¨

Direktlänk till inlägg 7 november 2007

En ny kompis till Sixten

Av nena - 7 november 2007 23:59

 Efter en dag sittande i huset så beslutade vi att Sixten måste få en ny kompis. Han såg verkligen hängig och ledsen ut... kan ett marsvin bli det eller vi bara inbillade oss???
 Hur som helst så fick han en ny kompis och blev genast mycket piggare. Det gick bra att sätta ihop dem. De fick träffas på neutral mark först och sen i buren under övervakning.
Visste har de jagat varandra och den nya har varit på ryggen på Sixten och tvärt om men det är inget tuggande på varandra.

 Den nya heter Yngve men kallas för Östen ;)
J kunde inte säga Yngve sa hon och det blev ett svårt namn att minnas sa hon ;) Östen var lättare och det kunde hon t.o.m stava till *fniss*

 Saknaden av Tage är stor men när jag ser hur glad (återigen kan man se det på marsvin eller det är inbillning?) Sixten är så var det värt att skaffa Östen direkt.

 Så får jag presentera Yngve "Östen" ;o)









 
 
Kimmie

Kimmie

8 november 2007 07:58

Yngve-Östen är jättesöt och får det säkert kul ihop med Sixten. Ha en bra dag!

http://kimmietid.blogspot.com

 
helga

helga

8 november 2007 09:26

Kul med ett nytt marsvin...

http://www.helga1

 
Nini

Nini

8 november 2007 10:11

Lycka till med Yngve-Östen!

Visst blev Sixten ensam och ledsen.
Jag minns hur Puff och Emelie reagerade när Irma dog. :-( Och de blev ju inte ens ensamma. De hade varandra.

http://nini.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

8 november 2007 15:46

men så söt Sixtens nye kompis är då och klart du saknar den gamle. Östen är väl ett bra namn.
Jag vet en so inte visste vilken sort det var så den fick heta Björnulla! Gick bra det med skrattar...

http://filifjonkan-se

 
Åsa

Åsa

8 november 2007 17:58

Jag tror absolut de känner saknad. Vi har tagit hand om en marsvins kille vars kompis dog och föräldrarna ville inte köpa något mer marsvin. Han satt sedan mest i ett hörn och kurade.

Han fick flytta hit och fick en kompis och oj så glad han blev.
De är nu super bästisar.

De är underbara djur de små marsvinen!

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

12 november 2007 11:22

Men vilken häftig slideshow!! :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards