¨

Alla inlägg under januari 2010

Av nena - 7 januari 2010 13:28

Kanalerna är nu tillbaka. Maken var snäll och ringde till dem på lunchen, ja inte kanalerna utan Viasat ;)

De skulle göra en omstart på det hela och se där, de kom tillbaka. Något hade visst hängt sig eller kanske var det som Kimmie sa, de hade kanske frusit bort   


 Det blir nog ingen promenad, kom på att det kanske inte alls är så lämpligt så jag ska bara gå ut i trädgården och njuta av vädret en stund.


 Nu ska jag i alla fall försöka dra av lakanen från sängen så att maken sen kan bädda med nya när han kommer hem.

Av nena - 7 januari 2010 11:42

 Märkligt!

Vi har Viasat men vi har bara en kanal. Kanal fem. Undrar var de andra tog vägen under natten?

Först trodde jag att vi kanske missat betala räkningen på den men då skulle ju inte femman vara kvar tycker jag. Möjligen någon av gratiskanalerna...

Får inte tag i maken heller så jag kan fråga honom om han tror att han missat den...

Finns ett nummer man ska ringa till dem men det känner jag inte alls för, jag är ju inte den ringande typen.


 Ute är det idag vitt och fint med lite sol och blå himmel.

- 6 grader är det.


 Det blir en väldigt lugn dag här hemma. Kommer inte göra mer än precis det som måste göras.

Kanske vågar jag ge mig ut på en liten promenad i det fina vädret, i alla fall runt kvarteret.


 Ha en fin torsdag!

Av nena - 6 januari 2010 21:01

  Nu betalar jag för den energi jag fick i går :(
Det svider i var led och det värker när jag rör på mig.

Får kanske vara tacksam att det inte kom förrän nu i kväll så att jag hann få en bra dag tillsammans med familjen i alla fall.


Har inte hunnit runt på någon bloggrunda idag.

Jag tittar in till er i morgon istället.


Av nena - 6 januari 2010 18:13

 Vi har varit och shoppat lite. Töserna ville kolla rean lite till och de jeans som J tittat på innan fanns nu på rean så de fick följa med hem.

Trasiga jeans men snygga ;)

 M hittade en kortare jacka som hon också tittat på innan, den kostade bara 99:- nu så den köpte hon.


 Sen har vi varit hemma och fikat hos en kompis och tittat på hans nytapetserade vardagsrum.

Snyggt hade det blivit.


 Nu blir det middag!

Av nena - 6 januari 2010 12:44

och önskar er alla en fin dag!

Av nena - 5 januari 2010 23:55

 Suttit och tittat på tv och ätit alldeles för mycket popcorn och salta pinnar.

Tur att vardagen snart är på väg så det blir slut på alla de här helgdagarna som gärna lockar till godsaker.


Photobucket



 Nu har jag ställt undan skålen och snart är det tid att logga ut och leta reda på kudde.

Är väldigt trött efter dagens äventyr och antagligen kommer det surt i morgon men men då får jag ta det lugnt istället.


 Sov gott!

Av nena - 5 januari 2010 18:08

Som har en brevpress-tävling och här är mina bidrag.


Inte så lätt att ta foto på dem och jag tycker inte riktigt att färgerna stämmer fullt ut men men så får det vara


       


  

Av nena - 5 januari 2010 15:27

 Nu har alla tomtarna krupit ner i sina lådor igen.

Granen den är avklädd och nerpackad.

Allt är avdammat och andra saker har ersatt tomtarna.

Vet inte riktigt var jag fick kraften och orken ifrån men nu är det gjort och det är väldigt skönt.

Det är bara ljusstakar och stjärnor i fönstret och en vaxduk som finns kvar som påminner om julen.
Det i fönsterna får vara till 20dag Knut och vaxduken kunde jag inte ta eftersom töserna sitter och fikar just vid det bordet.

Gardinerna i vardagsrummet får sitta till våren eftersom de inte är så juliga och passar bra i vinter.


 Nu ska jag inget mer göra idag.
Bara slappa och lata mig.

Lådorna får maken sätta upp på vinden i morgon så vi blir av med dem.


 Det har snöat till och från idag och det är ju ljust och fint men jag hade gärna varit utan det just nu.



Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards