¨

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Tisdag och en bättre morgon

Av nena - 12 maj 2009 07:34

 Inte helt glad men i alla fall så att hon vände sig för att vinka till mig nr hon gick utanför grinden idag var J.  Är hon sur så gör hon inte det.

Högarna har blivit flyttade men inte sorterade, vill hon sitta vid datorn så är hon tvungen att ta tag i dem så jag bryr mig inte om att säga något eftersom jag vet att de kommer vara borta innan veckans slut.


 Idag ska hon till tandis vid 10-tiden så P hämtare henne i skolan och efter skolan ska hon till juniorerna och där är det vara roligt och hon brukar vara pigg och glad när hon kommer hem.


 M tog moppen till skolan idag. Första gången sedan hon fick börja köra, det gillade hon. Skönt att slippa bussen när hon ska hem i eftermiddag.

Nationella i NO var det visst idag, hon visste inte hur det skulle bli i och för sig eftersom deras NO-lärare är sjuk .

Förslaget om klasstema på fotot gick inte hem, det var bara M och en till som tyckte det var en bra idé :(

I och för sig kunde jag tänka mig det eftersom det inte är någon större sammanhållning i klassen sedan de ändrade om grupperna i sjuan, det har aldrig blivit en riktig klass.

Trist för hela låg och mellanstadiet har de haft världens bästa klass, alla ställde upp för varandra och stöttade i alla lägen. Alla föräldrar var goda vänner och på alla utflykter vi gjort tillsammans var trevliga.

Nu vet jag inte ens vilka hälften av eleverna är och än mindre föräldrarna.

 M var i alla fall besviken och nu måste vi hitta på något eget kul.


 Hur jag mår idag?

Vet inte riktigt, jag har valt att inte känna efter, inte än åtminstone


 Ha en skön tisdag! 

 
 
Kimmie

Kimmie

12 maj 2009 08:09

Då är förhoppningsvis J på bättre humör i eftermiddag =)
Synd när det blir förändringar till det sämre i skolan vi har ju haft helt tvärtom efter att sonen bytade skola.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Ingen bild

Hossan

12 maj 2009 08:51

Inte kul med sura och griniga barn, men det brukar gå över till slut, som tur är. Hon hade egentligen ingen anledning att BLI sur för det var ju hon som slarvat bort nycklarna (eller i alla fall glömt var hon lagt dem). Skönt att hon verkar vara på bättre humör. Jag gillar inte heller när man skiljs som ovänner eller är osams.

Trist när det är dålig sammanhållning och att de inte tyckte det var någon bra idé med temat på klassfotot.

Ha en bra dag!

 
helga

helga

12 maj 2009 09:04

Det var en intressant artikel i vår tidning i morse om tonåringar och om hur deras hjärnor inte är fullt utvecklade och varför de reagerar som de gör osv.... Intressant läsning...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

12 maj 2009 11:34

Hörde av A också i morse att de hade nationellt prov. Kemi var det visst. Hoppas det går bra för våra tjejer!
Hihi, känner igen det där med att ha röra. Gissa vems garderob jag rensade häromdagen;)
Fast jag är lite likadan själv, så hon har att brås på...
Hoppas att du har en bra dag idag, utan huvudvärk. Och att det gick bra hos tandis för J. Kramis

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

12 maj 2009 11:45

Nunna enkelt och billigt med lakan är då min ide för M.

 
Ingen bild

-Nena-

12 maj 2009 13:24

Kimmie - J var på gott humör redan när P hämtade henne innan tandis så det blir nog bra.
Ja det varingen bra omorganisation de gjorde men det kom en massa elever utifrån också och då splittade de de två klasser som redan fanns och sen en gång till.

 
Ingen bild

-Nena-

12 maj 2009 13:25

Hossan - helt rätt att hon egentligen inte hade någon anledning och jag tror att hon insåg det och då blev hon mer grinig.
Nu är hon glad igen tack och lov.

Ett tema hade helt klart varit roligare.

 
Ingen bild

-Nena-

12 maj 2009 13:26

helga - Kan den artikelen möjligen finnas på nätet någonstans? Skulle vara intressant att läsa.

 
Ingen bild

-Nena-

12 maj 2009 13:28

Teija - M är riktigt trött på dessa prov nu men som sagt hoppas det går bra för tjejerna.

Jag kan också var rörig men jag har liksom en organiserad röra, vet var allt finns och det gör inte J tyvärr men det blir nog bra i alla fall :)

 
Ingen bild

-Nena-

12 maj 2009 13:28

Annica - Hmm hur får man till en nunna av lakan. SMS från M tidigare och det var visst på G med att hon ville vara troll... ja ja

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards