¨

Alla inlägg den 4 december 2009

Av nena - 4 december 2009 23:40

Hittade en utmaning hos Tomten som jag antog.


3 saker som jag kommer ihåg som om det var igår:


  • När jag och maken träffades
  • När mina barn föddes
  • När min mormor somnade in

3 saker du ogillar:


  • Min värk
  • Falska personer
  • Bråk

3 saker du gillar:


  • Min familj... fast de är ju inga saker...
  • Min kamera
  • Min dator... för via den kan jag ha kontakt med mina vänner


3 bloggar du följer dagligen:


  • Kimmies
  • helgas
  • Pisans + en massa andra men man skulle bara skriva tre men dessa är de jag följt längst.

3 låtar du lyssnar på mycket nu för tiden:


  • passar på denna eftersom jag inte är så bra på det här med låtar
  • jag lyssnar på det som spelas på radion
  • och har ingen aning om vad det är .

3 Tv program du följer just nu:


  • Stockholm - Arlanda
  • Desperata houswives
  • Greys anatomy

 Vem utmanar jag?
Alla som känner för det.


Go´natt!!

Av nena - 4 december 2009 23:32

 Jag var i stort sätt säker på att Tove och Erik skulle stå i Globen nästa fredag.

Trodde inte att Calle skulle vara med där men så fel man kan ha.

Ja ja jag gillar ju honom så det är ju bra.


 Vi har haft det mysigt och skönt och snart kallar sängen på oss.

Hör att maken han är på ingång nu också, hörde hur det larmades av nu.


Text

Av nena - 4 december 2009 21:07

 Jag som inte gillat Erik i Idol innan måste ju säga att han nyss gjorde ett kanonframträdande.

Visst får man ändra sig ;)

Det gjorde vi alla här hemma. Innan har vi ju hållit på Calle sedan andra favoriter åkt ut men nu är det nog Erik i alla fall.

Tove gjorde också ett jättefint framträdande.


 Nu myser vi vidare!

Av nena - 4 december 2009 19:05

 Lugnt och skönt i huset.

Vi har ätit kebab och det var riktigt mumsigt.

Alla har vi landat i soffa och fåtöljer med vars en bärbar.

J spelar sims på pappas laptop och M hon chattar med kompisar på min lilla.

Jag har skrivit lite mail och fixat med annat.


 Snart ska vi poppa popcorn och bara ha det mysigt.

Vi kommer antagligen se Idol eller en film.


 Hoppas ni alla har en skön fredagskväll.

Av nena - 4 december 2009 11:29

 Ingen inbjuden hund. Det var grannens hund som kommit in på vår tomt. Det är länge sedan hon var här inne ( i alla fall vad jag sett ). Nu kom hon in när våra  var ute och som tur var så är våra hundar så aggressiva om det kommer in andra här. Mollan kan vara lite bitchig mot nya men denna har hon ju mötte innan.

 Jag är ju inte så glad när hon kommer in hit eftersom hon gärna lämna spår efter sig här, inte så kul. En gång såg jag henne sitta och göra nummer två på vår altan och då blev jag inte glad.

Nu är denna hunden inte så glad i mig efter det för då fick jag tag i henne och "kastade" över henne på rätt sida stänget så när hon ser mig hoppar hon snabbt tillbaka. Det räcker numera att jag visar mig så försvinner hon och så även idag.

Värst är ju bara att vårt lilla busfrö tänkte göra samma sak... alltså fly över staketet, det såg väl kul ut :(

Henne fick jag tag i innan hon kommit över som tur var.

Inte den bästa övningen för denna kroppen idag men vad gör man!?


 Jag fick några timmars sömn till när J cyklat till skolbussen så nu ska jag nog klara mig ifrån att somna i soffan i kväll.



Av nena - 4 december 2009 06:55


Photobucket


 Idag är det fredag igen.


 M slutar tidigare idag,skönt för hon har haft långa dagar denna veckan.

I kväll ska P ut med jobbet. De ska spela bowling och äta julmat.

Innan han ger sig av ska han hämta kebab till oss här hemma och vi ska ha tjejkväll. Kolla på Idol och bara mysa.


 Jag somnade om igen i natt men det var ingen bra sömn så när J gett sig av så ska jag försöka sova en stund till så jag orkar med resten av dagen.


 Ha det!

Av nena - 4 december 2009 00:57

Har sovit en stund men vaknade av att det gjorde så hemskt ont.


 Så trött jag är på detta nu.

Jag har ju ont mer eller mindre var dag men just nu har det varit mycket mer och det vill liksom inte ge med sig.

Jag får några dagar kanske en vecka med mindre smärta men sen kommer det tillbaka med än med styrka...

Det var längre mellan de där hemska dagarna förr och oftast varade ju inte så länge.


 Humöret är i botten just nu och hade jag inte haft min familj vet jag inte vad jag hade gjort.

De är mitt ljus och min lycka. De är mitt allt!


 Nu var det inte skönt att sitta så här heller längre.

Stänger ner och går en sväng i huset innan jag gör ett nytt försök att sova.


Ta hand om varandra!   





Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards