¨

Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Stackars barn

Av nena - 23 april 2009 15:45

 Alltså nu börjar jag allvarligt fundera vad vi utsatt våra barn för.

De är vana bussresenärer men bara när det gäller till och från skolan och gratis buss.
M har ju åkt vanlig buss men väldigt sällan.
 Fick ett sms från J i f.m där hon undrade om hon fick åka med sina två bästisar till köpcentrat i grannstaden efter skolan i morgon och det gick bra.

Nu när hon kom hem så frågade hon hur man gör när man åker buss... stackars flicka.




Hon har aldrig åkt med vanliga bussen, ja inte som hon kan komma ihåg.

Talade om hur man skulle göra, att hon måste tala om vart hon ska och betala. Kompisarna har visst busskort som de fått låna av sina päron.

När jag förklarat och hon for iväg med kompisen slog det mig att jag inte åkt buss på evigheters evigheter  (jag klarar inte riktigt av det där, får lite ångest men det är en annan historia).
Hur som helst så slog det mig att jag inte ens vet om man kan betala kontant på bussen längre.
Så nu har jag suttit och lusläst hemsidan och försökt hitta och jo man ska kunna betala kontant och 17 :- skulle det visst bli *S*



  Så är det när man bor på landet och har en bra bit till busshållplatsen, det går nästan fortare att cykla dit man ska än cykla dit och vänta in bussen.

Eller så finns ju bil.

 Nåja nu ska i alla fall J få åka buss och det kommer säkert gå jättebra, hon har bara en tramsig mamma ;)


 M hon kom hem och for iväg på moppen, inte ett ljud om nationella hann jag få ur henne. Kanske måste hon rensa huvudet först.
 De ringde ifrån tv-butiken också och vår sovrums-tv är reparerad och klar.
Gick ju fort för i papperna står det att den inte skulle bli klar förrän till den siste och sen fick vi sms att det skulle ta längre tid för de var tvungna att beställa saker till den.

 Nu ska jag återgå till bokhyllan.

 
 
Kimmie

Kimmie

23 april 2009 16:14

Det är mycket man ska lära sig =) nu har hon testat det och vet tills nästa gång.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

23 april 2009 18:57

Ja, vad olika det är. Här i Gbg-området är det enklast att ta sig fram med buss eller pendeltåg. Bilen är jobbig att parkera, alltså svårt att hitta p-plats, och så blir det svindyrt. Då blir det billigare med bussen.
Hur gick det med dotterns busstur? Hon fixade det nog galant tror jag :-) Önskar dig en fin kväll vännen! Kram på dej! :-)

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

23 april 2009 21:22

Kimmie - Ja det är en del som ska läras som du säger och det kommer nog bli många gånger under sommaren.

 
Ingen bild

-Nena-

23 april 2009 21:24

Pisan - Vi har ju som sagt ganska långt till själva busshållplatsen och då blir det lättare att ta bilen.
Imorgon ska hon åka och det kommer nog gå jättebra och sen hämtar vi dem när de är färdigshoppade :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards