¨

Alla inlägg under december 2009

Av nena - 5 december 2009 20:48

 Bara tredje avsnittet nu *S*

Fick ju spela in första eftersom J ville se och var på läger. Sen hann vi inte se det innan andra avsnittet gick så de två såg vi tidigare i kväll och så nu det som går idag.

Men nu är vi ju i kapp i alla fall.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det men J vill se det och då håller jag och datorn henne sällskap.


 Nu känns det i benen att jag har gått mycket.

IKEA i Malmö var verkligen stort.


 Nu ska jag se om det finns något gott i köket att tugga på... det finns ju om inget annat pepparkakorna som vi köpte idag.


Atbart

Av nena - 5 december 2009 16:53

Text


 Nu har vi varit på IKEA i Malmö. Oj vad stort det var.

Laptop-bordet var inget som passade mig men annat kom ju med hem i alla fall. Bl.a annat nya dricksglas och deras goda pepparkakor.


 J och M hittade nya stjärnor till sitt rum på Rusta för dem de hade tittat ut på IKEA var slut.


Vi hittade vit t-tröja och vita strumpor till M i första affären så det var skönt.

Det var massor av folk överallt så jag var glad att jag slapp springa runt i fler klädesaffärer.

 Turen till svärföräldrarna får vänta tills i morgon för jag orkade inte mer när vi kom hem.


 Nu ska vi snart äta taccos. Jag och J sitter och tittar på Robinson som jag har inspelat. Ingen annan här hemma var intresserade av att se det och inte jag heller speciellt men jag ser det för att hålla J sällskap.



Av nena - 5 december 2009 10:18

 Idag har jag ont men faktiskt inte lika ont som tidigare i veckan.
Känns som om jag kan stå ut idag utan att bryta ihop.


 Har varit och lämnat J på scouterna. Sista gången innan juluppehållet.

De skulle  på någon sakletarjakt eller liknande idag tror jag.


 P hade haft det jättetrevligt i går och julmaten hade varit väldigt god.

Hade ätit alldeles för mycket sa han *s*
Det är ju lätt hänt.


 Idag ska vi åka och köpa ett vitt linne eller t-tröja utan tryck till M att ha under lussesärken och vita strumpor.

Undrar om det är lätt att hitta helvitt utan tryck??
Ev. ska vi en sväng till IKEA eftersom jag vill ha ett laptop-bord som de har.

Har bara sett det på nätet än så jag vet inte riktigt hur det är IRL så att säga.


 Ska även försöka hinna hem till svärmor som håller på att städa ut garderoberna där de har kökshanddukar och annat linne. Saker från P´s mor och farföräldrar.

Tänkte se om det finns något som vi kan ha nytta av här hemma.

Våra kökshanddukar är väldigt slitna och vi tycker att de gamla sakerna är bättre än det nya tunna som vi köpt innan.


 Det är lördag och jag hoppas att ni alla får en fin sådan.

Av nena - 4 december 2009 23:40

Hittade en utmaning hos Tomten som jag antog.


3 saker som jag kommer ihåg som om det var igår:


  • När jag och maken träffades
  • När mina barn föddes
  • När min mormor somnade in

3 saker du ogillar:


  • Min värk
  • Falska personer
  • Bråk

3 saker du gillar:


  • Min familj... fast de är ju inga saker...
  • Min kamera
  • Min dator... för via den kan jag ha kontakt med mina vänner


3 bloggar du följer dagligen:


  • Kimmies
  • helgas
  • Pisans + en massa andra men man skulle bara skriva tre men dessa är de jag följt längst.

3 låtar du lyssnar på mycket nu för tiden:


  • passar på denna eftersom jag inte är så bra på det här med låtar
  • jag lyssnar på det som spelas på radion
  • och har ingen aning om vad det är .

3 Tv program du följer just nu:


  • Stockholm - Arlanda
  • Desperata houswives
  • Greys anatomy

 Vem utmanar jag?
Alla som känner för det.


Go´natt!!

Av nena - 4 december 2009 23:32

 Jag var i stort sätt säker på att Tove och Erik skulle stå i Globen nästa fredag.

Trodde inte att Calle skulle vara med där men så fel man kan ha.

Ja ja jag gillar ju honom så det är ju bra.


 Vi har haft det mysigt och skönt och snart kallar sängen på oss.

Hör att maken han är på ingång nu också, hörde hur det larmades av nu.


Text

Av nena - 4 december 2009 21:07

 Jag som inte gillat Erik i Idol innan måste ju säga att han nyss gjorde ett kanonframträdande.

Visst får man ändra sig ;)

Det gjorde vi alla här hemma. Innan har vi ju hållit på Calle sedan andra favoriter åkt ut men nu är det nog Erik i alla fall.

Tove gjorde också ett jättefint framträdande.


 Nu myser vi vidare!

Av nena - 4 december 2009 19:05

 Lugnt och skönt i huset.

Vi har ätit kebab och det var riktigt mumsigt.

Alla har vi landat i soffa och fåtöljer med vars en bärbar.

J spelar sims på pappas laptop och M hon chattar med kompisar på min lilla.

Jag har skrivit lite mail och fixat med annat.


 Snart ska vi poppa popcorn och bara ha det mysigt.

Vi kommer antagligen se Idol eller en film.


 Hoppas ni alla har en skön fredagskväll.

Av nena - 4 december 2009 11:29

 Ingen inbjuden hund. Det var grannens hund som kommit in på vår tomt. Det är länge sedan hon var här inne ( i alla fall vad jag sett ). Nu kom hon in när våra  var ute och som tur var så är våra hundar så aggressiva om det kommer in andra här. Mollan kan vara lite bitchig mot nya men denna har hon ju mötte innan.

 Jag är ju inte så glad när hon kommer in hit eftersom hon gärna lämna spår efter sig här, inte så kul. En gång såg jag henne sitta och göra nummer två på vår altan och då blev jag inte glad.

Nu är denna hunden inte så glad i mig efter det för då fick jag tag i henne och "kastade" över henne på rätt sida stänget så när hon ser mig hoppar hon snabbt tillbaka. Det räcker numera att jag visar mig så försvinner hon och så även idag.

Värst är ju bara att vårt lilla busfrö tänkte göra samma sak... alltså fly över staketet, det såg väl kul ut :(

Henne fick jag tag i innan hon kommit över som tur var.

Inte den bästa övningen för denna kroppen idag men vad gör man!?


 Jag fick några timmars sömn till när J cyklat till skolbussen så nu ska jag nog klara mig ifrån att somna i soffan i kväll.



Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards