¨

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Nappar det?

Av nena - 2 augusti 2009 18:02

 Nu är töserna iväg med sin pappa och fiskar och jag hoppas det får napp, speciellt J som aldrig fångat en fisk. M har fått när hon var yngre så hon vet hur det känns..


 Jag sitter här försöker besvara en del mail och förminska bilder som ska skickas med i mailen.

 Njuter av lugnet här hemma. Länge sedan jag var ensam så här länge.


 Nu tog lugnet slut. Det knackade på dörren. Mollan hon skällde skall långt nerifrån så det var ingen dörrknackning som hon kände. Kollade efter någon bil men det fanns det ingen så jag struntade i att öppna... såg sedan att det var någon som gick runt och sålde tavlor, en sådan som har en lapp man ska läsa på... tur jag inte öppnade.


 Och nu började det att regna så nu kommer snart mina fiskare hem eftersom deras regnjackor ligger här på stolen.

 
 
Oskar

Oskar

2 augusti 2009 18:55

Ja visst var den lååång :)

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

2 augusti 2009 19:41

Mmmm...Jag hade 2 stycken och dem var INTE snälla :)

Hoppas dom fick fisk :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

2 augusti 2009 20:33

Ååååååå, så mysigt att fiska. Fast jag är sån som bara skulle kunna sitta och titta på flötet, utan krok alltså. HIHI!! Så rofyllt ju! Men du, en ensam stund hemma går heller inte av för hackor.
Tråkigt med regn bara! Fast det brukar ju nappa bättre då säger di lärde!
Kram på dig!
Susanne

http://www.susanneocia.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

2 augusti 2009 22:32

Nu för tiden vågar man ju nästan inte öppna dörren längre :-(
Oftast när det är såna som säljer tavlor och sånt så är det lurendrejare.. Inte alltid men ofta..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

2 augusti 2009 23:52

Hoppas att det nappade!
Det är så kul och spännade och avkopplande att fiska och hoppas att du fick vila också:D
Kramar

http://varannandag.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

3 augusti 2009 00:20

håller med dig om att det är underbart att höra rösten på dom små, ska hem till henne i dag eftersom det nu är måndag, ska bli så roligt. hoppas de fick mycket fisk och att de inte blev genomblöta, skönt för dig att vara ensam ett tag, tur du inte öppnade dörren för de är ju så jobbiga. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
iesson

iesson

3 augusti 2009 00:31

Hoppas de fick bra med fisk! Skönt med lite egentid för dig. hoppas att solen skiner lite mer på oss nu i några dagar. ((kramen))

http://iesson.bloggsida.se

 
Kimmie

Kimmie

3 augusti 2009 08:23

Blev det någon fisk?
De där med tavlorna och lapparna dräller visst runt överallt. Jag brukar inte heller öppna för dem.

http://http:://kimmietid.blogspot.com

 
wiper

wiper

3 augusti 2009 10:19

Gillar bilden ;)

Hoppas dom fick lite fisk. Förstår att det är skönt att få lite egentid.

Tänk att dom börjat sälja vid dörrarna igen, sånt trodde man hörde dåtiden till men allt kommer och går i perioder.

Ha en skön måndag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

3 augusti 2009 11:16

Hej Nena Ja bra du kollar genom fönstret innan du öppnar. Jag har köpt en porttelefon med bild till mig garderat mig ordentligt nu .Sonen skal installera den sen.Mycket skumt som stryker ikring om sommaren.

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:03

Oskar - Hoppas att den mättade också.

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:04

Micke - Jodå napp blev det.

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:09

Susanne - Visst är det mysigt och jag är som du. Kan sitta utan krok.
Nej det var skönt att vara ensam en stund.

Kram

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:10

Sussi - Nej jag vill helst ha koll på vem som st¨år utanför innan jag öppnar,

Kram.

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:12

Teija - Jodå det nappade och de hade haft det mysigt och jag fick lite ensamvila.
Kram!

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:13

janet65 - Mys att du får träffa henne idag :)

Fisk fick de och hade skulat under ett träd eftersom det bara småregnade där de var.

Ja glad att jag inte öppnade, att Mollan min varnade mig :)
Kram

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:14

iesson - Fick fick de men inte så mycket och inte så stor.
Tyvärr är det bara regn idag men det är ok det också just nu.
Kram

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:16

Kimmie - Fisk blev det ;)

Nej jag vill helst inte öppna och se att någon sådan står utanför och speciellt inte när jag är hemma själv.

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:17

wiper - Ja bilden var passande *fniss*

Trodde inte heller att de gick runt längre, det är evigheter sedan som det kom någon sådan försäljare hit.

Ha det bra och kram

 
Ingen bild

-Nena-

3 augusti 2009 12:19

Filifjonkan - Åh en sådan skulle jag också vilja ha. Bra när döttrarna är hemma själv också se de kan se vem som ringer på.
Man måste vara försiktig, glad vi har hundarna för de brukar varna för knackningar de inte känner igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards