¨

Alla inlägg under augusti 2010

Av nena - 25 augusti 2010 16:27

Gillar inte när det stormar och det har det gjort sedan i går morse och det får gärna sluta nu.

Gillar inte trädet som står hos grannen och lutar över vår tomt. Jag hoppas att det är så starkt att det inte tänker trilla.

Vi har varit på grannen att han ska ta det eftersom det lutar mot våra träd men näää det tycker han inte han behöver.

Tur är att det inte står nära vårt hus men faller den tallen så drar den ner våra björkar och staket.

Gillar inte när jag inte får tag i maken på mobilen. M messade och hon fick inte tag i honom så jag har försökt att nå honom sedan i middags och bara hamnat hos mobilsvar.

Nu löste det sig med M men jag ville ändå prata med P.

Han har nu ringt och är på väg för att hämta M hos kompisen.

De har strul med sina telefoner på jobb =(


Har varit och hämtat J vid skolan så att hon slapp cykla i stormen och de höll på att gräva avlopp till ett nybyggt hus på vägen så det var svårt att ta sig fram där också.

Nu har jag städat till Rex och vikt tvätt och snart är hela familjen hemma.


Av nena - 24 augusti 2010 14:31

I dag stormar det bra.

Solen skiner och i mellan åt kommer det en kraftig regnskur.

Det är blått på himlen ena minuten och nästa är det helsvart.

Jag har varit ute på tomten och jagat badleksaker som blåst iväg fast vi lagt dem så att de inte skulle göra det... kanske lika bra att släppa ut luften av ringar och madrasser... känns inte som om det blir fler baddagar i år.

Vill inte ha höst än, vill inte hösta än...


 Idag har jag mest tagit det lugnt.

Känner mig stel och öm i lederna, det är nog både efter en helg med mycket och vädret som spökar i min fibro-kropp.

Har tvättat lite, men bara sådant som jag kan slänga upp i torktumlaren så jag slipper hänga det.

Har suttit och pratat med Rex. Han börjar vänja sig riktigt bra nu med att ha oss i närheten i buren och jag tror att vi skulle kunna släppa ut honom på en flygtur men först måste vi täppa till taket efter väggen som revs för annars har vi nog honom där ...


 Snart har jag J hemma efter första riktiga skoldagen.

Vet inte riktigt när M slutar men hon tar bussen till stan och åker sedan med P hem.

Av nena - 24 augusti 2010 00:15

Men eftersom jag somnade en stund sent i eftermiddag så är jag inte det minsta trött nu =(
Maken han väckte nog alla grannarna för en stund sedan.

Det blåser eller stormar som attan här och det var något som dönade där ute och han var rädd att det var tältet som låssnat så han for upp och öppnade altandörren och tänkte inte på att han larmade på när han varit ute med hundarna.

Det började tjuta men som tur var så fanns jag i närheten av knapparna så jag fick snabbt larmat av och ringte så att de (inte grannarna, utan vaktbolaget) fick veta att det var vår egen miss.


 Nu var det inte tältet som orsakade smällen och jag hoppas verkligen att det står kvar och är helt i morgon när vi vaknar.

Vill sedan ha sol så att det torkar så att vi får ner det.


 Nu blir det lite fb och sedan sängen. Klockan ringer ju i morgon eftersom vardagen dragit i gång.

Av nena - 23 augusti 2010 15:54

Töserna är hemma.

Hade tur att min mamma kunde hämta J så hon slapp vänta en timme på skolsjutsen.

M har också precis kommit hem. En massa att berätta och helst ska allt berättas på en gång *S*


 Har varit och veckohandlat, eller i alla fall för halva veckan. Känns skönt att ha gjort det så slipper vi fara då maken kommer hem.

J hittade också skor som hon ska ha på gympan, lätt var det inte eftersom de flesta har svarta sulor och det får de inte ha. Hon hittade ett par Addidas för 449:- och sedan var det 20% rabatt så det var ju bra.

J har svårt att hitta skor som sitter bra på hennes fot, antingen är de för små eller för stora men dessa hade halvnummer också.


 Solen har varit framme hela dagen så vårt partytält har torkat efter gårdagens regn men när M kom hem så började det så klart att regna så nu blir det nog inte att vi kan ta ner det idag i alla fall =(

Av nena - 23 augusti 2010 11:15

 J var pigg och glad i morse trots att det var väääldigt trist att sommarlovet var slut.

Fast nu är hon sur. Vi har fått veta att de slutar 13 och bussen hem går kvart över.

Fick nu sms från henne att de slutar 12 och det är ju toppen... OM nu bussen också hade gått hem då :(

Det var ofta så förra terminen att de slutade innan och så kom skolskjutsen på rätt tid och en kvart går väl bra men en timme och en kvart är inte så kul precis.

Försöker nu få tag i min mamma för att höra om hon har möjligheten att hämta henne när hon slutar...


 M var lycklig att äntligen få träffa alla kompisarna igen. Hon har längtat de sista dagarna.


 Det har varit väldigt tyst här hemma idag.

Ganska så skönt men samtidigt lite trist.




Av nena - 22 augusti 2010 13:40

I morgon börjar allvaret och vardagen igen.

Nu är det slut på sena kvällar och sovmorgon.

Skolan startar klockan 9 för den lilla som inte är så liten längre.

Åttan börjar hon i.

Halv elva är det sedan dags för den stora att börja andra året på gymnasiet.

Var tog första året vägen???


 Vi har haft en trevlig helg.

I fredags var det ju tonåringar överallt här hemma, kul var det och de är så trevliga och goa alla.

M´s kompis åkte hem med J´s skulle ju stanna och de sov i husvagnen.

Klockan sju hade de visst somnat efter en hel natt med prat, fniss, film och brädspel.

Runt 13-tiden ramlade de ur vagnen trötta och slitna men glada och de hade haft en mysig natt.

Verkligen tagit vara på sista helgen innan skolan =)


 M´s kompis kom sedan cyklande hit igen i går eftersom hon glömt filmer hon skulle låna och sedan stannade hon här hela dagen.

M och hon var snälla och fyllde släpet med det som jag och J sorterat ut förra veckan så nu är det bara för oss att åka på tippen med det.


 Grillade gjorde vi också.

Vääääldigt gott var det med helgrillat vildsvin och det var kul att testa på att göra det.

      



10 stycken var vi sedan till middagen och vi har massor av kött över.

Jag som var så orolig att det inte skulle räcka och att alla skulle bli mätta.

 Vi satt ute i partytältet sedan hela kvällen och sen så hade kompisen sin husvagn med så han och hans barn sov sedan där så de slapp fara hem i natt.


 Jag är sliten och stött idag men det är det värt.

Maken han har åkt hem till sina föräldrar för att göra lite el-jobb där till dem och vi andra bara slappar och gör inget.


Av nena - 20 augusti 2010 10:11

Solen skiner och himlen är blå.

Jag hoppas att det håller sig s å nu hela helgen eller i alla fall idag och i morgon.


 I eftermiddag kommer M´s kompis och hund och 2 av J´s kompisar kommer för att övernatta i husvagnen så det kommer bli fullt hus här.

I morgon ska vi grilla!

En kompis som jagar har ett litet vildsvin på 16 kg som ska helgrillas här i morgon och då vill vi ju så klart att det inte ska regna.

Vi har skullat grilla denna nasse hela sommaren men så har hans barn varit hos sin mamma och sedan har vi varit iväg och de har varit iväg men nu hoppas vi på att det ska bli av...eller det ska bli av för nu är grisen upplockad från frysen.

Han kommer och sätter husvagnen här i kväll så slipper han och barnen och alla hundarna (3 stycken) fara hem på kvällen.

Partytältet ska då också sättas upp så vi kan sitta där om i fall att det skulle bli regn.


 Det fanns en bokhylla under allt damm i går.
Usch så skitigt det blivit efter att maken höll på att riva väggen men nu så är det rent och fint igen och jag ska bara njuta av det idag och inte göra något.

Kan inte göra så mycket eftersom mina armar, nacke och axlar idag också påminner mig om hur fint det är idag men inte i går.


Önskar er alla en fin fredag!

Av nena - 19 augusti 2010 11:47

 Idag är det lite sol och det är skönt.


 Ska snart ta tag i dammtrasan och försöka hitta en bokhylla under allt det damm som blev i söndags (ja och innan dess också) då maken rev väggen.

Har skullat göra det hela veckan men kroppen har sagt nej nej nej.

Idag känns det ganska ok så idag får det bli.


 J´s säng är nu på plats och bäddad och fin blev den.

Hon blev jättenöjd!

Ska försöka foto den sen.


 Hämtade min mobil i går och det verkar som om den fungerar som den ska nu *håller tummen*. Har visserligen inte testat allt än eftersom batteriet var helt slut så vi får se under dagen.


Ha en fin torsdag!



Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards