¨

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av nena - 7 maj 2010 15:42

 Jag har nog inte sorterat bland det på ett tag, det är sällan någon annan kastar just reklam för kanske är det något någon annan vill läsa... det tänker jag inte på utan har jag läst så kastar jag det och så finns det där i pappersinsamlingspåsen om någon skulle vilja läsa (vilket sällan händer).

Nu var det i alla fall ett tag sedan och det tog en stund att gå igenom högen som låg ivägen. Måste ju kolla så inget annat (brev) kommit in i mellan, det har ju hänt.

Skönt att den är borta nu.


 Ska ta tag i dammtrasan och ta det som jag når, det som är över axlarna på mig får någon annan fixa.

När alla kommit hem så ska jag och maken iväg och köpa mat till Y-Ö och något gott till middag idag.


 I morgon så går det nog i ett.

Vi ska först skjutsa J och hennes scoutkompisar till stranden i staden och medan de är där passar vi på att handla till kalaset som vi ska ha på eftermiddagen.

Hem sedan och fixa och grilla.

Vid 17 tiden kommer mina och makens päron.


 Söndag så ska P skjutsa M och hennes kompisar till Storegård där de ska vara hela dagen.

De har öppet hus och M´s klass ska vara där och göra lite olika.

Klippa klor, fixa hundpälsar, vara vid parkeringen, sälja kakor m.m

Det blir en lång dag för dem men de kommer säkert ha jättekul.

Hoppas bara att vädret är med dem och att det kommer en massa folk och fyrbenta.

Vi ska så klart dit och titta men våra fyrbenta stannar hemma för vi ska ha M´s ena kompis 2 hundar med hem sen.


 Jag kommer att ta en blogg-paus under helgen och önskar er alla en skön helg.


Av nena - 7 maj 2010 08:37

 Idag så skulle J ha med sig fredagsfika med till skolan och det kom hon på sent i går kväll och ställde sig och bakade muffins.

För att piffa upp dem tog hon en liten klick hallonsylt. Inget hon eller jag testat innan och nu fick jag ett sms om att de var goda.

Vi fick ju inte smakat dem här hemma innan eftersom det blev precis så många som hon behövde.


 M hon har tagit moppen till kompisen idag eftersom hon slutar lite tidigare och slipper då vänta på att P ska sluta.

Inget vidare väder, kallt och väldigt blåsigt men det hade gått bra att köra i alla fall.

SMS glömmer hon inte skicka till mig längre ;)


 Idag ska jag damma och torka av lite här hemma.

Har lite tvätt som ska vikas och en maskin kommer nog att köras också.


Ha en fin fredag!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards