¨

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Telefonsamtal som får hjärtat att sluta slå ett tag

Av nena - 27 april 2009 09:25

Ett sådant fick jag nyss av M´s mentor som undrade om det var bra med M eftersom hon inte kommit till lektionen.
Jag har skickat båda barnen till skolan som vanligt så jag fick så klart en massa hemska tankar i huvudet direkt.


 Mentorn skulle se om hon kommit i en annan grupp eftersom det var lite ont om lärare och sen skulle hon ringa tillbaka... så länge kunde jag inte vänta utan ringer själv M och fick inte tag i henne.
Ringer J och får inte tag i henne heller.
Ringer M igen och hon svarar.
Skolbussen hade inte kommit så alla på den hållplatsen började gå till skolan fem minuter innan skolan började och de var nu ungefär halvvägs (när klockan var kvart över nio.


 Snacka om att bli orolig.
Nu kan jag andas lugnt igen och åka till Bk´n.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 april 2009 10:22

Hej Nena. Men oj oj sådana samtal gör en ju förskräckt verkligen med tanke på allt som varit i detta land. Skönt att du fick rätsida på det kram

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
helga

helga

27 april 2009 12:33

Oj, vad mycket man hinner tänka innan man vet vad som hänt...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2009 12:49

Filifjonkan - Ja det är ju så mycket som händer överallt så man blir orolig.
Kram

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2009 12:50

helga - Ja det är tusen tankar som flyger runt i huvudet på kort stund i ett sådant läge.

 
Kimmie

Kimmie

27 april 2009 13:10

Usch och fy, förstår alla hemska tankar som far genom skallen just då! Så skönt att det inte var något fara och bra att skolan har så bra koll på dem.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2009 13:13

Kimmie - Ja det känns skönt att M´s mentor ringde och hörde hur det var.

 
Nini

Nini

27 april 2009 14:36

*puh*

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2009 15:16

Nini - Ja det kan man säga.

 
Ingen bild

Annica

27 april 2009 15:44

Fyy f-n vilken skräck. Tur för mobiltelefonens uppfinning!

 
Ingen bild

Hossan

27 april 2009 16:25

Fy vad hemskt! Jag förstår alla tankar som for genom huvudet och att hjärtat slutade slå för mer en ett tag. Så skönt att det inte var något värre som hänt!!!!
Riktigt bra att de ringde så snabbt från skolan med (bra att ha en mentor). Tror inte det är många som hade gjort det utan bara konstaterat att ett barn saknades och sen hade det inte varit mer med det.
Tur du inte behövde vara orolig så länge. Jag kan knappt föreställa mig hur du mått om du inte fått tag i M innan hon hade kommit till skolan....
Nä, nu glädjer vi oss istället åt att allt var bra!

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2009 16:46

Annica - Ja det är bra med mobilen.
Hemskt var det en stund där.

 
Ingen bild

-Nena-

27 april 2009 16:48

Hossan - Ja det var väldigt mycket som flög genom huvudet. Alla hemskheter man kan tänka sig.

Skönt att M har en mentor som är vaken. J´s hade inte lagt större vikt vid att hon var hemma och de hörde inte av sig heller.

Allt gick bra och det är skönt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards