¨

Alla inlägg den 27 april 2007

Av nena - 27 april 2007 13:09

Utmaning; skriv ned vad du minns och vad som hände de år som slutat på 0, 2 och 7



1967: Inte ens påtänkt



1970: Bara ett år så det minns jag inget ifrån.



1972: 3 år gammal, minns inte mycket ifrån det heller.



1977: Gick i skolan, tyckte det var kul



1980:  Tror det var det året som jag fick mina första glasögon, det var både en kul men skrämmande känsla jag hade då minns jag.
Vi semestrade i Borås  den sommaren i tält.



1982: 13 år - tonåring och kär förjämt. Ny skola och högstadiet. Det var verkligen skrämmande. Från att ha varit störst på den lilla skolan till att komma till en stor skolan och bli minst.



1987: Efter att ha hoppat av gymnasiet p.g av skoltrötthet kom ju nu tillbaka till skolan och började läsa till barnskötare. Tyckte det var jättekul att plugga igen.



1990: Nu hade jag hunnit träffa P, flytta ihop med honom och i september -90 förlovade vi oss, en månad innan han rykte in i lumpen.



1992: Köpte huset som vi i dag bor i. Fick vår första gemensamma hund, Kiddy och livet lekte. Jobbade på ett dagis inne i L och stortrivdes.



1997: Hunnit blir två barns mamma. Dottern M 4 år och dottern J 1 år. Jobbade på annat dagis och hade hunden Ronja istället.



2000: Varit gift ett år.



2002: Min värk hade börjat på riktigt, eller jag börjat lyssna på den riktigt. Sjukskriven och väldigt nere, höll en god fasad utåt men inom mig var det kaos



2007: Börjat arbetsträna.
Vet orsaken till min smärta och jobbar dagligen med att acceptera det (går det egentligen???).
Miste vår hund Dixi hastigt i januari, fruktansvärd upplevelse som jag inte vill vara med om igen. Fick vår hund Doris i mars och hunden Molly blev glad igen.
Barnen går ut sjuan och fyran, de är stora nu.



Av nena - 27 april 2007 12:31

 Strul strul och mer strul.


Skulle vara på aF klockan 10. En kvart innan kommer jag dit och sätter mig i väntrummet. Folk kommer och går och där sitter jag. Tio över tio kommer min handläggare in genom dörren och säger att jag är på fel våning... tydligen har hon flyttat upp en våning och glömt att informera mig. Som om nu det inte var nog så hade de dubbelbokat så där på våningen över att en till som hade samma tid som jag... samma förnamn så det var kanske därför *dubbelsuck* Mer väntan. När klockan var tio i elva kom jag in.



 De frågade hur jag kände det och om allt gick bra, om något gick att förbättra osv. Mycket av det som jag och handläggaren pratade om i tisdags då hon var på skolan. Nu var ju handläggaren från fK också med så allt skulle pratas om en gång till.
 Jag förklarade  att jag var trött då jag kom hem och så och vi har nu bestämt att jag ska jobba 4 dagar i veckan, ledig på onsdagen och jobba 2½ timme istället de andra dagarna. Sen öka på med en halvtimme då jag känner att jag kanske skulle klara det.
Jag är ju villig att testa allt så vi kan få det att fungera.


 Nu ser jag i alla fall fram emot en låååång helg. Ska bli riktigt skönt.
Snart slutar J skolan och M slutar om ytterligare en timme.
Ikväll blir det tacos och mys i soffan.

Av nena - 27 april 2007 07:10

 Skönt!
Har en lång helg framför mig.

Ska visserligen på aF nu i f.m men det tar nog inte så lång tid. Sen ska jag bara njut av ledigheten.
Solen skiner och det är ju toppen.
 Kroppen mår väl så där men nu har den många dagar på sig att återhämta sig.

  Ha en underbar fredag!

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards