¨

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Höstrusk

Av nena - 24 augusti 2010 14:31

I dag stormar det bra.

Solen skiner och i mellan åt kommer det en kraftig regnskur.

Det är blått på himlen ena minuten och nästa är det helsvart.

Jag har varit ute på tomten och jagat badleksaker som blåst iväg fast vi lagt dem så att de inte skulle göra det... kanske lika bra att släppa ut luften av ringar och madrasser... känns inte som om det blir fler baddagar i år.

Vill inte ha höst än, vill inte hösta än...


 Idag har jag mest tagit det lugnt.

Känner mig stel och öm i lederna, det är nog både efter en helg med mycket och vädret som spökar i min fibro-kropp.

Har tvättat lite, men bara sådant som jag kan slänga upp i torktumlaren så jag slipper hänga det.

Har suttit och pratat med Rex. Han börjar vänja sig riktigt bra nu med att ha oss i närheten i buren och jag tror att vi skulle kunna släppa ut honom på en flygtur men först måste vi täppa till taket efter väggen som revs för annars har vi nog honom där ...


 Snart har jag J hemma efter första riktiga skoldagen.

Vet inte riktigt när M slutar men hon tar bussen till stan och åker sedan med P hem.

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 augusti 2010 17:44

Hej Nena Ja det r ett herrans väder idag det blåser så det skäcker i huset och tjuter i skorstenen. Ett par björkar har lagt sig i vinden synd det för de är så vackra men har ju ett stort vindfång, Grannarna på andra sida gatan jagade sina stolsdynor förmiddags som seglade runt på hennes tomt med sikte på stora vägen men hon han stoppa dem innan som väl var.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

24 augusti 2010 19:31

Tråkigt när de fina träden trillar.
Vilken tur att grannarna hann få tag i dynorna innan de hamnade på vägen.

 
Kimmie

Kimmie

24 augusti 2010 18:50

Ja, idag har det blåst rejält, men det var 17 grader redan imorse när jag cyklade till jobb så det är i varje fall inte kallt. Just nu är det t.o.m lite sol här mitt i stormandet.

http://kimmietid.blogspot.com

nena

24 augusti 2010 19:30

Ja det var varmare idag på morgonen än i går när jag gick med dottern ut för att öppna grinden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards