¨

Alla inlägg den 10 maj 2007

Av nena - 10 maj 2007 15:37

 Idag har det ju inte gjort annat än regnat. Trist trist tris!
Allt blir vått och jobbigt och tassarna på hundarna är skitiga och fuktiga hur mycket man än torkar dem.
Doris lugnade ner sig efter att ha varit ute några gånger till. Tack för det!


 J fick skjuts hem av sin mormor och morfar då hon slutade skolan, de var i krokarna och hämtade upp henne så hon slapp att vänta på bussen och cykla hem. P får ta hem cykeln när han slutar jobba.

  Hon hade bara engelska gloser i läxa i dag eftersom hon jobbat klart i matte i skolan. Skönt.
Nu har hon tränat på glosorna och utrustat sig med regnkläder och är ute och leker i regnet. Bra för då märker hon om gummistövlarna verkligen är täta eller inte ;)


 M har feber 38,6 visade tempen i armhålan. Hon har sovit en del och ligger nu och slötittar på tv.


 Jag då... nej jag hoppar över det nu.

 Nini: Den samtalskontakt jag har är med min läkare och så har jag en mycket god vän som jag kan prata med om allt och bli förstådd, det är en bra ventil även om jag kanske borde ha någon med utbildning... fast just nu räcker det med vännen eftersom hon har samma sjukdom som mig och vet hur det är.
Har lite så svårt att prata med folk jag inte känner, det blir att jag inte riktigt öppnar mig och talar om hela sanningen för då kanske man är gnällig.. jo jag vet att det inte är så och det är något jag måste jobba med.

jag testade det då jag var i Lund och det gav mig inte så jättemycket.

Av nena - 10 maj 2007 12:24

Just för tillfället skulle jag kunna sälja henne billigt (eller inte) Jag har under den sista halvtimmen varit ute med henne 5 gånger och hon står bara och piper och skäller vid dörren så fort vi kommer in igen. Hon gör inget då vi är ute, hon ska bara fjanta rundor med bollen eller bita i alla pinnar hon kommer över, även de som sitter fast på buskar och träd *suck*
Ösregnar gör det också och jag har svårt att torka henne då vi kommer in och hon är sjöblöt eftersom jag har så ont *dubbelsuck*

 Nu har hon tröttnat på att sitta och skälla på mig och lagt sig ner och somnat tror jag, precis på mina fötter så jag vågar inte flytta dem så hon vaknar. Jag vill ha lugn och ro nu ett tag.... skulle försöka äta men hur ska jag ta mig ut i köket med sovande hind på fötterna???



 M hon hostar och är hängig, ledsen är hon också för hon och JA skulle ju vara i morgon efter skolan.

Livet är inte rättvist just nu!!

Av nena - 10 maj 2007 07:09

 M får stanna hemma idag. Hon har hostat mycket i natt och mår inget vidare. Hon klagade på halsen i går innan hon la sig men gick ändå upp och gjorde vid sig nu på morgonen. Nu har jag skickat henne i säng igen och ska själv göra detsamma så fort J kommit iväg till skolskjutsen.

 Har en hemsk huvudvärk och mår inget vidare i resten av kroppen heller.

Av nena - 10 maj 2007 00:27

 Jag vill inte vara i denna kroppen mer, jag vill byta, jag vill hoppa av karusellen.
 Har sovit ett tag nu ikväll vilket betyder att jag inte kan somna nu *suck* Fast jag har ju ont då jag sover också fast inte på samma sätt liksom....
 Jag som kände mig något bättre i em och trodde jag kunde jobba, skulle ringa i morgonbitti och tala om att jag kom men som det känns nu är det ju bara att glömma *suck* Det gick från dåligt till bättre till värre.

 Sitter här med tårar på kinderna och vet inte vad jag ska göra. Jag står inte ut här hemma men jag orkar inte med att vara bland 25  stycken 6 åringar heller.... jag är nog inne på helt fel bana känns det som nu.

Eller är det bara nu när jag har ont???? Jag stortrivs ju där och vill vara där, det känns bra när jag är där, det känns rätt men sen kommer tankarna på om jag verkligen orkar. Kommer jag att hitta något annat jobb som jag orkar och jag har bara ett år på mig och av det året har det ju gått en tid nu..... vad annat ska jag kunna jobba mer, vilket annat jobb kan vara mer varierande än det jag testar nu??????


 Just nu kan jag inte tänka klart. Det är inte jag som styr, det är min inneboende.... hur vräker man en sådan???? Hur får man ut det där monstret ur kroppen som håller sig fast med vassa klor och är envis till tusen???

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards