¨

Alla inlägg den 22 december 2007

Av nena - 22 december 2007 15:09

Japp lördag idag. Jag lyckades somna i natt och har sovit gott tills telefonen ringde vid 9 snåret. Skönt.
Nu har vi varit och pantat flaskor.... varför gör man inte det oftare?
Köpt ramar till tösernas skolfoto som mor och farföräldrar ska få... först skulle vi inte ha ramar eftersom de ändå tycker att det är bättre att byta till de ramar de fått för några år sedan... men så hittade vi fina där bägge barnen kan sitta i, passar även in hemma hos både farmor & farfar och mormor & morfar.
 Töserna har målat muggar till mormor och morfar eftersom de tidigare gått i kras och färgen försvunnit... de använder i stort sätt bara dessa muggar som de fått av barnen. Farmor och farfar som inte använt sina lika flitigt får vars en äggkopp som töserna piffat upp.
 
 Maken har lugn jour än så länge. Tack för det! Inte ett enda samtal. och nu har han bara 3 timmar kvar.
 
 Ska ta och plocka fram lite i köket nu så vi kan göra lite godis, baka klart pepparkaksdegen och göra nya nötkyssar.

 Pyssel pyssel ;)

Önskar er en fin fortsättning på lördagen.

Av nena - 22 december 2007 00:06

  Idag har jag städat badrummet, röjt en massa i köket, sorterat pappershögen och städat marsvinsburen. Myst med lovlediga barn.
varit och handlat det sista till jul. Har bara våra föräldrar kvar som vi ska fixa något till från barnen. Vi ger inte klappa till oss vuxna i mellan mer än något litet bara och det ifrån töserna då. de har genom åren bl.a målat på muggar och tallrikar till dem, gjort egna ramar till skolfotona som de får vart år men denna julen är det totalt torka på idéer. Har inte den blekaste aning om vad vi ska ge dem.... jobbigt.

 Runt 20 tiden var jag frusen, gick in och la mig en stund och tänkte bara få upp värmen lite... visst, jag vaknade nu för en halv timme sedan och trodde det var morgon. Kul... hur ska jag nu kunna somna igen???

 P har jouren i natt och imorgon, än är det lugnt och jag hoppas det så förblir.

 Nu ska jag försöka räkna får eller något.



Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards