¨

Alla inlägg under juli 2008

Av nena - 5 juli 2008 17:12

 Idag har jag badat för första gången i poolen. 23-24 grader var det och usch vad kallt det var innan man doppat sig. det var ju så varmt i luften så det var inte konstigt men man kände sig som en ny människa då man kom upp. 

Töserna har varit som te-påsar i poolen, upp och torka och ner igen osv.

Skönt, gäller att passa på när solen är hos oss.

maken han har inte haft det lika skönt. Han har pysslat med husvagnen, tagit av bromsklossarna (ja eller vad det heter) och de hade ju sett bättre dagar *suck*


 Nu är vi inne för att fixa till oss. Om en stund ska vi gå bort till min bror för att gratta svägerskan.


 Kimmie - Kul med samlarsaker :) Jag var den enda i min klass som samlade på just plastkassar, kul att se att jag inte var ensam *S* (nej jag vet ju att det fanns fler, men i alla fall ;o) )


Av nena - 5 juli 2008 10:48

 Sovit väldigt dåligt i natt. Jobbigt!

 Solen lyser och jag tänkte göra något som jag aldrig annars gör. Sola... ja det blir väl 5 minuter på var sida sen pallar jag inte längre *S* Men jag tänkte få lite färg på de ställen jag aldrig annars får. Tänkte sola bort det där linnet som jag fått då jag varit ute, ser ju tokigt ut och inte kan man ju visa sig på badet på det sättet ;)

 Ikväll blir det kalas hos min svägerska. Jag hoppas solen håller sig kvar hela kvällen så vi kan sitta ute.

Sussi -  Nej att grilla i regn är inget vidare.... fast vi gör det i alla fall ibland.


trollpackan  - en del av mina bokmärken finns kvar också men så långt in i gäststugan har vi inte kommit än ;)


tussegumman - Ja det är riktigt varmt och gott på kvällarna också. Ha det bra du med.


Kimmie -  Jodå det var mums med grillat :)
jag vet att det ska finnas både bokmärken och en servettsamling där i stugan så det ska bli kul att hitta och titta på. Ev. en samling av plastkassar också, minns inte om jag har den kvar eller om jag gett bort den.


 Ha en skön lördag!

Av nena - 4 juli 2008 18:16

det grillas för fullt där ute. Tror nog att hela området grillar idag.
Ska bli gott, magen kurrar och det blir ju inte bättre då man ser köttet där på grillen.

 Har bara latat mig idag. Skönt har det varit. Jag och J har spelat lite spel och sen hittade vi gamla samling med suddgummi som vi tittade på. Det var kul att se den igen. Har nog inte gjort det sedan vi flyttade ut hit. Hittade även mina gamla Lukisar... de luktar inget vidare men det är kul att ha dem i alla fall.


 Önskar er alla en skön fortsättning på fredagen!

Av nena - 4 juli 2008 10:28

Tiden springer på.


 Sol idag också, det är skönt. Tyvärr har de ju lovat regn o helgen och det är ju int så himlens kul precis.
Skulle behöva få städat lite här inne eller i alla fall röjt undan lite. Har inte blivit gjort något inne sista dagarna. Blir nog inte gjort idag heller då jag känner mig för trött i kroppen för att göra det. Det får vara tills det regnar.

Jag höra att det är fredag. Grannfrun hon är ute och bankar mattor. Var fredag vid denna tiden gör hon det.


 Tror vi ska grilla ikväll men jag vet inte vad ännu....


 Ha en skön fredag!

Av nena - 3 juli 2008 21:35

sitter här och surfar. Han har funnit sig till rätta på utdargsskivan på datorbordet. Där sitter han och myser medan jag klappar honom med ena handen och skriver med andra. Kuttrar till gör han i mellan åt och slickar min hand jag skriver med ;)

 Det blev glass men vi åt den i bilen. Det luktade hemskt där vi hade tänkt äta den så det gick bara inte. Glassen smakade ungefär som det luktade *bläää*
Skyttet gick bra trots att det blåste bra.

Jennie -  då har vi samma bränna du och jag, skulle jag ta kortare byxor på mig ser det inte klokt ut *s*

Av nena - 3 juli 2008 16:41

Kul är det speciellt då hela familjen är med på det hela och vattnar varandra. kallt som attan men ack så avsvalkande.
Nu väntar lite kokt korv med bröd och sedan skjutning för M

Middag äter vi då vi kommer hem bestämde vi oss för eftersom det är så varmt. Ingen av oss är så där jättesugna på en stor middag nu men eftersom kött och sådant är framplockat så måste vi äta det. Nattmat ;)

 Kimmie -  Glassen blir framskjuten till helgen tror jag men så har man ju något att se fram emot ;)
Annica - Ja det var riktigt varmt och inte blir det bättre i ett partytält heller. 
Så det var det jag skulle komma ihåg, att inte ge bort dina serietidningar, jag visste väl det var något jag glömt ;) Men du kan vara lugn, det märks inte ens i mängden att den kassen saknas.

Av nena - 3 juli 2008 15:28

 Maken var ute så pass många timmar i natt att han inte varit och jobbat alls i dag. Skönt på ett sätt men inte så kul när han behöver vara ute så länge. 

 Det är varmt idag och som tur är så blåser det en del så det svalkar ju.
Har hållit på i gäststugan men när t.o.m ögonlocken svettades var det läge att avbryta.
En del har jag fått soretart i alla fall och en vända på tippen har vi hunnit med.

 Nu ska jag bara slappa innan maten och sen ska M iväg och skjuta. Kanske blir det glassen och sjön ikväll istället.


Ha det gott och tack för kommentarerna

Av nena - 2 juli 2008 20:41

 Så typiskt! Maken han har jouren för en jobbkompis idag och i natt och precis när vi bestämde att åka och köpa en glass och sätta oss vid vattnet och äta den så ringer jobbnallen. *suck*
Så typiskt!!

Känner mig kass i hela kroppen och knoppen idag.

Behövde komma hemifrån en stund ochbara göra något som får tankarna att skingras och stänga smärtgrinden en stund.

Nu sitter jag istället här och tycker synd om mig själv och funderar på att leta i gömmorna efter godis och sitta och frossa med töserna trots att det bara är en vanlig onsdag. Jag kan ju inte frossa utan dem och det tar säkert ett bra tag innan de kommer på tanken att hoppa i säng.


 Blädag!!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards