¨

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

GPS är ingen sport

Av nena - 13 maj 2009 14:35

  Mamma ringde, hon skulle åka och köpa blommor och undrade om jag skulle mer. 
Eftersom jag ville försöka skingra tankarna ( som alltid kommer då jag har ont) så åkte jag med och tittade på blommor även om jag inte skulle köpa några.

Första stället hade inga, de såg så vissna ut redan, nästa ställe hittade mamma inte till men jag gjorde så jag lutsade henne rätt när vi väl kom till stället.

När vi sen skulle hem så lutsade jag ut henne igen, till en rondell som hon kört massor av gånger i och borde hitta i... nu svängde hon av en väg för tidigt och vi hamnade helt fel.

Istället för att köra tillbaka i nästa rondell vi körde i så fortsatte hon framåt och så klart kom vi helt på tok....

Nåja nu är jag hemma igen efter en låååång bilfärd och det ända mamma fick var sättpotatis *s*

Ja jösses, pappa kommer att virra på huvudet när hon berättar för hon har kört i denna rondell både natt och dag.


 Tankarna mina är skingrade i alla fall och det är ju bra, ont har jag men inte så våldsamt än.

Ska platta pannbiff och sen sätter jag M på att skala potatisen till middag då hon kommer hem för det vågar jag inte med mina händer idag.
J hon messade och skulle med kompisen H hem efter skolan... jag meddelar P att hon ska det och sen slog det mig att det var en bokstav till i namnet och det betyder att det är inte rätt H som jag skickat mess om till P så nu får han ringa henne när han kör från jobb för att höra om vem hon är hos egentligen.



 
 
Oskar

Oskar

13 maj 2009 15:04

Jag vet hur det är det där med att köra fel. Det kan bli både en till två timmars försening.
Jag och bilar och att hitta platser går inte ihop. Så jag känner helt och hållet igen mig i din beskriving om din mamma och att ta fel väg. När jag bodde i Göteborg så hade jag av någon konstig anledning en viss förmåga att inte hitta där. En gång hamnade jag på stora vägen Mot Stockholm. Då insåg jag att..
jag måste nog vända nu.

Ha det gott!
Oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

13 maj 2009 15:11

Oskar - Ja det är ju lätt hänt att det blir väldigt mycket extra tid i bilen.

 
Oskar

Oskar

13 maj 2009 15:12

Ja vissst är den kul. Älskar Bellman historier. Oftast så har man hört de flesta men ibland så kommer en ny. Det är avgörande tycker jag vem som läser upp vitsen. Ibland är det ingen som skrattar det är då som jag skrattar som mest. Eftersom den var så dålig och alla blev tysta. Sedan knäcker de andra sig för att jag skrattar. Då blev den plötsligt kul.

/oskar

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

13 maj 2009 15:57

Oskar - Bellman är kul!

 
Ingen bild

Hossan

13 maj 2009 16:08

Det är lite märkligt att människor som brukar köra bil inte hittar till ställen som de brukar köra till. Min syster (och min pappa på den tiden han fortfarande körde) hittade utmärkt när de var själva men så fort jag var i bilen så frågar de är det här vi ska svänga och det är inte ens alltid rätt...

 
Ingen bild

-Nena-

13 maj 2009 16:10

Hossan - Ja det är märkligt.
Jag har ju inte ens körkort så det är inte alltid som jag lägger vägen på minnet, jag åker ju bara liksom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards