¨

Alla inlägg under september 2010

Av nena - 30 september 2010 11:34


 Idag skiner solen, himlen är blå och det var nästan vindstilla tidigare här men nu har det börjat blåsa en del.

Jag mår inget vidare men hoppas på att det ska bli bättre så jag i alla fall orkar med mina timmar på arbetsträningen i morgon.


 Idag ska vi ha fredagsmys eftersom maken han går på jouren i morgon.

Det är inte så länge sedan som han hade jouren och det känns lite trist.

Han var ute så mycket då och jag håller tummarna att i alla fall helgen får vara lugn denna gången.


 Nu ska jag ta på mig och gå ut en sväng i trädgården, orkar inte gå en promenad som jag skulle vilja men lite sol och luft måste jag ha.




Av nena - 28 september 2010 07:27

Tisdag idag.


Så trött jag är på min täppta näsa.

Tycker den är värre idag än innan.
Hostan är inte bara nattetid nu utan hela dagen också. Har ont i bröstkorgen och magen =(

Undrar om jag dragit på mig ett nytt virus innan det andra försvunnit eller vad det är *suck*

Fast J hon är i och för sig fortfarande snuvig hon också efter hennes pärs med feber och förkylning.

Seeeeeegt!!


Ska lägga mig en liten stund till nu när J kört till skolskjutsen och innan M ska upp, hon har ju sovmorgon nu när hon är på APU.


Ha en fin dag ♥


Av nena - 27 september 2010 19:07

 Det är konstigt att när jag bestämmer mig för att vila så kommer det ändå en massa som ska göras.

Tvättat har jag gjort en del idag. Visst det är väl inte så betungande då man har tvättmaskinen i huset men i alla fall.

När jag vilar så ska jag ju vila och inte se den där överfulla tvättkorgen... och var kom all tvätt ifrån??? Tycker inte alls att det är så länge sedan som jag hade den näst intill tom.


 Det hade gått bra för M på APU:n och det är skönt.

Hon tyckte det var kul och hade varierande uppgifter.

Eftersom bussarna bara går en gång i timmen här ifrån och hon kom för tidigt till jobb så får hon nu ta bussen efter och komma senare. Snällt av dem, de ville inte att hon skulle behöva sitta och vänta på att de skulle komma.

Det är jag glad för eftersom jag inte var så glad att hon skulle stå där själv och vänta...


 Har varit och köpt hem lite färdiga maträtter som hon kan ta med sig de gånger som vi inte har rester över, det är ju inte alltid det blir det.

Bytt makens skor också som han köpte i lördags. Det var en kant bak i skon som inte var så skön. Något fabrikfel och det hade han inte känt när han testade skon i affären. Inget problem att byta och det var ju bra, rätt storlek fanns ju också hemma.


 Jag har varit väldigt dålig på att kommentera hos er sista tiden eftersom orken inte riktigt funnits men jag vill att ni ska veta att jag är inne och läser hos er i alla fall.


Ha en fin kväll!


Av nena - 27 september 2010 08:51

 J i skolan och just nu så är M på väg mot bussen som ska ta henne till första dagen på APU:n.

Spännande och kul tycker hon.


 Idag ska jag bara vila.

Något som jag borde gjort i helgen men som det inte riktigt blev eftersom annat kom i mellan.

Kroppen skriker efter vila


Ha en fin dag!

Av nena - 25 september 2010 23:30

men ibland blir det ju inte riktigt som planerat.


 Det känns i kroppen idag efter gårdagen.

Skulle vilat den efter det men det blev inte riktigt så eftersom vi fick skjutsa J till stan när hon och de andra scouterna skulle på stadskampen som de har vart år mellan alla scoutförbunden i kommunen.

Det var inte lönt att åka hem och sedan tillbaka igen så maken och jag tog en sväng på stan.

Köpte vars en god baguette och tog bilen ner till havet för att sitta där och njuta av utsikten.

Vädret var inte så jättefint men det var mysigt i alla fall.

 J och hennes lag tog hem priset för andra året i rad. De var glada för det, efter tre gånger får de antagligen behålla vandringspriset.


 Har sedan varit och handlat och letat skor, både maken och jag behöver nya.

Maken hittade men inte jag så jakten får fortsätta en annan dag.


 Till middag blev det grillat och potatisgratäng, kändes somrigt =)


 Nu har jag svårt att somna eftersom jag hostar som aldrig förr och det kryper i benen =(

Men ska snart göra ett nytt försök.


Ha en fin söndag!

Av nena - 24 september 2010 17:45

 Det gick  jättebra på arbetsträningen.

Kul var det och nu har jag också något att prata om här hemma när de andra kom hem och berättar om sina dag.

Det är ju bara på fredag jag ska vara där nu till en början i alla fall och det känns bra. Tror inte att jag klarat så mycket mer nu.

Sist jag arbetstränade så var det ju måndag till fredag efter ett tag fick jag dra ner det till fyra dagar, ledig onsdag men det fungerade ju inte det heller.

Nu är det ju inte alls på samma ställe och samma sak men det känns ändå bäst att börja försiktigt.


 Åkte in till stan och banken efter för att beställa ett nytt bankkort.

Tar bara ett par dagar sa hon.

Det var i somras bara som det tog så lång tid då maken fick nytt och det var ju skönt för det är väldigt bakvänt att inte kunna betala med det.

Kan ju inte heller stoppa det i en bankomat för att ta ut pengar utan det får jag göra i de butiker som har chipläsare.


 Nu blir det taccos och sedan soffan.


Ha en fin helg!

Av nena - 24 september 2010 08:33

Snart snart ska jag åka hemifrån för att göra min första arbetsträning.

Min mamma var snäll och ringde och sa att hon skjutsar mig.

Meningen var att jag skulle ta "Kalle" dit, det är ju inte så långt men eftersom det är lite fuktigt idag och jag precis legat sjuk så ville hon inte att jag skulle sitta och moppa dit.


Skulle ta mitt bankkort för att lägga det i en korthållare för att slippa ha hela börsen med mig idag och då bryts klart ena hörnan av och så klart är det den hörnan där den svarta remsan är så nu kan jag inte handla där de inte har chipläsare =(

Får fråga min mamma om hon kan skjutsa mig till banken efter jobbet så jag får beställt ett nytt kort, synd bara att det tar en vecka, tio dagar innan man får det.


 Nu ska jag ut en snabb sväng med hundarna innan jag ska iväg.

Ha en fin dag!

Av nena - 23 september 2010 22:40

Tack för alla kommentarer jag fått ♥


 Mår lite bättre.

Det är mest hostan som bråkar med mig nu. Får ont i huvudet var gång jag hostar.

Mår i alla fall så passa bra att jag kan åka till första dagen på jobbet.

Jobbet, arbetsträningen.

Så skönt att jag piggnat till så pass att jag kan börja med detta.

Kommer ju bergis vara trött och så efter men det har jag ju redan räknat med.

Ser fram emot att komma igång och arbetsträna.


 Det går bra i buren med Rex och Flizan.

Han är bara lite putt på henne på kvällarna då hon tar den plats där han brukar sova ;)
Han brukar dra henne i stjärtfjädrarna så att hon ska flytta sig, ibland lyckas han, ibland inte.


 På måndag så börjar M sin 6 veckors APU och hon ser fram emot det.

Så skönt att det löst sig efter att det blev som det blev.


J var lite ledsen i början av veckan då hon varit hos tandis. Hon och vi var ju så säkra på att tandställningen nu äntligen skulle plockas ut. Så lät det ju på tandsköterskan sist vi var där men nu blev det inte så, det hade inte rättat sig jämt i bägge sidor så nu blir det minst 6 veckor till men nu bara med ett gummiband.

J är ganska så trött på skrotet i munnen nu som hon säger och så längtar hon efter att äta en riktigt hård skorpa med smör och ost ;)


 Nu ska jag se till att komma i säng.

Kanske orkar jag skriva i morgon hur det gått.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards