¨

Alla inlägg under juli 2008

Av nena - 20 juli 2008 10:34

och där i mellan lite åska.

För åska gjorde det i går kväll *huuuu* Nu skiner dock solen och jag hoppas den får stanna kvar idag.

 Ska pyssla med husvagnen idag. P ska fixa läckan och jag ska försöka torka av och städa i den.


 Ha en skön söndag!

Av nena - 19 juli 2008 22:31

Alltså jag tycker att det får lov att regna när man ändå inte behöver vara ute, som när man kan sitta och mysa i soffan framför tv´n ...men då får det ju lov att inte regna så in i baljan att tv-bilden frösvinner *dubbel suck*
En blå skylt med texten "ingen signal" lyser i ruta *blääää*


Jättetråkigt tycket jag att det är!!!


 Kanske lika bra att lägga sig med en tidning och sen sova.



Av nena - 19 juli 2008 19:31

ja att inte sjunga med i Abba-låtarna som spelas. Jag hade fått lova J att inte sjunga med... jag är en sådan som sjunger hellre än bra och det gillar inte dottern. Att se Allsång på Skansen med mamma är en pina för liten dotter *s*

 Vi alla gillade filmen och döttrarna har bestämt att köpa den då den släpps på DVD. Sanna Abba-fans mina döttrar ;) 

 Efter filmen åkte vi till MN och grattade henne. Grattis på födelsedagen MN!!
Nu har vi landat här hemma efter lite annat farande och nu väntar en skön kväll med tv och slapp.

 Tack för kommentarerna idag och ha en trevlig fortsättning på lördagskvällen!

Av nena - 19 juli 2008 11:03

 Maken håller på med husvagnen. Jag har hängt tvätt. Töserna har spelattv-spel. Det är en sådan där halvslö lördag och det är skönt.


 I eftermiddag ska vi på bio. Vi ska se Mamma Mia.



Av nena - 18 juli 2008 17:34

 Haft en trevlig dag på Sjöbo-marknad. Inte en droppe regn kom på oss då vi var där, bara på vägen dit men det gör ju inget eftersom vi då satt i bilen.

 Nu ska grillen startas sen är det bara slö i soffan som gäller.

Av nena - 18 juli 2008 08:40

Äntligen har den börjat!!!


 Vaknade vid femtiden och hade sen svårt att somna om. När jag väl gjorde det var välklockan sju något. Knappten timme till fick jag att sova på innan den älskade grannen startade stora röjsågen och han håller på än *suck*

 Maken har åkt in till sitt jobb för att lämna jobb-bilen, han vill inte se den under semestern sa han ;)
Töserna har vaknat men inte kommit av sängen än... fast det har inte jag heller i och för sig, det är skönt med bärbar dator ;)


 Det regnar idag men jag hoppas det slutar innan vi ska åka mot Sjöbo och marknaden där.


 Hoppas att alla får en skön fredag oavsett vad ni gör.





Av nena - 17 juli 2008 22:00

Det gick bra för både make och dottern idag så det var nog en bra dag idag.

 Jodå gasvarnare ska i. Den kommer att inhandlas innan vi far  iväg kan jag lova. Billig livförsäkring precis som brandvarnaren.
 Ev. så har maken min redan lokaliserat läckan men vi måste kolla de andra slangarna också.


 Nu ska jag snart koja. Imorgon middag sticker vi till Sjöbomarknad om allt är som det ska. Tar med mina svärföräldrar också, det brukar vara trevligt.
Sen på kvällen blir det nog lite grillat här eller hos dem för att fira makens semester som han börjar om exakt 9 timmar.


   ________________________________________________


Filifjonkan - Visst är det så att man har mer ont just när man varit hos sjukgymnasten. De tvingar ju en att röra sådana kroppsdelar man kanske annars undviker ;)
helga - Kul att se dig igen!

Nini - Visst är det skönt med semester ;)

Nicke - Nejdå bromsarna var perfekt. Han hade lyckats kanon med dem. Mätaren (vad för mätare har jag ingen aning om *S*) ställde sig på samma ställe på bägge hjulen så de var han jättenöjda med.

Kimmie - Ja verkligen skönt att det upptäcktes innan vi for iväg med lådan.

Jennie - Japp det ska i en, jag åker inte en meter innan den är i.




Av nena - 17 juli 2008 16:32

 den gick inte genom :(
Gasläck och det är ju inte så kul *suck* men maken har köpt en sådan där apparat (fråga mig int vad den heter) som ska hjälpa oss hitta det och nya slangar har vi fått av svärfar som köpt det via sitt jobb, han håller på med sådant.

Nu hoppas vi på att hitta läckan snabbt och att det är lätt åtgärdat.

Ombesiktning kan vi få genom att bara svänga förbi där. Skönt det och slippa vänta på det för att åka utan att ha det kollat gör jag inte....

Kanske man skulle ta svärfars råd att sätta i en gasvarnare nu då ....

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards