¨

Alla inlägg under februari 2008

Av nena - 29 februari 2008 21:34

Orkar inte se programmet Hjälp så jag hamnade här istället.


 Det fina vädret försvann ganska fort tyvärr och det har kommit rejäla skurar under dagen. Döttrarna kom hem som dränkta katter eftersom det så klart precis då de var på väg ös-regnade det.

 Har pysslat runt lite här hemma och varit och handlat.
Massor av folk på Ica Maxi och som om det inte vore nog så bygger de om och det är en salig röra och man hittar inget. Mitt i allt detta så är det bokrea *pust*
Jag hade min lista och det tog väl typ dubbelt så lång tid att hitta allt eftersom man fick yra runt bland hyllorna innan man hamnade rätt.
Väl hemma så fixade vi köttgryta men ris till middag. Gott gott!

 I morgon är det scouterna och M ska köra tidningar.
Tyvärr har de lovat kraftig blåst och regn. Varför ska det blåsa var helg???


 Nu ska jag ta och lägga detta pussel:


Click to Mix and Solve
Av nena - 29 februari 2008 07:40

Djur Ämnet kommer från Emma S


 

  • Har du några djur, ras och vad heter de?

- Två blandrashundar, Molly som är en Flatcoated Retriever/Wachtel och Doris som är en Smålandsstövare/Drever.
Ökenråttan Prins och marsvinen Sixten och Yngve-Östen


 

  • Är det nåt djur du skulle vilja ha, vad?

- Nej inte nu, kvoten är fylld för tillfället.


  • Är det nåt djur du INTE skulle vilja ha, varför?

- Spindlar eller ormar, det är inget djur som tilltalar mig.


 

  • Om du fick vara ett djur en dag, vilket, varför just det?

- Hund kanske, att få busa runt i trädgården eller gå en lång promenad och känna alla olika dofter.


  • Finns det något djur du är rädd för, vilket?

- Nej jag är inte direkt rädd för djur men jag har respekt för dem och vissa ogillar jag men inte av rädsla.


Av nena - 29 februari 2008 07:26


 Så var det fredag igen och helg. Tycker att veckan försvunnit snabbt, ja förutom i går då hela dagen kändes som en ända lång vecka.

 Det ända som jag behöver göra idag är att handla för helgen. Känns skönt att inte ha några andra måsten.

 Det ser ut att bli en fin dag idag, det är så där mysigt rött i kanterna. Ingen vind som är något att snacka om, inte här i skogen i alla fall, det kan ju mycket väl blåsa lite utanför...

 Töserna kom lätt upp idag trots att det blev lite senare än vanligt i går innan de kom i säng. Skönt det för jag trodde det skulle var jättesegt.
 
 Nu en liten sväng med de fyrbenta och sen frukost.
Önskar er alla en bra fredag!



Av nena - 28 februari 2008 14:51

denna dagen är evighets-lång känns det som.

Tittade på klockan innan, jaha fem i tre. Då kan det vara läge att rulla köttbullarna och skala potatisen. J var ju på väg hem och så även M och P snart. Jag började blanda köttfärsen och började rulla och ingen J kom. Märkligt, hon brukar ju sätta nyckelen i dörren klockan tre. Hmmmm!
Tittar på klockan igen. Klockan är 14.00
Så nu har jag rullat köttbullar och skalat potatisen och strax kommer familjen hem.

 Varit en sväng med hundarna i solen och det var så skönt.

Fått tvättat två maskiner med tvätt och även vikt och lagt in en del ren tvätt. Har lit som ska strykas och det blir nog ikväll framför tv:n.

Av nena - 28 februari 2008 08:50

 Tror att det är första gången som jag inte mått illa eller haft ont i magen då jag skulle till någon läkare. Det var så skönt att slippa det och inte vara orolig. Men så har jag ju också världens bästa läkare. Han är rolig och väldigt bra på att lyssna.


Köpte frallor som jag nu ska äta till frukost, det är inte var dag som man kommer ut så tidigt på morgonen så att man kan få färska sådana.

 Ska sen försöka sortera och vika lite tvätt.

 I eftermiddag är det stora dotterns tur att gå till tandläkaren.
Det hade gått bra i  går hos tandis med den lilla dottern. Vi hade lyckats välja en bra tandläkare till henne. Vi fick ju välj själv var vi skulle gå och det är ju inte så lätt när man får ett A4-papper med massor av olika tandläkare, det kan ju bli hur som helst...nu blev det tack och liv bra.
 J fick göra avtryck och det var väl inte det roligaste precis men det var tydligen bättre massa än då jag fick tandställning som 11 åring, detta rann inte ner i halsen som det gjorde på mig *urk* Minns det med fasa och det var inget jag vågade berätta för J heller för då hade hon nog totalvägrat.
Nu väntar vi på en tid till röntgen och sen ska beslutet tas. Tandställning eller ej.



Vill också tacka för alla kommentarer jag fått sista tiden.
Hejdå

Av nena - 28 februari 2008 07:24

Godmorgon alla.

Segt var det när vi skulle upp idag och nu ska jag ge mig av till läkaren, skulle hellre krypt ner under täcket igen.

Det har stormat bra i natt men nu har det slutat tack och lov.


 Ha en skön torsdag!

Av nena - 27 februari 2008 22:53

Det blev väldigt kort. Kort för att vara J i alla fall, men det klär henne.


Innan




Efter




Jag trodde hon skulle ångra sig men det verkar faktiskt inte så. Skönt det ;)

Nu ska jag ta en dusch och sen hoppa i säng.
Ska vara hos min läkare redan klockan 8 i morgon.

Av nena - 27 februari 2008 11:54

kanske inte så konstigt eftersom jag inte sovit så mycket i natt.

Jag kände mig ganska så pigg där jag stod och plattade hår i morse men sen när jag ätit frukost framför tv så somnade jag.

 Det har börjat storma ordentligt här. Inte alls kul men solen försöker ta sig mellan det grå och det är ju positivt.

 

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards