¨

Alla inlägg under maj 2010

Av nena - 23 maj 2010 20:07

 Vi har varit på Tydingesjöns camping.

Jättemysig omgivning och goa grannar.


 I fredags regnade ganska rejält när vi kom och vi fick efter ett tag en sjötomt *s*
Från draget och bak till hjulet, himla tur att det stoppade där och vi i alla fall kunde ta oss torrskodda in i vagnen.


 I går så hade vi fint väder i stort sätt hela dagen.

Det var veteran och samlarmarknad där och mycket folk.

En massa gamla bilar och Mc fanns också på plats så det var en del att titta på.

Töserna och maken fiskade, fick napp men släppte i dem igen eftersom det inte var så stora. Jo maken fick en ganska stor men visste inte riktigt hur vi skulle få hem dem eftersom kylen inte är så stor och det var för sent på kvällen för att tillaga den.


Har varit så skönt att bara vara och inte ha några måsten eller annat som annars stör.

Ingen tv och inget internet men en massa Yatzy, korsord och hundpromenader.

Känner att jag mitt i allt annat med värk och liknande fick ett andrum och lite ny energi.


Tack för alla kommentarer!

Av nena - 21 maj 2010 06:30

     


Nu tar jag en paus under helgen och kommer att njuta av

familjen och naturen.

 summer

Ha det bäst ♥

Av nena - 20 maj 2010 07:39

nu när alla är på sitt håll igen.

Lite segt var det att komma upp för M som haft en veckas ledighet men hon tyckte det var kul att få komma och träffa kompisarna som inte inte sett under ledigheten.


 Både jag och J är nöjda med klippningen i går men vi gillar vår vanliga bättre men så är det nog. Invant och bra och hon känner vårt hår och vet vad vi vill ha.

När J var färdigklippt så var det en frisörselev som fick föna henne och platta hennes hår, hon var duktig och det var ju lite roligare för J för de var ju lite närmre i ålder. Hon gick visst i första ring.


 Idag ska jag tvätta och så ska jag lägga fram en del som ska ut i husvagnen så det bara är för de andra att lägga ut när de kommer hem.

Det är ju inte så mycket som ska med eftersom det bara är helgen som vi ska vara borta på.


Idag är det ingen sol, det blåser inte och det är +14 grader.

Önskar er en skön dag!

Av nena - 19 maj 2010 13:48

Ja till helgen får jag nog det för då har vi skaffat hus och marsvinsvakt och kopplar nog lådan på Hondan och drar iväg.

Längtar efter något annat.

Mår ju inte så bra men känner att jag kanske kan må bättre av att se något annat än dessa väggar.


 Idag har jag tillbringat större delen av dagen på altanen. Termometern visade på +22 när jag tittade (en bra stund sedan) och det är skönt att sitta här ute och höra fågelkvitter.


Maken kom hem på middagen för de skulle komma och byta vattenmätaren och jag tycker att det känns skönast att han har hand om det. Han jobbar i närheten så det var inga problem.


  Jag och J ska klippa oss senare i eftermiddag. Egentligen är det M´s tid som jag tar men hon vill inte klippa sig nu. Hon vet inte hur hon vill ha håret så då är det bättre att vänta.

Vår frisör är sjuk men en annan klipper oss idag för annars hade vi inte fått tid förrän efter skolavslutningen och J vill klippa sig innan.
Blir säkert bra med det i alla fall.

J sa i går att tänk om denna klipper bättre, vad gör vi då. Blir inte K ledsen då om vi går över till den nya i fortsättningen ;)


 Nu ska jag tvätta håret och sedan rulla de där köttbullarna... eller kanske blir det pannbiff för det är lättare för mina händer.


 Ha en fortsatt skön dag och jag hoppas att våren är hos er också.

Av nena - 18 maj 2010 16:43

Han hann inte mer än hem idag när journallen ringde och han fick ge sig av igen.


 Jag skulle ha rullat köttbullar tidigare idag men orken försvann då jag var på af och sedan fixat lite här hemma innan jag hamnade på altanen så det blev liksom inte av.

Maken tar pizza med sig hem om det inte blir ett allt för länge på jobbet annars har jag hamburgare och bröd i frysen som jag får fixa till mig och töserna.

Köttbullarna får jag rulla i morgon istället.


 Denna runda jour har han varit ute en del. Förra gången var det inte alls mycket...om ens han var ute, minns inte....


 På af fick vi en liten snabblektion på en timme om hur man ska skriva ett CV. Det är ju bra att kunna. Normalt brukar han som talade om det ha 2 timmar på sig så det var lite av korvstoppning och jag kan inte säga att jag tog emot så mycket sista 20 minuterna eller så för då var min koncentration lika med noll. Jag hade ont av att sitta och var trött i huvudet.


 Nu ska jag slänga in lite jeans i tvättmaskinen och sedan bara slappa en stund.

Av nena - 18 maj 2010 09:38

 Idag är det faktiskt lite sol utan för huset.

Det är skönt. +12.8 visar termometern.


 Ska snart iväg till af på gruppträff eller vad man ska kalla det.

M hon börjar vakna till liv inne på rummet nu och vi hinner med en frukost tillsammans innan.


 Önskar er alla en skön dag.

Av nena - 17 maj 2010 13:16

och temperaturen är över +8. Det är hela +12.5 WOW

Det blåser men det regnar som sagt inte.


 J och M (eller jag) skulle klippas idag men de ringde och frisören har blivit sjuk.

Fick nya tider på onsdag och då hoppas jag att hon är på plats igen.

J är i stort behov. M behöver men vet inte om hon vill. Jag behöver också ha en date med saxen och tar M´s plats om hon inte vill annars bokar jag ny tid när vi är på plats.


 M är ju hemma idag.

Hon börjar också känna sig krasslig i halsen. Tråkigt när man är ledig men samtidigt sa hon att det är ju bättre för då missar hon inte en massa i skolan... hon trivs verkligen på skolan och det är så skönt att hon hittat så rätt...har sagt det innan men är så glad för att det blivit så bra.


 Efter att ha skickat J till skolbussen idag la jag mig igen och somnade som en stock. Har sovit dåligt ett par nätter nu p.g av värk så det var skönt att sova lite mer.

Har sedan pysslat lite med tvätten och sorterat post.

Det är en lugn dag och nu ska jag FB`a lite och skriva ett mail innan jag tittar in på bloggarna jag brukar läsa.

Av nena - 16 maj 2010 18:47

Önskar verkligen att jag mådde bra men just nu så mår jag allt annat än det.

Ska inte gå in på det så mycket men jag känner mig som det skånska vädret.

Snart måste det bara vända och vara min tur att få må bra.


 Lördagen började med att maken fick fara på jobb.

Det ösregnade. Väldigt mycket och under lång tid. Ja det regnade hela lördagen mer eller mindre.

Vi skulle ha åkt till viltvårdsföreningens öppna hus och M skulle ha skjutit och vi skulle ha ätit helgrillad gris och titta på en massa men det regnade bort. De fick ställa in.

Det blev en hemma dag och det var ju i och för sig inte så dumt.

Jag var ganska tacksam eftersom jag oavsett hur jag mått hade åkt med för jag är så trött på att allt blir inställt p.g av mig eller att familjen får åka själv.


 Idag kom vi på att J´s kompis långt bort fyller år och vi skulle ju köpa något och skicka så det hinner fram i tid.
J hade kommit på att kompisen tagit hål i öronen så vi skulle köpa några fräcka öronhänge så det var ju inte så svårt att hitta.

Alltid lättare att hitta när man vet vad man ska leta efter.

Precis innan vi skulle fara iväg till Glitter så ringde P´s nalle och han fick fara iväg.

Några timmar var han borta och kom hem precis så att vi hann till Glitter och J hittade fräcka hänge med dödskallar på... det har man visst när man är lite emo och det är kompisens nya still...

Snabbt och lätt fixades det och J hittade själv nya till sina öron och så hittade hon till syrrans näsa också.


 Nu har vi fått middag i magen och sitter bara och slappar vid vars en dator.

I morgon är det måndag igen och vardagen drar i gång.
M är ledig, det är för att de jobbade förra söndagen. Sen har hon hemstudier tisdag och onsdag eftersom hennes lärare är på utbildning så jag får sällskap några dagar till.


 Tack för alla kommentarer jag fått under helgen.

Jag har varit in till er och läst men inte haft orken att kommentera hos er alla.


Ha en skön fortsättning på söndagskvällen.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards