¨

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av nena - 2 januari 2010 23:30

 Har inte haft orken att se film idag.

Har huvudvärk och att då koncentrera sig på en film är inte så kul.

Får se den imorgon istället.


 M har messat att filmen var bra och att de var hemma hos kompisen igen.

Hönsmamman i mig kom fram och jag ville att hon skulle messa mig när de var hemma igen eftersom de skulle gå genom okänd stad, för M i alla fall hem på kvällen.

Det kändes bra att veta att de var hemma hos kompisen.

Än vet vi inte när hon ska hem men hon messar väl i morgon när det är tid.


 J som länge tjatat om att hon  vill ha eget rum, att vi ska sätta upp väggen som vi rev ner för mer än 15 år sedan är nog inte så pigg på det längre. Nu har hon ju haft rummet för sig själv hela eftermiddagen och kvällen och inte varit där inne speciellt mycket.

Inte heller är hon så glad för att gå och sova eftersom det är tomt där inne ;)

Tror att vägg-tjatet avtar lite nu. Tror hon saknar storasyrran mer än hon erkänner, det är nog ganska skönt att hon finns där i sin hörna i alla fall   


 Jag har varit inne och läst hos er idag men inte kommenterat eftersom mina fingrar inte varit och inte är så snälla mot mig idag.

Jag hoppas på att de är bättre i morgon så jag slipper pekfingervalsen.


Go´natt!

Av nena - 2 januari 2010 17:26

 sedan ville J en sväng på köpcentrat och kolla rean, hittade inget.

Handlade lite mat och sen hem.

Snart ska vi äta middag. Lövbiff blir det, gott.


 Ikväll ska vi se Robinson och efter det blir det Wallander i alla fall för mig.


 I eftermiddag när vi hade fikat framför tv´n så satte jag mig tillbaka i soffan och hade händerna knäppta som när man ber typ... när jag skulle resa mig och då dela händerna, något som inte alls är jobbigt märkte jag att det knappt gick. Det var som om mina händer hade låst sig och jag fick liksom slita loss dem från varandra...

Obehagligt var det och inget som jag märkt innan...

Fingrarna är väldigt stela och ömma just nu, pekfingervalsen är det som gäller....


 Nu är det mat!

CU





Av nena - 2 januari 2010 11:24

 Nu är jag vilse på dagarna igen.


 Sov lite längre än vi tänkt.

Maken han fick åka till närbutiken för att köpa mjölk och bröd så vi kunde äta frukost.

M skickade jag i duschen så att hon skulle bli klar under tiden.
Idag har vi ju en tid att passa och det är en bit att åka dit.

Visserligen ska M inte vara där förrän vid 15-tiden men det är en del som ska fixas innan.


 Jag tittar in till er senare idag.

Ha en skön lördag!



Av nena - 2 januari 2010 00:42

 Det blev ingen Wallander idag, den får jag se en annan dag.

Det blev Inglourious Basterds som maken hyrt. Ingen film i min smak när jag läste den men jag kunde ju göra annat under tiden.... det gjorde jag inte för på något sätt så blev det ändå att jag började titta och rätt vad det var så var den slut... 147 minuter senare....

Om jag tyckte den var bra? Vet inte riktigt... har inte bestämt mig men något måste den ha haft eftersom jag satt alla minuterna och tittade på en film som jag absolut inte ville se när vi hyrde den...

Kan det ha varit Brad Pitt??? Näää jag tror inte det....

 

 M hon har suttit vid datorn och med mobilen, en massa chatt via msn och en massa sms skickade inför morgondagen. Mycket som ska planeras tydligen. Vad som ska med och vad de ska göra.

Biljetter till bion beställt och planer för pizzaätning först och så måste de handla lite också...

Det är så härligt att se henne för så engagerad har hon inte varit förr inför sådana saker med de gamla klasskompisarna.

M trivs som fisken i vattnet och älskar sina nya kompisar. Kompisar som hon har saker gemensamt med.

De ska se New Moon och den har hon också längtat efter att få se (lillsyrran är grön av avund) men just nu så känns det inte som om det är filmen som lockar mest utan det är allt det andra som kommer att ske.

 

 Nu ska jag sova!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards