¨

Alla inlägg under februari 2007

Av nena - 28 februari 2007 20:34

Det är dagens sammanfattning av vädret. Snön som kom i morse är borta igen så det var ju bara väldigt onödigt att den kom och ställde till det. Sov hela f.m och en bit in på e.m och var alldels trött då jag vaknade i alla fall. När J kom hem så hjälptes vi åt och läsa hennes eng.-läxa och sen fikade vi när M kom hem.Nu i kväll har de spelat badminton och jag åkte med och satt i bilen när de skulle hämtas, ville komma ut lite men det tog på krafterna.

Av nena - 28 februari 2007 07:15

I går var all snö borta från våra vägar och i dag snöar det igen *suck* Så tråkigt. Det är tung blöt snö som faller så förhoppningsvis övergår det i regn snart så det försvinner. Så idag var det till att gå igen till skolskjutsen för töserna... det var de inte speciellt roade av. Jag vill ju att det ska bli bättre väder nu så att det inte är en massa snö och halka på lördag då vi ska åka och hämta hem lilla "Doris".

Av nena - 28 februari 2007 00:00

på lördag far vi och hämtar lilla bebisen ;) Oj vad jag längtar och oj vad jag hoppas att jag är frisk till dess. Måste ha tag i handläggaren på fk igen imorgon för min sjukskrivning går ut då och jag vet inte om jag ska gå till läkaren för att förlänga den eller om man inte ska det då man arbetstränar. Dessutom fick jag papperna som jag ska fylla i nu när jag är hemma och är sjuk (annan sjuka än den jag är sjukskriven för, rörigt eller??) om jag är sjuk mer än 7 dagar så måste jag ha läkarintyg... OM jag nu ska ha läkaintyg för min fibro när jag arbetstränar hur ska jag då göra om jag blir sjuk som nu i förkylning, ska jag ha ett läkarintyg till??? Ja det är rörigt och jag måste försöka reda ut det. Det är ju sådant jag skulle tagit reda på direkt men det är inte ens något som jag tänkte på i det läget.. jag kan ju faktiskt bli "vanligt" sjuk också *suck* Hoppas M kan räta ut mina frågetecken så att jag förstår dem.Jag vet ju inte om jag kommer att kunna jobba på torsdag (då har jag varit hemma en vecka)Jag har i alla fall fått en tid hos min läkare på fredag, så om jag ska ha läkarintyg på det ena eller andra så har jag ju en tid och om inte så får jag avboka tiden. Jag har mest sovit i dag eller legat i soffan och tagit det lugnt. Jennie: Det mest troliga just nu är att valpen kommer att få heta Doris, det hänger lite på om den redan fått ett namn och om vi gillar det.En kanin som hette Håkan, så gulligt *fniss* Synd att katten inte fick heta Astrid, det var ju lite roligare än Kattis Nini: Tack för grattiset - jag tänker på dig även om jag inte skrivit något till dig i din gästbok Kram

Av nena - 27 februari 2007 08:32

Går här hemma fullt påpälsad men jag kan inte sova. Det är en massa som surrar runt i huvudet och jag kan inte släppa tanken på valpen. Har letat fram halsbanden och koppel som Dixi och Molly hade som valpar. Filtens om tillhör bilburen är i tvättmaskinen. Tvättade den ju då Dixi dog men nu får den en sväng i maskinen igen. Bilburen har vi ju nästan precis fått upp på vinden så det är ju bara att få in den i bilen igen.

Av nena - 27 februari 2007 07:22

I dag har det töat så pass mycket att töserna kunde ta cykeln till skolskjutsen. Skönt! Idag känns det lite overkligt att vi snart ska få valp här hemma :) Som vanligt så går det fort när vi bestämmer oss fast denna gången har vi ju lite tid att vänja oss på *s* Ska snart ta och krypa ner under täcket igen. Jag fryser och har antagligen feber. Har inte tagit tempen men känner mig febrig. Halsen är tjock och huvudet tungt.

Av nena - 26 februari 2007 23:19

Ja snart i alla fall. OM lite mer än en vecka kommer en söt liten valp flytta hem till oss. Jag snubblade över en annons på blocket.seDet var något som bara kallade på mig att jag skulle klicka på just den annonsen. Det visade sig vara valpar med samma blandning som Dixan var och jag blev både kall och varm på en och samma gång, började skaka och hela jag piggade. Tårarna brände bakom ögonlocken och jag visste inte var jag skulle ta vägen.kallade på P och han blev också alldeles skakig. Vi var ju lite nere redan i dag eftersom vi fick papperna från försäkringsbolaget i dag för Dixi. Det kändes som ett avslut just då när vi fick papperna. Jag ringde till mamma och bad henne titta på annonsen sen bestämde vi att pappa skulle ringa och höra om det fanns någon tik kvar. Verken jag eller P klarade av att ringa just då... Mamma ringer tillbaka efter en stund och det fanns en tik i hela kullen och pappa pratade fortfarande med han som hade valparna... så där och då beslöt vi oss för att vi vill ha henne och pappa tingade henne. Töserna blev eld och lågor och jag grubblade i si så där 5 minuter på vad har vi nu gjort. Men det gick fort över och nu är det bara glädje... Det är ju inte så länge sen som Dixi hastigt lämnade oss så jag var osäker på om det var rätt men nu känns det rätt. Ingen i hela världen kan ersätta vår lilla Dixi så det är ju inte därför som vi nu skaffar Doris (just nu kallar vi henne för det) Vi har i kväll tittat på bilder och lite film på Dixi och skrattat åt hennes tokigheter och gråtit av saknaden efter henne....Fotot är från annonsen, tyvärr vet jag inte riktigt vilken av dem som är tiken....

Av nena - 26 februari 2007 19:42

Sitter här inne med tjocka sockar och fleecjacka och jag fryser som en gris. De andra som är i samma hus påstår att det är varmt här inne så det är ju 3 mot 1 och jag får ge mig och ta på mig en filt. Jag åkte med och handlade då töserna spelade badminton och nu efter är jag alldeles slut. Stötte så klart på min handledare från jobb i närbutiken. Kändes väldigt pinsamt måste jag säga. Kände mig som om jag skubbade från jobb :( Nu ska jag krypa ner under filten och titta på tv.

Av nena - 26 februari 2007 08:21

Det börjar kasa på taket och det är slabb över allt fast det gör inget. Skönt att det försvinner igen och jag hoppas att det var sista snön vi fick för denna vintern.Det är väldigt dimmigt också nu på morgonen. Sportlovet är slut och tjejerna är tillbaka i skolan. Det var med blandade känslor som de gick dit. Kul att träffa kompisar men sängen var väldigt skön ;) Själv kommer jag vara hemma med min täppta näsa, hals som river och dunkande huvud. P hämtar bilen efter frukost någon gång och jag hoppas att de kan hitta felet fort och att det inte kommer kosta allt för mycket pengar.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards