¨

Alla inlägg under april 2007

Av nena - 20 april 2007 07:22

 Så skönt att det är fredag.
Trots dålig sömn i natt känner jag mig ganska vaken nu.

 M och J har gett sig av mot skolbussen och jag har varit inne i duschen. Ska snart se till att håret torkar innan jag ska iväg till jobbet.
Det blåser rejält i dag också och det ser kallt  ut. Solen är i och frö sig framme så jag hoppas på att det blir lite varmare än i går.

 J ska med H hem efter skolan och M kommer nog att åka hem till E när hon kommit hem.

 Ha en skön fredag

Av nena - 19 april 2007 19:08

 Maken har tagit Doris och kört hem till en kompis för att hjälpa honom med något elektriskt. Tur han tog "hajen"med sig så man får lite ro ett tag.
M har gått i duschen och J sitter och letar efter en sportnyhet som hon ska ha med i skolan i morgon.
Molly har somnat gott vid mina fötter och njuter nog också av en liten paus från Doris *S*


  Jag har fått ont i mitt vänstra knäveck, det är något nytt och absolut inget jag vill ha igen då det försvunnit för denna gången. Det är en fruktansvärd smärta och obehagligt är det också.
Vet inte om det är fibromyalgin som gett mig det eller det är något helt annat.
Vill bra bli av med det i alla fall....

 Nu blir det soffan och veckans avsnitt av House tillsammans med J. Hennes nya favoritserie... lik mamma och gillar sjukhus-serier ;o)

Av nena - 19 april 2007 16:00

Jag vilade ju i middags på soffan eller rättare sagt försökte.
Valp säljes billigt *suck* Hon har varit så bångstyrig och gjort precis allt som man inte ska göra i dag. Gnällt vid dörren ett antal gånger trots att vi kommer utifrån precis... men det är ju bara på med jackan igen för kisspölar eller bajshögar vill jag inte ta hand om inne... som det är väl det ända som fungerat idag.
 Hon smyger in på tösernas rum och norpar det som ligger i hennes höjd. Suddgummi, smutsiga strumpor, pennor och annat krafs så när ägarna till rummet kom hem fick de äta, läsa läxor och sen städa... det håller de på med nu. Inte en pryl ska ligga på golvet...

 Snart kommer maken hem och då tror jag att jag släpper allt och låter honom ta över... ja efter att jag lagat middag för jag har lovat töserna spagetti med köttfärssås idag och de gillar min bättre än sin pappas så det får jag väl fösöka hålla... jag slipper i allafall jaga liten Doris då ... alltid något.

Nini: Skönt att slippa dropparna i ögonen, det är ju alltid något att trösta sig med en dag som denna. Kul att du gillade min foto dag ;)


Av nena - 19 april 2007 11:27

Det blåser och det regnar då och då och är riktigt ruggigt ute.

Jag fick skjuts till och från jobb i dag och det är jag glad för.
Har duktigt ont i min vänster överarm och upp i axeln och nacken. Undrar när det ska släppa .

 Har fått tag i handläggaren på fK så nu var det också ordnat. Skönt!
Tycker det är jobbigt då jag måste ringa och ringa, jag är ju ingen jättekompis med telefonen heller så det är ett stort steg för mig att ens lyfta på luren. Men nu är det gjort!

 Annica: Vi tyckte alla att Happy Feet är bra så jo jag rekommenderar den.

 Nu ska jag ha mat och sen ska jag vila ett tag.

Av nena - 18 april 2007 20:17

Resten av familjen ser filmen Happy Feet. Jag var ju på bio och såg den och lovade J att så fort den kommer ut på DVD så ska vi hyra den. Idag var den dagen.
Tror inte att jag varit med om att J duscha så snabbt någon gång, allt för att hon ska få se den i dag. Vi hyrde den en vecka eftersom vi hyrde två andra filmer också.


 Idag var det sista dagen för att spela på badmintonen, avslutning på måndag i den lokala pizzerian och så klart krockar det med en sak som scouterna ordnar med fackeltåg osv. Vi får ta skjortan med då vi hämtar och köra direkt till kyrkan efter avslutningen så att J kan vara med i själva fackeltåget...

Varför ska allt köra ihop sig för?
Just nu är det massor av saker att hålla redan på. P ska på en utbildning i Sturup och han ska på hjärt och lungröntgen. Fick mail från M´s klassföreståndare med saker som de bokat in nu fram till sommarlovet... det var en hel del så jag har fått skriva ut mailet och sätta lappar både här och där för att komma ihåg allt. Jag och min snurriga och glömska hjärna *suck*

 Ja ja på något sätt ska vi väl få ihop det ....


 Nu ska jag inviga den nya diskmaskinen.  

Av nena - 18 april 2007 11:30

 Nu har jag gjort mina 2 timmar. Det var en pina kan jag säga men jag gjorde det.  Kände några gånger att nu går jag hem igen men så försökte jag göra något annat och höll ut... så ska det ju inte behöva vara *suck*
Men men nu är det gjort och det känns ju bra det också.


 Har försökt få tag i min handläggare på fK men hon var på tjänsteresa. Tycker att hon är det var gång jag ringer och vill prata med henne. Imorgon skulle hon vara där igen så då får jag testa på nytt.


  Molly och Doris blev glada då jag kom hem och det är så mysigt att mötas av deras glada svansar och glädjegnäll då man öppnar dörren.


 Nu ska jag äta lite och sen vila tills töserna kommer hem.

Av nena - 18 april 2007 08:15

 Idag är det kallt och blåser rejält. Inget skönt alls alltså.


 Jag har fortfarande väldigt ont och det tog tid att ta sig av sängen i dag också men nu är jag uppe, jag är klar och redo för att försöka ta mig till jobb mina 2 timmar.

Känner att jag måste försöka och går det inte får jag åka hem igen helt enkelt...


 Doris är på riktigt bushumör idag, hon ska klättra och bita i Mollan hela tiden och hon är ju inte sen på att nappa på buset. Just nu ligger de i en röra på golvet och håller i varandras öron *s*


 Ha en bra dag!

Av nena - 17 april 2007 19:33

Tycker det är kul när folk lägger ut ett foto i timmen och har gjort en variant på det idag, mest för att testa.


Klockan ringer
Klockan ringer och det var tid att ta sig av sängen, tog lång tid i dag p.g av värken och en del tårar kom också.


7,40

07.40: Töserna är på väg mot skolan och jag mot sängen. Doris har redan fattat att det är tid att sova igen ;)


09,00

09.00: P kom hem på sin frukost och hade nya frallor med sig hem. Mums!
Vi hade en mysig frukost innan han åkte iväg igen.


10.00:Jag beslutar mig för att ta tag i disken sen igår. Tog lång tid men det gick med en del pauser.


11.00:  Mollan och Doris har somnat i en hög



12.00: Tid för lite mat till Doris


13.00: Disken är klar och det såg ut som om allt var rent denna gången

14.00: En runda på tomten och hundarna fick springa av sig lite.


15.00: Flitens lampa lyser, J är hemkommen från skolan och läxorna läses, här är det matten som blir gjord


16.00: Vi åkte hem till vänner och tittade på deras hund som väntar valpar på torsdag (eller när det nu blir) J var nyfiken på hennes mage och fick chansen att känna en valp röra sig i magen på henne. Vilken lycka! Eftersom Flisan vände bort huvudet när vi fotade henne så tog J ett ansiktsfot på henne som jag klippt in ;)


17.00: Delar av dagens middag. Potatismos med stekt lunchkorv blev det.

18.00: Efter maten så satte jag mig en stund vid datorn och surfade in på AFF


19.00:  "Min" nya diskmaskin som maken håller på att sätta in.

Den gamla diskar ju bara rent ibland och man hittar inte felet på den. Jag tror att det är ålderdom  och är nu glad att jag fått en ungdom i huset ;)


 Det var min dag det!

Inte så jättespännande kanske men det var kul att testa *s*
Nu blir det soffan nästa och troligen inte mer dator för idag.


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards