¨

Alla inlägg under januari 2010

Av nena - 21 januari 2010 19:48

och ingen annan här hemma känner sig illamående ju bättre är det.


 Jag har tagit det lugnt. Varit en sväng hos mamma och pappa eftersom pappa inte mådde så bra. Mamma behövde gå ifrån så att hon kunde få lugna sig och pappa mådde bättre igen efter en stund... detta är precis det jag inte behöver oroa mig för just nu men det är som det är...


 Nu blir det tv-tittande om tv har något att erbjuda och sedan blir det nog sängen tidigt ikväll.



Av nena - 21 januari 2010 14:39

 J ringde då hon kommit fram till bussen, var ledsen och mådde inte alls så bra så P åkte och hämtade henne.

Det kunde ju vara så att det var magsjuka på G hos henne men efter lite mer sömn och mys så är hon inte fullt så hängig.

Halsen har blivit mer öm och munnen den är ju inte så kul den heller men magsjuka är det nog inte *håller tummen*


 Jag fick mer sömn och är ju inte så trött längre men kroppen den är som den är och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den.

Känns just nu svårt att stå ut med denna smärta.



Av nena - 21 januari 2010 06:56

 Ny dag!


Somnade till sist i går... eller idag var det egentligen.

Sovit ganska ok men alldeles för få timmar.

Blir nog en stund till på kudden nu på morgonen när J åkt till skolan.


 Maken han har nog också fått sova hela natten och är just nu och lämnar M vid tåget.

Ingen annan mår i alla fall dåligt i magen, J säger dock att hon är lite rivig i halsen men inte så allvarligt att det är till att stanna hemma.

Hon har lite problem i munnen också sedan tandläkarbesöket i tisdags.

I nederkäken spänner det eftersom de spänt tråden i ställningen.

Jobbigt och det brukar hålla i sig några dagar...


 Mest gnäll idag känner jag...


 Jag hoppas att ni alla får en skön torsdag!

Av nena - 20 januari 2010 21:00

 Är så fruktansvärt trött i både huvud och kropp men kan inte sova.

Har så hemskt ont, vet inte vad jag ska göra....orken är helt borta nu.


 Maken han har ätit och det är ett tag sedan nu och han har fått behålla det ... måtte det stanna och måtte det inte vara så att det smittat mig och tjejerna... vågar inte tänka på om jag skulle få skiten nu när jag redan är som en urvriden disktrasa...


 Jag har just nu gått min vanliga bloggpromenad, har läst men inte haft orken att kommentera hos alla....


 Säger go´natt nu för jag tror inte att jag loggar in mer idag.    


Av nena - 20 januari 2010 16:17

Och det snöar fortfarande lite.


 Maken mår väl så där. Sovit mesta delen av dagen.

Hopplöst detta...

Vi andra mår än så länge ok men det finns ju fortfarande chans att vi ska bli dåliga om det nu är magsjuka av den formen han har.

Vill inte!!


 Jag skulle bara vila idag men jag var med min mamma för att handla lite.

Något som en orolig mage kan hantera, kanske inte idag men i morgon.

Sen har jag försökt tvätta undan lite... ligger efter en del och skulle jag nu, gud förbjude, bli sjuk så kommer det att ligga efter ännu mer....

visst kan maken tvätta men det är skönast att det är gjort.

Töserna hjälper mig att hänga det som jag inte klarar så det är inte så betungande för mig.


 Snart ska jag börja fixa maten till mig och tjejerna.

Köpte en grillad kyckling och tänkte ha ris och currysås till den. Lätt och smidigt.



Av nena - 20 januari 2010 06:51

 Tröttare än det tröttaste.


 Maken han har varit uppe en hel del gånger i natt.

Nu på morgonen mår han bättre men å andra sidan har han ju inte ätit något heller...

Han klarade i alla fall av att köra M till tåget så att hon kommer till skolan.

J ska gå med kompis till skolskjutsen men jag ska gå med henne till kompisen så att jag får lite luft och min promenad.


 Jag har fortfarande ont i kroppen och kommer att ta det lugnt och vila idag också.


 Ha en fin onsdag!


Av nena - 19 januari 2010 21:48

 Väldig kontrast till förra inlägget....


 Maken han är dålig, ska inte gå in på några detaljer men han är riktigt dålig.

Jag hoppas ju att han ätit något under dagen som ingen annan här hemma ätit så att det inte är magsjuka för det pallar jag verkligen inte med just nu.

Magsjuka och denna värk är ingen bra kombination.

Håll tummarna!!!


 Innan detta har vi haft det bra och mysigt och bara slappat tillsammans hela familjen. Det känns bra.

Av nena - 19 januari 2010 17:35

 Jag har bakat, med hjälp av lilla dottern

Inte så svårt, maskinen gör ju jobbet så det är skönt.

Men det måste ju räknas som att ha bakat i alla fall...

Kände att jag var tvungen att göra något, det kryper i mig trots värken.

Att knäcka ett ägg eller tre är ju inte så påfrestande... i alla fall inte idag då jag som väl var inte har ont i mina fingrar.


 Jag har faktiskt satt igång en maskin tvätt också... inte det heller så betungande för det var handdukar och de låg redan i maskinen och sen får någon annan kasta upp dem i tumlaren.


 Känns bra att jag gjort något av nytta idag trots den förbannade värken.


 Nu är det snart middagsdags här hemma. Köttbullar med sås och potatis. Hade så mycket köttbullar över sedan jul så det räckte till middag åt oss alla.





Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards