¨

Alla inlägg den 25 september 2008

Av nena - 25 september 2008 18:11

Spagetti med köttfärssås och grönsallad blev det. Lätt och smidigt att fixa.


 Har i eftermiddag hunnit med att skriva några mail som jag borde ha skrivit för ett tag sedan. Ringt ett telefonsamtal och vikt handdukar.

Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp tvätten som är där i sen är det kväll och slö i soffan. Först Sjukhuset sen Idol och efter det blir det Höök.



Nini - Det har du ju rätt i att vi var, jag som åkte bro och allt *S* Fast det var i och för sig bara över dagen och nej, utomlands känns det inte som :)
Pisan - Min huvudvärk kom också tillbaka för en stund sedan men jag tror att maten och en ny pilla tagit bort den, hoppas på det i alla fall och jag hoppas också att din försvinner.


Av nena - 25 september 2008 15:39

 som jag hittade hos Nini och de som känner för det kan anta den.


Vilken mat äter du ofta?

- Vi äter mycket grillat här hemma. Kött i olika former och sätt.



När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?

- Jag har varit den som alltid hjälpt till med att duka av och diska, det händer fortfarande att jag gör det men det beror på hur min kropp mår och var vi är någonstans, vad det är för sorts kalas/fest.



Var sitter du helst när du bloggar?

- Helst skulle jag ju vilja sitta i soffan eller sängen med en bärbar men kroppen tillåter inte alltid det så det blir att jag sitter i vardagsrummet vid datorbordet.



Köper du ofta triss?

- Nej det är väldigt sällan, tror inte ens att jag köper en om året.



Vilket land eller stad har varit din bästa semester?

- Svårt. Jag har bara semestrat i Sverige så när som på Lalandia en helg för en herrans massa år sedan, innan barnen kom, det var i och för sig trevligt. Göteborg gillar jag och skulle vilja se mer av staden. Sen är ju Öland bäst också men det beror mest på sällskapet som finns där ;)



Vilken TV-kanal tittar du på mest?

- Hmmm de är nog trean, fyran och femman.Kan inte säga vilken som jag ser mest på av dem, det är nog lika tvärs över.

Sen är det tv4+,  400 och 6:an också eftersom det är de kanaler jag brukar bläddra igenom innan jag somnar.





Av nena - 25 september 2008 11:54

och solen kom.

huvudvärken försvann också efter smörgås, tablett och lite sömn. Skönt!

 Nu har jag varit en kort runda med hundarna och de ville inte gå in så de busar där ute i trädgården Skönt att de har den möjligheten.
När jag la mig i morse kom Doris och la sig ända intill mig och la huvudet på mig och tittade oroligt på mig. Hon märker direkt på mig om jag mår sämre än vanligt. Hon är klok och busig ;)


Annica jag tänker på dig och tummarna kommer att hållas!

 Kimmie - Hoppas din dag också blir bra.

helga - Ha det så bra på din runda.

nini - Japp den försvann där under täcket så jag får vädra sängen ordentligt så den inte finns kvar där när det är dags att sova igen ;)

Av nena - 25 september 2008 07:22

 


 Idag är det dimmigt och ser inte så skönt ut där ute.

Töserna ska snart ge sig av mot skolan och de har tagit fram regnjackorna eftersom det ser fuktigt ut.

 Natten har varit så där. Maken han har dragit rejäla timmerstockar och det har inte spelat någon roll hur han legat och hur mycket jag knuffat på honom.
Jag har en rejäl huvudvärk nu och ska stoppa en smörgås och tablett i munnen och sen får jag se om jag hamnar under täcket igen.

 Doris hon har hittat en bit tuggben som hon busar runt med här, hon kastar upp det i luften och hoppar efter det, ibland ser det ut som om hon var katt när leker :) Hon är mysig.
Mollan hon har hittat en tom husse-säng som hon lagt beslag på och sover gott. Hon är vår lilla sömntuta ;)

 Ha en skön torsdag!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards