¨

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Snart middag

Av nena - 4 januari 2009 17:37

 De doftar gott i huset av stroganoffen på rådjur som maken håller på med.

Längtar efter att få stoppa det i munnen.


 Har tagit hand om tvätten, en del som skulle vikas och läggas in. En del skulle i tvättmaskinen och lite annat skulle i torktumlaren.


 Tittade på julsakerna och funderade om jags kulel börja samla ihop dem och sen packa ner det i veckan eller jag skulle vänta med att plocka ihop och göra det samtidigt som jag ska packa ner allt.
Det blev det sistnämnda eftersom jag inte orkade plocka med det idag och det är ju ganska mysigt med ljuset från granen trots allt. Den barrar ju inte så den stör mig inte på det sättet.
Det får stå ett tag till alltså.


Tomten har dock tvätta sina kläder nu och hängt dem på tork ;)

 
 
filifjonkan

filifjonkan

4 januari 2009 19:53

Hej Nena,,åh så gullig att tomten tvättat med men det är ju klart han blir vl bra smutsig som han skall flänga runt världen på julafton...fnissar ja julpyntet ska jag plocka på trettondagen har jag tänkt mig Det barrar inte här ännu heller något enstaka an ha fallit men det är lätträknat,Det är lättare att plocka fram det än tillbaka det,

http://filifjonkan-se

 
Hanneles jul

Hanneles jul

4 januari 2009 21:10

Jag tycker om julljusen i fönstren, det är ju ganska mörkt.

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

4 januari 2009 21:11

Filifjonkan - Ja med tanke på hur många skorstenar han ska ner genom måste tomten vara ordentligt smutsig ;)
Eftersom min gran är en oäkting så lär den inte börja barra i första taget men jag tror också att det åker ut till trettonhelgen.

 
Ingen bild

-Nena-

4 januari 2009 21:14

Hannele - Ja utan julljusen i fönstret blir det väldigt tomt och mörkt. Måste hitta något bra att ersätta dem med eftersom jag tröttnat på de gamla som fanns där innan jul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards