¨

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Med vita fingertoppar

Av nena - 12 april 2009 16:54

bloggar jag just nu. Allt för att slita bort färgen som inte går att tvätta bort ;)


 Jag har gjort något som jag aldrig trodde jag skulle göra och det var hemskt!

Jag har sampapprat alla taklistor och jag verkligen avskyr det och egentligen räcker det att någon säger sampapper så blir jag piggig på hela kroppen (ja det är jag nu när jag skriver om det också).

Maken han är snäll och han erbjöd sig att göra det men jag ville verkligen inte att han skulle behöva släppa takmålningen han just börjat på för att jag är en mes (tycker inte maken men jag)så jag tog handskar på och försökte stänga av vad jag gjorde.
Nu är alla slipade och jag har målat dem och det var ett jobb som passade mig bra. Jag kunde stå rakt upp och ner och bara dra med penseln fram och tillbaka på listorna, det var skoj.



 Sista strykningen på taket nu förhoppningsvis och man ser skillnaden i rummet, ljust och fint blir det. Inte så mörkt och dystert som tidigare.


 Ska snart ta och börja med middagen, köttgryta med ris, sallad och bröd.

J hon underhåller sin pappa och M hon pluggar lite på ett arbete som ska vara klart om någon vecka.


´



Photobucket  
 
Ingen bild

Hossan

12 april 2009 18:13

Bara kvaliteten på det där pappret gör att man inte ens vill hålla i det.

Så långt ni har hunnit!

Gulligt och verkligen snällt av din man och dig att tänka på vår punktering!!!!

Ha en skön kväll!

 
-Nena-

-Nena-

12 april 2009 18:18

Hossan - Ja hua mig för sampapper *ryser igen*
Ja det går undan och det är skönt, imorgon är det tapeternas tur.

Skönt att det verkade lösa sig med punkan i alla fall.

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

12 april 2009 19:21

Det går framåt verkar det! Hoppas ni får en skön kväll.

http://kimmietid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

12 april 2009 19:27

Kimmie - Ja det har gått fortare än jag trodde faktiskt och nu håller vi kväll och tar det lugnt.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nicke

12 april 2009 20:03

haha..Då skulle du va med och slipa en bil!!Det är jobbigt det.

 
Ingen bild

-Nena-

12 april 2009 20:46

Nicke - Kan lova att jag inte stannat om det kommit på tal. Fy så hemskt det var men oj så duktig jag var som gjorde det ;)

 
janet65

janet65

12 april 2009 21:21

det går ju frammåt erat projekt och vad duktig du har varit då en eloge till dig och för ditt slit har du nåt att hämta på min blogg. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

12 april 2009 23:21

janet65 - Ja nu går det undan och det är skönt. Ser fram emot tapeterna i morgon.
Tittar in till dig imorgon.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards