¨

Alla inlägg under januari 2010

Av nena - 5 januari 2010 10:50

och det har snöat väldigt mycket i natt/tidigt i morse.

I backen utanför staketet är det full rulle på en massa barn och deras pulkor.

Mina barn har nästan precis klivit av sängen och har nog inte en tanke på att gå ut, i alla fall inte än.

Snoboll

Tomte

 Idag ska jag försöka, om kroppen tillåter, samla ihop alla tomtar så att de kan få gå i ide igen tills nästa jul.

Ljusstakar och stjärnor får stå ett tag till.



 Önskar er alla en skön tisdag och Trettondagsafton.

Av nena - 4 januari 2010 23:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nena - 4 januari 2010 16:07

 Idag hittade lilla dottern (den som är mest klädtokig) en snygg jacka som bara kostade 300, en jacka som hon kan ha när hon ska vara lite finare klädd eller när hon ska med och handla och liknande. En icke "lek-jacka", fast det fick jag inte säga eftersom hon inte leker i den andra heller....

Hur som helst så hade hon den på sig och visade mig den och den satt väldigt snyggt på henne och hon bara älskade den ;)

Nackdelen är att den ska kemtvättas...jag velade fram och tillbaka och hon gick omkring framför spegeln i affären och till sist sa jag ok.

Det kan inte vara många  gånger den ska behövas lämnas in på kemtvätt eftersom det nu inte är en "lek-jacka".

Foto kommer nog sen på den.


 M hittade också en jacka på rean som hon tyckte passade bra och ville ha så den fick hon. Det var ju egentligen M som behövde jacka.


 Nu ska jag förbereda middagen här hemma och maken han är på väg hem.

Bloggpromenad kommer jag att göra senare idag.

Av nena - 4 januari 2010 12:33

-0.8 säger termometern och ute kommer det snö i mellanåt.

Det ska visst vara väldigt halt, underkylt sägs det. Jag vet inte för jag har inte varit ute än och jag tror inte att jag kommer gå ut i det närmaste heller.


 Fingrarna är bättre idag än i går, det går på rätt håll det är ju alltid något.

Resten av kroppen, ja den känner jag av men försöker att ignorera det.

Så trött jag är på denna ständiga värk jag har haft nu sista tiden. Alltid ont någonstans.


 Maken jobbar, det känns trist.

Han har inte haft någon ledighet alls denna julen mer än precis helgdagarna eftersom han hade jour. Hade varit skönt att få ha honom hemma nu några vanliga dagar men å andra sidan ska vi ju vara tacksamma att de har jobb på hans jobb.


 Nu blev det lite ändring.

Ja ska ut i alla fall.

Min mamma ringde och frågade om vi ville åka med och handla lite och töserna nappade på det.


Ha en bra dag!

Av nena - 3 januari 2010 23:40

Wallander - Skytten och den var bra tycker jag.


 Märkliga grader, vi var nere på -13 grader tidigare och nu har vi bara -5

Det springer upp och ner.

Antagligen är det det kalla vädret som ställer till det för mina fingrar.

De brukar bli stela och inte göra som jag vill när det är kallt men denna gången har det och är det värre. Det är något bättre än tidigare idag och det är ju bra.


 Nu är det tid för sängen.

Alla andra har redan lagt sig här hemma.

Imorgon är det arbetsdag för maken men töserna har en veckas ledighet till.


 Go´natt!

Av nena - 3 januari 2010 16:20

 Dottern har haft jättekul och filmen hade varit, för att använda hennes uttryck, skitbra och mycket bättre än första och mycket mer effekter och bra gjord.

Kul att hon haft det så kul.

I natt har se snackat, sett på film och spelat spel... inte så konstigt att de sov hela förmiddagen ;)


 Det var riktigt kallt om näsan när vi åkte för att hämta hem henne för ett tag sedan. Fryser om fötterna och undrar om de någonsin kommer bli varma igen.


 Liten Tok-Doris har tuggat för mycket ben tror jag bestämt för just nu fiser hon så att tapeterna nästan ramlar ner...*tar datorn och går till annat rum*

Dog Fart! Pictures, Images and Photos


 Nu ska jag slänga in lite handdukar i tvättmaskinen och sedan är det matlagning som står på listan.


Ha det gott!

Av nena - 3 januari 2010 12:19

 Inte av snö men väl av frost och det är väldigt vackert.

Solen skiner och himlen är blå.


 Fingrarna är något bättre idag, stela men inte så ömma som i går men jag valsar fortfarande med pekfingrarna över tangentbordet.


 Än vet vi inte när vi ska hämta dotter M.

Messade henne vid halv tolv för att höra om hon visste men då hade de visst precis vaknat så hon visste inte.

De har nog inte sovit så mycket i natt känns det som ;)


 M´s amaryllis har tyvärr trillat i golvet under natten och brutits, den var väldigt hög och sista knopparna hade precis börjat spricka.

Blev lite ledsen när jag såg den ligga där på golvet för M har verkligen vårdat den ömt.


 Hoppas att ni alla har en fin söndag.

Av nena - 2 januari 2010 23:30

 Har inte haft orken att se film idag.

Har huvudvärk och att då koncentrera sig på en film är inte så kul.

Får se den imorgon istället.


 M har messat att filmen var bra och att de var hemma hos kompisen igen.

Hönsmamman i mig kom fram och jag ville att hon skulle messa mig när de var hemma igen eftersom de skulle gå genom okänd stad, för M i alla fall hem på kvällen.

Det kändes bra att veta att de var hemma hos kompisen.

Än vet vi inte när hon ska hem men hon messar väl i morgon när det är tid.


 J som länge tjatat om att hon  vill ha eget rum, att vi ska sätta upp väggen som vi rev ner för mer än 15 år sedan är nog inte så pigg på det längre. Nu har hon ju haft rummet för sig själv hela eftermiddagen och kvällen och inte varit där inne speciellt mycket.

Inte heller är hon så glad för att gå och sova eftersom det är tomt där inne ;)

Tror att vägg-tjatet avtar lite nu. Tror hon saknar storasyrran mer än hon erkänner, det är nog ganska skönt att hon finns där i sin hörna i alla fall   


 Jag har varit inne och läst hos er idag men inte kommenterat eftersom mina fingrar inte varit och inte är så snälla mot mig idag.

Jag hoppas på att de är bättre i morgon så jag slipper pekfingervalsen.


Go´natt!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards