¨

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Klart!

Av nena - 28 april 2009 11:00

Jag gjorde det!!!


Jag ringde vårdcentralen och efter att ha suttit i kö ett tag så berättade jag med darrande röst mitt ärende och nu är det klart.

Vi kan hämta dem på apoteket i morgon, det fixade den trevliga sköterskan direkt.


 Fattar inte att det inte kan släppa för mig.

 Det är en hel del år sedans om denna läkare var otrevlig mot mig men jag kan fortfarande känna känslan när jag satt där i undersöknings rummet, när hon tittade på mig och inte trodde på att jag hade ont.

Hur hon bl.a  sa att " Ja det är ju vad du säger, jag kan ju inte säkert veta att du har ont"  med krängd röst och sedan gick hon.

Jag trodde att läkare i alla fall skulle undersöka hur det är och inte bara bestämma sig för att inte tro på patienten.

Minns när jag gick ut ifrån VC med tårarna rinnande och visste inte var jag skulle ta vägen.


 Tyvärr är det ju inte bara när jag ska ringa till denna VC  (vilket jag alltså inte gjort sedan den dagen) utan det gäller alla läkare, när jag ska beställa tid, när jag ska dit osv. Även om jag träffat läkaren innan och h*n vet hur jag känner så är det jättejobbigt.

Jag hoppas att en dag ska det inte kännas så jobbigt, att en dag ska jag slippa ha ont i magen och må illa när jag ska ringa/träffa läkare.


 Nu har jag som sagt gjort det och jag var tvungen att ringa maken för att berätta och "få lite beröm" *ler*


 Nu ska jag fika lite och jag tänker göra det ute på altanen eftersom just nu är solen här och det ser ganska skönt ut. 

 
 
Snäckan

Snäckan

28 april 2009 11:36

Inte konstigt du fått denna "fobi" mot läkare och Vc! Inte efter hur du blev bemött. Tycker du är jätte duktig som ringde idag och fick fixat vad du skulle. Tror att varje sådan seger är ett steg mot att klara av det bättre i framtiden.
Kram till dig!

http://snackansfibrodagbok.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 april 2009 11:42

Hej Nena, Men så tråkigt för dig att den läkaren var så otrevlig. Klart det sätter sina spår det förstår man. Men bra att du fixade att ringa nu då i alla fall! Det är du som känner hur du mår: Låt inte en sur läkare förstöra dina dagar, Det är det inte värt. Kram

http://1bildibland.blogspot.com

 
Kimmie

Kimmie

28 april 2009 11:54

Bra jobbat! Det är alltid en stor seger när man övervinner något man känner stort motstånd eller rädsla inför.

http://kimmitid.blogspot.com

 
Alexandra

Alexandra

28 april 2009 12:15

Tack för din gissning, men den är inte rätt. Men, ja, jag har jobbat som undersköterska för flera år se´n. Ingen ledtråd, men en liten vink .... kanske....

http://www.alexandrasdesign.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

28 april 2009 12:24

Modigt gjort av din Nena! Jättekram från mej till dej vännen!!!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 12:42

Snäckan - Tack. jag hoppas att det är så.

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 12:43

Filifjonkan - Ja hon har förstört många dagar men samtidigt så kanske man ska försöka se det från ljusa sidan. Utan henne hade jag inte kommit till ny läkare som trodde och tog tag i allt.
Tack.

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 12:44

Kimmie - Tack, ja det kändes verkligen som en seger.

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 12:45

Alexandra - Ok då får jag fundera vidare ;)

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 12:46

Pisan - Tack :)

 
wiper

wiper

28 april 2009 15:25

Vad skönt att det gick bra. Blir man illa bemött så sitter det i. Jag vägrar att ta en viss läkare på vårdcentralen och jag slipper eftersom jag försöker låta myndig och lite sträng på rösten ;) det funkar faktiskt.

Ha en skön eftermiddag och bara njut av solen
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 15:44

wiper - Ja skönt att ha det avklarat.
Ingen i min familj eller nära släkt vill ha denna läkaren sedan det inträffade så personalen i tidsbokningen måste ju undra vad som står på.

 
Ingen bild

Hossan

28 april 2009 16:26

Ja, jag instämmer! Bra jobbat! Och så skönt att ha det över!
Hoppas att det ska släppa helt någon gång!

 
Ingen bild

-Nena-

28 april 2009 18:35

Hossan - Tack, ja det är verkligen skönt och jag hoppas att det ska släppa någon gång helt och hållet.

 
NIni

NIni

29 april 2009 11:15

Way to go girl!!!

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

29 april 2009 11:55

Nini - :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards