¨

Alla inlägg under augusti 2009

Av nena - 26 augusti 2009 07:10

 hittade denna hos iessons



Ta med denna bilden till din blogg…


Det är en symbol för alla barn världen över som lider i det stilla,

de utnyttjade barnens tårar.

Uppmärksamma deras lidande genom att adoptera affischen

till din hemsida eller blogg, som ett sätt att visa sympati.


Av nena - 26 augusti 2009 06:51

har gett sig hemifrån nu.

Maken kände sig så pass bra i ryggen nu så han har kört till jobb och M har gett sig av mot kompisen och sedan vidare till skolan.


När J gett sig av så blir jag ensam här hemma. Det är länge sedan som jag var det och jag ser faktiskt fram emot lite ensamtid även om jag egentligen trivs väldigt bra med att ha alla hemma.


 Har inga som helst planer idag och kommer bara att ta dagen som den kommer. Vila mycket och bara göra sådant som jag verkligen känner för.

Känner mig inte öm i halsen idag så förhoppningsvis var det bara som Pisan sa, fibron som spökade. Tröttheten efter helgen slog nog till på allvar i går  eftermiddag.


 Idag har Östen namnsdag så han har blivit lite extra ompysslad nu på morgonen av J och ett fint salladsblad runt moroten fick han :)


 

 Ha det bra!



Av nena - 25 augusti 2009 22:16

Förstår inte varför dagen varit så lång och ikväll har det känts som onsdag.


Nu ska jag lägga mitt något onda huvud på kudden och hoppas på en natt med skön sömn.




Av nena - 25 augusti 2009 18:57

Känner mig mysko i kroppen, har konstig huvudvärk och halsen känns så där sårig, inte så mycket men tillräckligt

Jag är trött och orken är borta. Började nu i eftermiddag.


 Jag var med mamma i f.m och veckohandlade så är det gjort och sedan har jag bara vilat.

Makens rygg är bättre och han hoppas på att kunna jobba imorgon.


 Nu ska jag sätta mig på hela ryggen i soffan.

Av nena - 25 augusti 2009 06:40

Usch vad det är jobbigt att ta sig upp när klockan ringer.

Jag är absolut ingen morgonmänniska. Tur att M är det, i alla fall lite mer än jag.

Snart ska hon ge sig iväg på moppen.

J är ingen morgonmänniska, hon sitter just nu och ska försöka komma igång för att göra sig i ordning.


Maken han kan knappt gå, han har ont i ryggen.

Tanken var att han skulle jobba idag men den har han nog lagt på hyllan.




Av nena - 24 augusti 2009 23:02

Det blir en tidig start imorgon.

M måste ge sig av hemifrån tidigt så hon hinner till skolan.


Jag har ägnat kvällen åt att titta på Wallander - Tjuven och den var bra!




Av nena - 24 augusti 2009 19:26

Våra äpple


Grannens hallon


Vår björk


Svamp i trädgården


mer svamp


en sista svamp och bild.

Av nena - 24 augusti 2009 19:07

Stora dottern tog tåget med kompisen istället för bussen till staden där de skulle ta bussen till skolan och det gick ju lika bra det.

Sen tog de tåget hem också fast de missade första och det de räknade med gick direkt till ett annat ställe utan stopp där de skulle kliva av.

Det blev en låååång dag för dottern men hon är nöjd i alla fall och har haft det trevligt och kul.

Klappat en lite marsvinsbebis hade hon gjort och hälsat på hos grisarna *S*


 Maken han kom hem i f.m

Han vred ryggen i gårkväll och idag gjorde det jätteont. Nu känns det lite bättre så han ska testa att jobba igen imorgon.

 Jag mår som jag mår och förtjänar och tänker inte orda mer om det!


 Kamera har jag köpt för pengarna vi fick i present.

En Nikon Coolpix L100 och jag/vi är riktigt nöjda.

Har gått runt i trädgården och fotat och testat. Synd bara att vi knappt har några blommande blommor kvar här hemma.

Foto kommer kanske sedan.




Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards