¨

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Sovit middag

Av nena - 17 december 2010 15:53

 Det är inte ofta som jag sover middag eller lägger mig mitt på dagen.
Det händer att jag lägger mig igen på morgonen då familjen åkt till sitt men idag när jag kom hem från arbetsträningen var jag såååå trött.

Jag och J gjorde varma smörgåsar när jag kom hem och sedan la jag mig, mest för att sträcka på mig men det tog inte lång stund innan jag somnade.


 Nu har jag slängt in handdukar i torktumlaren och vikt lite kläder.

Snart kommer maken hem men han kommer bara hem för att vända.

Han ska tillbaka till jobbet igen för att äta en jultallrik.

Jour har han också så vi hoppas att han i alla fall hinner sitta ner i lugn och ro för att äta.

Han tar pizza med sig hem till oss så att jag skulle slippa laga mat eftersom vi aldrig vet hur jag är efter att jag jobbat.

Det är ju inte så länge sedan som vi åt pizza så egentligen känner jag inte för det idag men töserna säger inte nej tack till det.


 Ingen magsjuka på J tack och lov, bara annan magont och så en täppt näsa.

Förkylningarna älskar att landa hos henne denna höst och vinter tydligen.

Men det är ju samma som M hade sist, illamående, magont och förkylning.

Hörde att på den andra skolan/förskolan så var det 60 stycken hemma med vinterkr*ksjukan *ryser* och det är inte en stor skola.

Någon hade visst kräkts där i veckan och sedan hade det spridit sig som en löpeld.

Maken skulle varit på ett äldreboende (eller vad man nu kallar dem idag) i veckan och göra lite jobb men de hade stängt avdelningen eller inte stängt utan släppte inte in utomstående för de hade samma sjuka där.


 Ha en fin fortsättning på fredagen.

 
 
Pisan

Pisan

17 december 2010 23:55

Skönt att det inte var magsjuka dottern hade. Önskar dig och de dina en riktigt go helg! Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

18 december 2010 20:13

Ja jäteskönt, det är inget man vill ha nu till jul, inte annars heller för den delen.

Tack och detsamma
Kram ♥

 
Sussi

Sussi

18 december 2010 11:18

Jag brukar inte heller sova på dan men ibland behövs det..

Läskigt det där med hur fort sjukdommar sprids..

Hoppas även du får en jättetrevlig helg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

nena

18 december 2010 20:12

Ja just magsjuka sprider sig supersnabbt =(
Tar hellre en hemsk förkylning än kräksjuka.

 
Teija

Teija

18 december 2010 14:27

Skönt att du kunde ta dig en lur när du var så trött. Väldigt skönt också att maten blev fixad så där:)
Hoppas att du har en bra dag, kram

http://www.varannandag.bloggplatsen.se

nena

18 december 2010 20:11

Ja det är skönt om man kan göra det då man behöver.

Kram!

 
Helga

Helga

18 december 2010 17:01

Här blir det pizza idag...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

18 december 2010 20:11

Gott är det, idag har vi ätit tacos =)

 
wiper

wiper

18 december 2010 19:26

Då behövde du sova och då skall man göra det. Det tar på att arbetsträna. Jag hade värk och besvär under hela min arbetsträningstid så man var som en zoombie. Ibland är det bra att man bara kan köpa nåt så man slipper laga mat när man inte orkar. Vi gör så rätt ofta. Ja du det går så mycket förkylningar och konstiga virusar nu och är man i stora grupper så kan man nästan inte undvika att bli sjuk. Det måste vara hemskt med kräksjukan.

Hoppas du har en lugn och fin helg
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

nena

18 december 2010 20:10

Ja jag behövde verkligen sova.

Kräksjuka är inget vidare och när jag jobbade på dagis så fick jag det var gång något barn kräkts på dagis, det var som om alla baciller hoppad på mig då.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards