¨

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Vila vid burken

Av nena - 4 maj 2009 15:28

 SurfNet.gif picture by Nena_no1


 Nu har jag varit och handlat och fick tag i nästan allt som vi ska ha i och på smörgåstårtan. Den är superlätt att göra så det blir inte så farligt jobb med det. Istället för en stor så gör jag några mindre som man kan ta fram när folk kommer, alla kommer ju säkert inte samtidigt... ja om det nu dyker upp några.... jo några kommer det hit, det vet jag men en del är jag inte säker på.


 Fiskmaten är inköpt och töserna blev eld och lågor då de förstor att jag verkligen menade allvar med det jag sa igår. De vet ju hur jag kämpat emot innan men nu så har mor i huset gett med sig och fisk blir det.

Usch det låter som om jag är värsta ragatan och det som  jag säger är lag... så är det ju inte.

 Jag har köpt en elektrisk knivslip också till honom som han tittat på i evigheter.

Något av nytta och något av nöje med andra ord.

Blir nog en bra 40 års dag för maken.


bild2.gif picture by Nena_no1

  Nu är det snart tid att fixa lite middagsmat, vad vet jag inte än. Ska sticka huvudet i frysen och se vad som finns.

 
 
Ingen bild

Hossan

4 maj 2009 16:57

Bra att du fått hem allt.

Han kommer att bli positivt jätteöverraskad för presenterna det är jag övertygad om!
Kul att kunna ge något som någon velat ha länge och känna att det är ok med en själv också. :-) Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig ju - och 40 fyller man bara en gång ;-)

Jag köpte en flintastek 600 gr för 16 kr som jag håller på och grillar i ugnen. Som tur är hade jag lite pommes i frysen och bernaisesås i skafferiet och lite vitlökssmör i kylen.

Vad hittade du till er i frysen?

 
wiper

wiper

4 maj 2009 18:04

Blir nyfiken på smörgåstårtan och undrar om du så småningom kan sätta ut recept. Jag tycker det är så svårt och misslyckas när jag tar recept på dom i tidningen.

Man kan vara bestämd och beslutsam utan att vara en ragata ;) du är då verkligen inte nån ragata.

Ha det jättebra
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

4 maj 2009 19:03

Jag har en sak åt dig... Min VÄN :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
Snäckan

Snäckan

4 maj 2009 19:09

Tack för din omtanke! Den värmer!

Jag hoppas du känner dig lite bättre nu ikväll, än du gjorde i morse. Tycker det var en jätte bra idé att köpa fiskmat och låta honom välja resten själv. Då blir det som han tänkt sig!
SKickar en styrkekram!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 19:10

Hossan -Åh flintastek är gott. Billig vr den också och det är ju bra.
Här blev det köttbullar och potatismos. Hade färdiga i frysen.

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 19:12

wiper - Klart att jag kan lägga ut receptet. Detta är en tårta som vi gjort många gånger och som alla uppskattat.

Tack det var snällt sagt att jag inte var en ragata ;)
Kram

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 19:13

Micke - Ok då kilar jag in till dig och tittar.

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 19:17

Snäckan - Jo det är lite bättre nu än i morse.
Tack för kramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards