¨

Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Jag är tant!

Av nena - 2 maj 2009 15:50

 För en tid sedan satt jag och lyssnade på ett gäng yngre kvinnor... eller nää de var nog i samma ålder som mig om jag ska vara ärlig men jag kände mig gammal när jag hörde dem prata.

 De pratade om dukar, virkade dukar i bokhyllan närmare bestämt.

Det har jag. Jag har fått en hel hög efter min farmor som hon har gjort och även efter gammelfarmor. Svärmor har också delat med sig.

Jag tycker de är fina och på något sätt så får det mig att tänka på min farmor och gammlafarmor.
Jag samlar på glasskålar, prydnadsaker från Kosta Boda  och Orrefors t.ex och jag har dem i bokhyllan och tycker det är fint med en vit liten virkad duk där under.

 Kom tänka på detta nu när jag hade tvättat dessa dukar och stod och strök dem för att kunna lägga på dem igen.

Jag är tant men jag är en stolt tant :)


WB_langF1.gif picture by Nena_no1 

 Snart kommer M och D hit med lille M och vi ska grilla, sitta på altanen (förhoppningsvis) och bara ha det mysigt.

Jag är trött i både kropp och knopp men jag ser ändå fram emot att få sitta och bara prata bort några timmar och ha kul.


WB_langF2.gif picture by Nena_no1





 
 
helga

helga

2 maj 2009 19:28

Himlans tur att var och en får ha det som den vill hemma hos sig...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

2 maj 2009 20:00

VA? Men har jag inte sagt tidigare att du var tant. Har du inte lyssnat på mig? Så nu har du suttit och lyssnat mer på andra än mig och kommit fram till att du är tant? Hmpsss...Jojo där ser man..Så nu vet du till nästa gång jag säger nåt att så är det så slipper du tänka på saken längre och lära dig att jag vet redan svaret.

 
Ingen bild

-Nena-

2 maj 2009 21:55

helga - Javisst är det tur...

 
Ingen bild

-Nena-

2 maj 2009 21:56

Annica - *S* Ja så är det vet du, det tar lite tid när man börjar bli gammal... men vänta nu, det vet du ju redan för du är ju äldre än mig ;)

 
Kimmie

Kimmie

2 maj 2009 22:06

Man ska ha det man tycker om omkring sig!
Hoppas ni haft en trevlig kväll.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Jennie

Jennie

3 maj 2009 09:10

Puuuh vilken tur att jag tog ett tag och slängde de flesta jag hade liggande !! Undra om det gälls med virkade löpare i fönsterbrädan ??
Jag gör ALLT i min makt just nu för att undgå tant-stämpel !!

http://missJennie.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

3 maj 2009 10:38

Kimmie - Ja man mår bäst då.

 
Ingen bild

-Nena-

3 maj 2009 10:39

Jennie - Vet inte, de pratade bara bokhylla så kanske du klarar dig ;)

 
wiper

wiper

3 maj 2009 13:59

Tant är ett rysansvärt ord för mig. Kvinna eller dam låter bättre men jag är nog rätt ensam om att tycka så ;)Det sägs sällan farbror om en man över 40
Jag kan vara din mamma så hur gammal skall inte jag känna mig. Har inga virkade dukar på bordet längre men har sparat några som är minnen för mig. Kommer nog aldrig att känna mig som tant än om jag inte ens är tant längre utan en gamling *ASG* gillade ditt lilla kåseri. Det som är tråkigt är krämpor som kommer och att inte orken är lika stor.

Hoppas grillningen blev lyckad.
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 07:33

wiper - Man är inte äldre än man känner sig sägs det och just nu är jag nog jättegammal, med eller utan virkade dukar och tantstämpel.
Kram!

 
wiper

wiper

4 maj 2009 08:24

Ja det har du så rätt i. Vissa dagar är man som en ungdom och andra som en zoombietant ;)Jag fånade mig lite bara.

kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Ingen bild

-Nena-

4 maj 2009 08:36

wiper :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards