¨

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Hundbesök

Av nena - 4 december 2009 11:29

 Ingen inbjuden hund. Det var grannens hund som kommit in på vår tomt. Det är länge sedan hon var här inne ( i alla fall vad jag sett ). Nu kom hon in när våra  var ute och som tur var så är våra hundar så aggressiva om det kommer in andra här. Mollan kan vara lite bitchig mot nya men denna har hon ju mötte innan.

 Jag är ju inte så glad när hon kommer in hit eftersom hon gärna lämna spår efter sig här, inte så kul. En gång såg jag henne sitta och göra nummer två på vår altan och då blev jag inte glad.

Nu är denna hunden inte så glad i mig efter det för då fick jag tag i henne och "kastade" över henne på rätt sida stänget så när hon ser mig hoppar hon snabbt tillbaka. Det räcker numera att jag visar mig så försvinner hon och så även idag.

Värst är ju bara att vårt lilla busfrö tänkte göra samma sak... alltså fly över staketet, det såg väl kul ut :(

Henne fick jag tag i innan hon kommit över som tur var.

Inte den bästa övningen för denna kroppen idag men vad gör man!?


 Jag fick några timmars sömn till när J cyklat till skolbussen så nu ska jag nog klara mig ifrån att somna i soffan i kväll.



 
 
cissy

cissy

4 december 2009 11:51

vilken söt blogg du har :) kolla gärna in på min !

http://cissynilsson.blogg.se

 
wiper

wiper

4 december 2009 12:13

Tråkigt att inte grannen ser bättre efter sin hund. Det går ju inte att lämna dom vind för våg. Härligt att du fick sova några timmar extra. När syrran och hennes man släpper ut sin hund så har hon ett koppel för det mesta som gör att hon inte kommer över staket.

Ha en fin fredag kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

4 december 2009 16:10

cissy - Tack för det, ska titta in till dig.

http://nena.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

4 december 2009 16:12

wiper - Ja det är trist, men vi är i och för sig vana för deras hundar brukar komma in hit... glad att de har tikar precis som vi när det är löptider.
Normalt så kan vi ha våra ute på tomten själv men nu såg den lilla när grannens hund hoppade över och blev väl själv sugen på äventyr :(

Ja skönt var det med mer sömn.

Detsamma och kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Kimmie

Kimmie

4 december 2009 17:36

Oväntat hundbesök vill man inte ha! Eller oftast inte i varje fall, anledningen att min syster (hon vi inte har kvar) köpte sin söta lilla hund var faktiskt att en av samma ras började dyka upp i deras trädgård - de blev helt förälskade i den och skaffade sedan sin lilla sötnos.

http://kimmetid.blogspot.com

 
-Nena-

-Nena-

4 december 2009 17:40

Kimmie - Ja det är ju inte alltid av ondo.

En annan granne hade en stoooor svart sak som var här var morgon då maken skulle åka till jobb. Han skulle hälsa på vår dåvarande gråhund och busa en minut eller två och sedan sa man till honom att gå hem så gjorde han det.
Han tillhörde liksom morgonrutinerna och när han dog saknade vi honom enormt här...så även vår hund.

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards