¨

Alla inlägg under november 2008

Av nena - 30 november 2008 19:55

Varit inne i staden och tittat på julskyltning... eller  på alla lotter och korvförsäljare. Det var väl en och annan tomte men någon julkänsla infann sig inte.
J sålde lite lotter för scouterna, M vann lite godis av scouterna.
Vi gick runt, runt, runt och till sist så orkade jag inte mer och vi åkte hem.

 Nu har vi bakat pizza och tittat på ett gammalt Doobidoo jag hade inspelat av någon anledning, vilken har jag glömt.

 Jag hoppas att ni alla haft en skön dag och tack för alla kommentarer

Av nena - 29 november 2008 16:04

2 ljusstakar är på rymmen. De som jag brukar ha i vardagsrummet är borta, finns inte någonstans *surar* Hur kan ljusstakar bara försvinna? De packades ju ner då det andra packades ner, kanske inte i samma låda men i en låda i alla fall.
Nu är det adventsfint i alla fönster utom i vardagsrummet. Lite trist för det är ju där vi tillbringar största delen av vår vakna tid.
Ja ja jag får väl köpa något nytt, kan ju vara kul det också i och för sig men inget jag tänkt göra i år.

 J är klippt och blev jättefin.
M är fotad och det blev bra.
Städat har vi gjort. Eftersom jag tog den där stora städningen jag brukar göra till advent, när vi hade kalas för M så behövdes det inte nu, skönt.

Adventpyntat har jag som sagt gjort.
Nu är det snart mat och sen är det nog bara soffan som gäller för nu är jag ganska så trött.

 Ute regnar det ordentligt, hundarna är genomblöta efter en kort kissrunda och får ligga i köket och torka en stund.


tussegumman - Önskar dig en skön och avkopplande advent också.

Kimmie - Det är mysigt med alla slingor i trädgårdarna nu.

Av nena - 29 november 2008 10:49

Nackont och huvudvärk efter en hostig natt.

 Dagens plan:

  • Klippa J
  • Fota M till hennes ID-kort
  • Städa lite
  • Adventspynta
  • Koppla av i soffhörnan

 I går fick vi upp en slinga och den lyser nu så fint i kanten på altanens tak, de andra slangarna var inte hela, de var sönder lite här och var, inte så kul att sätta upp så vi ska se vad som finns och köpa nya.


 Ha en skön lördag!

Av nena - 28 november 2008 20:10

Det har varit en lång dag, en dag med många intryck och tankar.
Med mycket stim och stoj och hostande.
Nu ska jag bara slappa och äta popcorn.

 

Av nena - 28 november 2008 12:48

men smörgåstårta.

 Har ringt och beställt klipptid till J. Imorgon ska hon få bli av med luggen.
Har ringt frisören som brukar klippa henne men fick inget svar. har hållit på hela f.m och blev irriterad nu för har man stängt borde man ha en telefonsvarare som talar om detta och har man kunder brukar man kunna ta samtalet, i alla fall något av alla de jag ringt.

Så nu ringde jag till de som brukar klippa mig och fick en tid.

 Mail har jag också fått, en orderbekräftelse på att jag beställt bläckpatroner. Det har jag ju inte. Det var visserligen bara mailadress och namnet som stämde in på mig men jag mailade dem i alla fall och talade om att det inte var rätt mailadress de fått i fall de skulle behöva maila kunden.


Tack för alla kommentarer jag fått under förmiddagen. Det är alltid lika roligt när man loggar in och ser att någon lämnat ett avtryck ;)

Av nena - 28 november 2008 07:09
happy friday Pictures, Images and Photos

Japp så var det freda

Inatt har jag fått sova ganska ok Ingen telefon som ringt och ingen hund som skällt.  Bara en trist hosta som stört lite.


 J kände sig hängig i gårkväll men är uppe och på G mot skolan snart. P skjutsar dem till bussen idag så att vi slipper ha cyklar att tänka på i eftermiddag.

Vi ska på utvecklingssamtal direkt efter skolan med M idag och innan dess ska vi vara med när M har den här minnesträningen.
Blir en stund i skolan idag alltså.


 Ska försöka få en klipptid till J också i eftermiddag. Hon var lite irriterad på luggen i går, den är för kort för att sätta upp som hon vill men för lång för att hänga löst.


 Men innan allt detta så ska jag och maken mumsa smörgåstårta som jag gjorde i går.  Blev så sugen och fast vi hade det då M fyllde år så kunde jag nte låta bli att göra enliten en för  att ha till lunch idag. 

Av nena - 27 november 2008 15:50

och klockan är inte ens fyra.
Kanske det inte var så dumt med snön i alla fall.

 J kom hem så där halvt besviken, de hade kommit 4 av 6 tjejlag. Försökte peppa och så men det gick nog inget vidare fast nu verkar de hela glömt och hon har krupit upp i soffan och hittat något på tv som hon tittar på.
Lite snuvig var hon då hon kom innanför dörren men nu verkar det ingen större fara. Hoppas hon håller så hon kan gå i skolan imorgon så kan vi vila i helgen.

 M kom hem lite orolig. Hon hade av misstag kört iväg utan cykelhjälm i morse och det gillade hon inte. den ska liksom sitta där på huvudet när man cyklar och det är ju skönt att töserna använder den även om ingen annan av kompisarna gör det.

 P kom också hem, tidig var han idag eftersom han var på jobb här ute så var det inte lönt att åka in om firman igen och sen tillbaka hem igen.
Nu hoppas vi på att hans lur ska hålla tyst.

helga - Det hade varit kul på turneringen trots det dåliga (enligt dottern) resultatet.

Nini - Ska kolla upp om det finns för hundar. Nu har vi Hill´s, kanske är Royals billigare för det kan man inte säg att detta var.

Tack för tipset.

Kimmie - Ja sol, torrt och kallt är det bästa, i alla fall innan jul då får det gärna snöa.

Filifjonkan - Ska ta och tänka på de där öronproppar till nästa jour som maken ska ha. Tack frö det tipset.
Vad skönt att du fått allt utrasslat med slingan och jag tror säkert att det lyser fint hos dig.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards