¨

Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Det är inte bättre

Av nena - 6 november 2007 07:25

med Tage idag. Tyvärr! Redan i går kväll så anade jag var  det bar hän. Vi flyttade över honom i resburen igen innan vi la oss eftersom Sixten lekte rallyförare i buren  och vi ville undvika en krock där i.
Tage han flyttar inte alls på sig nu eller då och P ringer till vet. så fort han öppnar idag. Somnar han inte in själv så får vi åka iväg med honom.... det gör ont men det finns inget annat alternativ och töserna har tagit förväl av honom nu på morgonen innan de gick till skolan om i fall att han skulle vara borta då de kommer hem.
Än har de tagit det hela bra, ledsna är de så klart men de förstår ju så väl att det är ett måste att få låta honom somna....

 Jag känner mig bara tom just nu...


 Tack för alla fina ord ni skrivit.

 
 
gulligagumman

gulligagumman

6 november 2007 08:13

Åh fy vad ledsamt!! Tänker på er...

Kram!

http://gulligagumman.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

6 november 2007 08:15

Det är alltid jobbigt när det händer husdjuren något. Tänker på er idag.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Sandra

Sandra

6 november 2007 08:26

Det låter som C-vitaminbrist för marsvinet tycker jag. Har du provat att ge en c-vit tablett för vuxna(brus) i hans vatten eller mycket c-vitaminrika grönsaker som tex vitkål, persilja, paprika. C-vit brist (skörbjugg) är väldigt vanligt om marsvin inte får c-vit genom grönsakerna, då de inte kan tillverka eget.

http://dannebackensmarsvin.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

6 november 2007 10:10

Om det inte blev bättre, så hoppas jag att han får somna in lugnt och stilla. Sorgligt men nödvändigt :-(

http://nini.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

6 november 2007 13:14

Det brukar oftast gå bra att sätta ihop även två hanar. Är den nya en bebispojk så går det oftast lättast. Jag har själv en stor bur med sex hanar i som jag kan plocka hanar fram och tillbaka till avelsburarna i. Tror att mycket handlar om utrymme, kan de gå undan emellanåt går det lättare. Tycker att det är mycket lättare att sätta ihop hanar än honor. Hanar gör upp en gång sedan räcker det, medan honorna ska gruffa så fort de brunstar. Men prova ni med en liten bebispojk om det behövs.

http://dannebackensmarsvin.bloggagratis.se

 
helga

helga

7 november 2007 13:44

Nej, vad tråkigt...

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards