¨

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Jag och min kamera

Av nena - 20 september 2009 22:40

Bilder från vår minisemester


  


S:t Maria kyrka

Det pågick en konsert eller liknande så vi kunde inte gå in och foto utan

jag tog en bild bara så där rakt in.


  

Här köpte vi god fika :)

  

 


  


  


  


  


 

ett träd har blivit en häst



Stranden i Ystad


  

Små söta badhytter fanns det längs hela stranden


  


  


  

Det var så mysigt att gå där nere


Molle fanns med i vännernas husvagn tillsammans med...

  

...Tiger som här spanar lite oroligt efter Molly och Doris ;)


  

Doris fann sig väl tillrätta direkt precis som...


           

...Molly 


Så det var allt för denna gången och nu ska jag titta klart på Kommissarien och Havet och sedan är det godnatt.

 
 
Reshelga

Reshelga

21 september 2009 08:40

Vad kul att få se dina fina bilder från resan... det känns nästan som om jag varit där efter att ha fått se bilderna...

http://resaisverigehelga.wordpress.com

 
Teija

Teija

21 september 2009 09:04

Åh, vad fina bilder! Ser härligt ut med stranden:D

http://varannandag.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

21 september 2009 10:49

Vilka härliga bilder från din minisemester. Gillar djurbilderna och badhyttsbilden extra mycket. Dom på katterna är helt suveräna och tagna i helt rätt ögonblick ;)
Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 11:27

Reshelga - Kul att du känner så :)

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 11:28

Teija - Tack och det var otroligt härligt där på stranden.

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 11:29

Wiper - Ja ibland lyckas man med att ta i rätt ögonblick ;)
Jag gillade badhytterna, vi har inge sådana vid vår strand, det såg så mysigt ut och vid vissa satt folk och mös i solen.

Kram

 
Ingen bild

Annica

21 september 2009 12:43

Jag vet inte hur sjutton jag läser. Men på ordet minisemester och den där "järnhästen" läste jag bild från vår miniminister. Tänkte först vilken minister ser ut som en häst?
Annars ser det väldigt fint ut för vara inne i mitten av september

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 13:02

Annica - Ibland kan man få ihop det riktigt tokigt ;)

Visst är det fint där och man kan inte tro att man är så långt in i september.

 
carola

carola

21 september 2009 14:36

åh så härliga bilder du bjuder på..

Vad tycker du om Kommisarien?? Tycker det är lite synd med dubbningen, blir lite komiskt i bland.
Älskar såna här serier..
Ha nu en bra dag

http://mammacarola.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 16:56

carola - Tack :)

Jag gillar serien men kan också tycka att det blir lite konstigt med dubbningen i mellanåt.
Sådana serier är bra...

Detsamma

 
Nini

Nini

21 september 2009 19:24

Åh vilka fina bilder från "min" stad!

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hossan

21 september 2009 19:29

Kul att se bilderna! Det är fint i Ystad.

När vi var där en sommar för att bada fattade vi inte varför alla låg så långt från vattenbrynet. Vi tog våra handdukar och la oss ungefär mitt på stranden, alltså mittemellan dem som lång längre upp och havet. Hur skönt som helst med gott om utrymme runt omkring, men efter ett tag förstod vi plötsligt varför alla låg så långt upp - det var för att vissa vågor plötsligt slog VÄLDIGT långt upp på stranden och både vi och alla våra saker blev blöta.... Men sanden var torr och fin när vi kom så.... :-)

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 21:57

Nini - Kul att du gillae dem :)

 
Ingen bild

-Nena-

21 september 2009 21:59

Hossan - ja det är jätefint där.

Fnissade åt din badupplevelse ;)
P och J blev våta om skorna eftersom de stod där de inte trodde vattnet nådde men så plötsligt gjorde det det i alla fall .... ja precis som för dig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards