¨

Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Godmorgon eller något

Av nena - 4 maj 2009 07:30
Monday

Jag vill inte ha måndag.

Jag vill ha söndag igen.

Känns som om jag saknar en helg dag även om maken och barnen var hemma i fredags också.

Söndagen var inte bra. Söndagen var pest och jag vet inte om dagen kommer bli mycket bättre....

Idag kommer jag vara hemma själv och slipper tänka på någon annan och det är både bra och dåligt.

Jag kan ha mina utbrott utan att det gå ut över någon här hemma men jag får också ha alla tankar i huvudet för mig själv, ingen som stör dem.


Mitt i allt detta så känns det inte riktigt som jag har tid att må som jag gör just nu.

Idag måste vi åka och handla så vi kan fixa smörgåstårta/tårtor i morgon.

Jag borde också åka och fixa födelsedagspresent till maken.

Vad vet jag inte egentligen Funderar på att han ska få ett akvarium.

Han vill ju så gärna ha och jag har sagt nej länge. Vi har inte plats tyckte jag....men han vill ju och visst kan jag fixa en plats till en tank modell mindre och det är ju ganska mysigt med fisk.

Kanske gör jag det lätt för mig och köper en burk fiskmat och så får han själv vara med och välja tank och allt annat han behöver, jag är ju inte så hemma i det hela.

Töserna är med på det hela och Yngve -Östen få flytta in till dem så det blir plats i vardagsrummet....


Idag regnar det, mörkt och trist är det.

Tar nog och lägger mig en stund igen när töserna gett sig av hemifrån.

Har varit dålig på att kommentera i era bloggar men jag läser....

 
 
Ingen bild

Hossan

4 maj 2009 08:37

Just nu tycker jag nog att jag gärna hade returnerat återstående dagar, men så får man inte tänka och absolut inte säga...

Hoppas att du får en bättre dag idag, just i denna sekund började solen lysa men himlen är fortfarande mörk.

Ett akvarium låter som en bra idé - om han städar och håller i ordning det själv :-)

Hoppas att du får gjort lite av det som du känner att du behöver/måste annars så kommer det väl en dag imorgon med.

Efter lite mer vila kanske det känns bättre?
Det önskar jag dig!

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 08:44

Hossan - Åh då finns det hopp om lite sol i dag i alla fall, känns ju bättre än det mörka och våta även om vi behöver regnet.

Ja städa själv får han göra. Lilla dottern sa -Men mamma du vill ju inte ha fiskar och jag skämtade till det lite med att jag kan ju önska bort dem när jag fyller år ;)
Hon skakade på huvudet och fnissade.

Än har jag inte lagt mig och jag tror inte jag kommer tillbaka till sängvärmen heller...

 
helga

helga

4 maj 2009 09:18

Det låter smart att köpa en burk fiskmat och kanske kan du hitta en broschyr med bilder på akvarier... han vill säkert vara med när ni köper.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 09:27

helga - Ja det blir nog bäst så han får det han vill ha.

 
Kimmie

Kimmie

4 maj 2009 09:30

Låter som en bra present, när sonen fick första undulaten av min syster så fick han fågelsand, fågelmat, gunga, spegel och ett presentkort på fågel. Han fattade inte riktigt först för han fyllde bara 5.

http://kimmietid.blogspot.com

 
wiper

wiper

4 maj 2009 09:52

Ja du denna helgen har gått fort. Tråkigt att du mår så dåligt, du kanske behöver vara för dig själv lite. Det verkar ju bli fullt pådrag sen ;)
Det du skrev om fiskmaten var obetalbart, du har humor i ditt skrivande ;)

Att ha ett akvarium är ju väldigt rogivande, rena meditationen.

Hoppas du får en bra dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

4 maj 2009 10:10

Godmåndag på dig Nena Skrattar åt bilden du lagt ut den var på pricken fniss,,,Ja vissa dagar alltså är inte önskvärda ser att du har med en sådan dag och massa måsten med då typiskt va. Men du tar dig igenom skall du se En trevlig burk fiskmat är väl alla tiders present till din make skrattar jo allvarligt är det ju det han blir säkert glad att få välja själv vad som skall vara i det aqvariet Så lycka till med det...

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 10:25

Kimmie - Blir nog så.
Att jag äntligen gett med mig till fiskar igen är nog present nog för maken ;)

Kul att sonen din fick liknande.

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 10:27

wiper - Ja lite ensamhet är nog bra just nu på ett sätt.

Visst är det rogivande med fiskar och egentligen gillar jag det men jag tycker det tar för mycket plats.

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 10:29

Filifjonkan - Visst var bilden bra :)

Ja han kommer bli glad när han inser att jag ändrat mig angående fisktank.

 
Pisan

Pisan

4 maj 2009 11:50

Styrkekram från mig till dig! Maken blir säkert jätteglad åt en burk fiskmat! Sedan kan han ju själv gå i djuraffären och gotta sig :-)

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 13:05

Pisan - Tack för kramen.
Ja det är nogbäst han får bestämma resten själv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards