¨

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av nena - 5 maj 2009 23:55

 Det har gått i ett hela eftermiddagen.

Smörgåstårtorna är klara, en stor och två mindre.

Foto kommer nog senare i veckan. 

Kladdkakorna orkade ja inte ta idag. de får jag fixa i morgon f.m

Ryggen den skriker och fötterna värker.

Bara en dag till sen vila.

Jag vill bara ta mig igenom morgondagen sen kan jag bara göra inget.


  


goodnight
Av nena - 5 maj 2009 14:11

 Äggen kokade och medan de svalnade städade jag och J Prins och Ynge-Östens akvarium/bur. Fint och trevligt fick de.

Sen har jag rört ihop fyllningen till smörgåstårtan och lyckades även skära mig på tummen. Tur kniven var vass och det blev ett fint litet snitt utan större blödning.


cid_001e01c784c06cc0a420950ae251oem.jpg picture by Nena_no1

Just nu håller maken på att sms-terra mig, han är nog uttråkad sa M och J tror han längtar hem. Tror också att han längtar hem :) eller tror, jag vet att han längtar hem.

bichinho001.gif picture by Nena_no1



  Regnet försvann för en stund men kom visst tillbaka nu. Ja ja M fick ju cykla hem torrt och burarna blev städade utan att jag blev våt.

Av nena - 5 maj 2009 11:37

 TATTYBEAR1-1.gif picture by Nena_no1


Vill inte ha mer vatten nu, det får jättegärna sluta regna nu.


 Fick inte mer sömn men väl lite vila.

J hon sov till 11- tiden och då var huvudvärken borta i alla fall. Halsen har hon ont i än.

Hoppas det inte blir mer av det.


 Jag har sorterat lite tvätt... var kom all den ifrån??... gjorde ju detsamma igår.

Ska koka ägg nu och röra ihop "geggan" till tårtorna och försöka baka i alla fall en kladdkaka.



Av nena - 5 maj 2009 07:30

Det regnar massor och blåser.

Lite sur blev M och jag sa att det är ok att moppa i alla fall men nej det r inte så kul att komma dyngsur till skolan och inte ha någonstans att hänga regnkläderna.  Nu hinner hon inte bli så jätteblöt och moppen finns ju kvar att köra en annan dag. 


 Nu stänger jag ner och tar mig en lur innan jag ska sätta igång i köket.

Bloggrunda tar jag senare. 

Av nena - 5 maj 2009 06:43
Goodmorning

Det ösregnar där ute. Inte alls kul :( vill ju ha fint väder igen. Känns som om att när det väl börjar regna så slutar det inte igen.


 Sovit ok i natt men är trött i alla fall. Kommer att lägga mig en stund efter att M stuckit till skolan. J är hemma idag, hon hade ont i halsen i går kväll och även i huvudet idag så vi får se vad det blir av det.

Hon somnade i alla fall fort om efter att klockan ringde.


 Blir det uppehåll så tänkte M ta moppen till skolan idag. De slutar tidigt i dag och när de gör det så får de ibland sluta tidigare än sagt och då går ingen buss hem. Kan ju vara skönt att få sticka hem då kompisarna gör det och slippa sitta och vänta på skolbussen.


 Ha en skön tisdag! 

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards