi har packat och packat om, sett till att allt är inplastat och jag hoppas att hon har med sig så det räcker och att det inte är för mycket. Väskan är stooor och förhoppnningsvis är hon inte den ända med så stor väska för då har vi lagt i för mycket. Fast egentligen finns det bara ombyte för om i fall att hon druttar i vattnet en gång.

Av nena - 29 augusti 2006 20:16

allt är stekt och hälften är uppätet också. Ryggsäcken är packad och väntar bara på att få åka ut med M på paddeltur. Nu är det Idol!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Skapa flashcards