¨

Alla inlägg under augusti 2009

Av nena - 31 augusti 2009 23:51

men nu är jag på väg mot sängen, ja och min huvudvärk som jag hoppas försvinner under natten.


 Vi var på litet kaffekalas i eftermiddag och det var trevligt.

Sju sorters kakor och tårta. Trevligt prat och massor av skratt.


 Har avslutat kvällen med ett LoveBoat-avsnitt och nu ska jag sova!

Go'natt 

Av nena - 31 augusti 2009 15:45

och oj vad jag bloggar idag då.


 Johanna har fått sina gummiband som ska göra plats mellan tänderna så de kan sätta fast ställningen på torsdag.

Hon fixar detta utan problem eftersom det bara är en repris sedan de höll på med överkäken.

De har äntligen kapat av den lilla kedja som hon haft hela sommaren hängandes i från den tand de skulle dra ner och som e "glömde" kapa sist vi var där. Skönt att hon slipper ha den mer för den var inte så mysig när hon hade ätit sa hon.


 M slutade redan 14.40 idag och skulle egentligen gå till antingen 15.20 eller 16.oo ( vi blev inte kloka på schemat ). Sista lektionen blev inställd eftersom den klass de skulle jobba med hade blivit skickade till hästarna av deras lärare som missat att de skulle ha lektion med M´s klass.


 Nu är alla hemma och det är skönt.


Av nena - 31 augusti 2009 14:35

 Maken kom för att hämta J då hon skulle till tandis.
Hela skolan stod ute på fotbollsplanen utanför och brandkåren var där.

Larmet hade gått men det var falskt och nu skulle brandmännen återställa men fick inte tyst på det och innan det är tyst kan man inte gå in på skolan.

P som jobba med larm (och har installerat larmet på skolan) fick hjälpa till och det blev tyst och lugnt igen och alla kunde återvända in och han & J kunde åka till tandläkaren.

Personalen var tacksamma men jag vet inte hur pass tacksamma eleverna var ;o)


 Jag är trött och öm i kroppen men ändå har jag så mycket energi.

Ingen bra kombination. Har försökt att göra lite här hemma och fått tvättat en del och diskmaskinen är tömd och fylld och nu klar också.

Kryper liksom i kroppen....

Av nena - 31 augusti 2009 11:40

som jag spelade mycket.



´

Av nena - 31 augusti 2009 11:02

 Lyssnar på radion och de spelade en låt som fick mig tillbaka en hel massa år i tiden.

Xanadu spelade de och jag minns att när jag fick min alldeles alldeles egna bandspelare så köpte jag helt själv ett kassettband med just denna filmmusiken och det spelades sedan om och om igen och speciellt denna låten. Älskade den och satt nu med ett fånigt leende när de  spelade den på radion och var tvungen att leta upp den på YouTube



´

Av nena - 31 augusti 2009 09:34

 Skönt för just nu har lilla dottern gympa utomhus och hon ville inte ha det i regn sa hon när hon gick hemifrån.


 Jag hade tänkt lägga mig en stund igen sedan J stuckit till skolan men än har jag inte kommit dit och nu får det vara. Nu är det för sent att sova igen.

Ska hänga en maskin tvätt nu som P startade då han skulle köra till jobb. Jag laddade den i går innan sängen så det var bara att trycka på knappen.


Av nena - 31 augusti 2009 07:56

Måndag och det är grått utanför dörren.


 M mådde bra i morse och har bara rinnande näsa så hon åkte till skolan.

Svårt det där när de ska stanna hemma eller inte men så länge hon mår bra, inte har ont i hals eller någon annan stans eller har feber så känner jag att hon kan gå även om jag tvekade länge.


 J är klar men börjar inte förräns klockan 9 idag.

I eftermiddag ska hon till tandis och förbereda tandställningen där nere som hon ska få på torsdag.


 Jag är frusen och trött, har ont och kommer ta det lugnt i dag.

Ev. ska vi hem till D och M när P kommit hem för D fyller år men det hänger på hur jag mår just nu.


Av nena - 30 augusti 2009 20:49

 Inte för mig i alla fall. Mina fötter ville inte ha skorna på sig, de protesterade högt så P och hundarna fick gå själv.

Jag passade på att skriva ett mail till min vän långt bort och  några andra mail som skulle iväg.


 Nu ska jag hjälpa J att föra över musik från nyköpt CD till datorn och sedan vidare till mp3-spelaren innan hon ska koja.


 Önskar er alla en god fortsättning på kvällen och sedan god natt. 

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards