¨

Alla inlägg under december 2007

Av nena - 14 december 2007 21:39

  Nu har jag och lilla J bakat pepparkakor igen, denna gången ska de med till scouternas avslutning.  Coca cola-flaskor och svampar har vi gjort i massor och en hel del kaniner också. Inga hjärtan eller grisar här inte...
 
 Var och handlade i eftermiddag och det var nog stadens alla äldreboende också. Det kryllade av äldre herrar och damer som körde precis som de ville och tog ingen som helst hänsyn till andras hälsenor. Två gånger blev jag påkörd och fick nästan en avhyvling för att jag gick framför dem *suck*
Jag brukar gilla äldre damer och herrar men dessa måste ha kommit från ett ställe där de samlar alla elaka :(

  Ska ta och byta skrivbordsstolen till den något bekvämare soffan. En liten stund innan jag tar min väldigt ömma och trötta kropp till sängen.




Av nena - 14 december 2007 10:48


 Jag strulade till det på en vänster i går och fick in en kod på fel ställe här så att jag kunde inte skriva min blogg.
Blev orolig att jag sabbat allt och att det inte skulle fungera mer.
Men så i morse fick jag god hjälp av Blogga gratis Fredrik och nu fungerar det som det ska igen. Hurra!!




Av nena - 14 december 2007 01:59

Godnatt och sov så gott!

Av nena - 13 december 2007 14:24

 Fick ett ryck nu i eftermiddag och bakade nötkyssar.
Maken kommer att bli glad, han är tokig i dem och eftersom jag inte tänker frysa dessa till jul så är det fritt fram att äta.
Anledning är att de blev alldeles för stora. Vad jag tänkt på då jag gjorde dem vet jag inte. Har ju gjort dessa små kakor massor av gånger men idag blev de nog dubbelt så stora, inte så konstigt att det inte blev så många.


Någon som vill ha en nötkyss?


 Snart slutar kidsen och jag har förberett pepparkaksbaket. Degen är framtagen, kavlarna är hittade och bakbordet fixat.

Pepparkaksformarna är också framplockade.


Här är en bråkdel av alla formar.

  Det är oftast dessa som töserna använder. Jag föredrar att använda min morfars gamla formar. De som jag bakade med då jag var liten *minns* så mysig vi hade det, morfar och jag då det var julbak. Han var ju konditor min morfar och han tyckte det var kul att lära mig en massa. Tyvärr så var jag nog inte så mottaglig, jag har inte den ådran i mig som han hade. Älskar att baka göra jag och jag önskar att jag hade morfars talang....

 

Av nena - 13 december 2007 13:19

Av nena - 13 december 2007 07:29

Vill önska er alla en trevlig och mysig Lucia!


 Lite piggare idag men bara lite.
Idag är det alltså Lucia. Känns lite vemodigt på ett sätt. Inget luciafirande med barnen. De har sluta med det i skolan sedan 2 år tillbaka så det är så trist och tomt. Saknar det där myset på morgonen...

 Var hos svärmor och lämnade önskelista från barnen igår. Vi gjorde ett byte. Töserna ska vara hos dem en dag i helgen och P och jag ska fixa klapparna. Svärmor tyckte det var ett bra byte efter att ha tittat på listan. Det var inget hon hittade på Ica Maxi så det var bättre vi fixade det... tycker jag också.

 I eftermiddag ska J baka pepparkakor som hon ska bjuda på i skolan imorgon. Hon och bästisen ska fixa fredagsmys sista lektionen... så i eftermiddag hoppas jag att julkänslan kommer till mig på riktigt, när det doftar nybakade peppisar.

 Ha en skön torsdag!

Av nena - 13 december 2007 00:49

 Snart ska jag sova. Har varit på G länge men så har det kommit lite att pyssla med. Just nu väntar jag på att sista tvätten ska bli klar för detta dygnet så jag kan stänga maskinen för i natt. 5-10 minuter kvar bara så det är inte så farlig väntan.
 Skönt när alla täcken och kuddar är tvättade. Brukar ju göra det innan jul... ja inte bara då förståss. Fast denna gången är jag sent på det så det är ju tur man har torktumlare.

 Imorgon har jag lovat J att hon ska få börja baka första pepparkakorna. Hon och kompisen H ska bjuda på fika i skolan på fredag och då ville hon ha kul pepparkakor med sig och det är ju ok. På fredag ska hon baka en sväng till om det inte blir tillräckligt i morgon för på lördag ska hon ha med sig till scouterna som ska ha julavslutning.

 

Ewa - bilderna hittar jag lite här och var men en del kommer här.

Nini - Bilder är kul och ibland är det skönt med en bild som säger precis det man känner. Jodå de piggar upp mig en bit i alla fall och jag hoppas att det gör det för andra också.

Kimmie - Ja vad tänker kaninen? Det kan man verkligen fundera på. *s*
helga - Kaninbilden talade för sig själv ja och precis så kände jag då också så det var perfekt. ;)


Av nena - 12 december 2007 07:28


 har blivit så friska så de kan återvända till skolan. Skönt! Det är ju så mycket i skolan nu som ska bli klart och en hel del kul saker också. Trist att missa för mycket. Om 1½ vecka är det julavslutning och det är nu nedräkning till det här hemma. De längtar efter lov och jag förstår dem.
 Idag har M julavslutning på konfirmationsläsningen. Det är också skönt så vi har tomma eftermiddagar ett tag nu.

 Mina planer för dagen?
Slänga in handdukarna som ligger i tvättmaskinen till tumlaren och slänga in M´s kuddar i maskinen. Byta lakan... eller ta av lakanen ur sängarna. Bädda med nytt får andra fixa för det klarar inte jag. Tvätt av sängkläder med andra ord blir det idag.


 Ha en bra onsdag där ute.

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards