¨

Alla inlägg under juni 2010

Av nena - 30 juni 2010 12:44

 I går blev det inte mycket dator.

I går hade vi nog den varmaste dagen denna sommaren. Vet inte hur många grader men varmt var det och så även den lilla vinden som fanns.


 Mycket bad blev det för töserna.

Jag satt under parasollen och läste... japp jag har börjat läsa en bok. Jag är inte så bra på det där eftersom jag tappar koncentrationen ganska så snabbt.

Jag fastnade i alla fall i boken så pass mycket att jag inte märkte att solen flyttade sig och att mina ben inte längre var i skuggan.

Nu är en del av den röda och fina... ja eller inte.

Väldigt snyggt med halva rött och halva vitt *s*

I går gjorde det riktigt ont på kvällen men lite aloe vera på så har det lagt sig en hel del.


 Idag är det inte lite mellanväder.

Solen kommer och går men det gör inte så mycket för de har lovat fint igen i morgon.


Maken han jobbar till fredag morgon och sedan är det *S*E*M*E*S*T*E*R för honom.

Skööööönt!!



Av nena - 28 juni 2010 14:44

 Det är härligt!


Töserna tog första doppet i poolen i går. 21 grader var det och det var ju inte illa eftersom vi fick byta vatten i torsdags.

Jag vill ju ha lite fler grader innan jag doppar tårna men de tycker det är skönt och har badat idag också några gånger.


 Jag försöker tvätta undan en massa och torka ute.

Töserna är snälla och hjälper mig hänga det eftersom jag har ont i armar och axlar.

Skönt att få tvättkorgen tom, eller i alla fall nästan tom.


 Jag har suttit och försökt hitta en ryggsäck till J.

Hon har en 45 liters nu men skulle behöva i alla fall en 60 liters till sommarens storläger.

Det är bara det att de är så dyra. Jag har ingen lust att lägga 1000 + för en rygga som kanske kommer att användas endast denna gång.

Den kommer vara för stor att ha på de mindre lägerna senare så det känns så onödigt.

Ingen att låna av heller för de som vi känner som har sådant ska ju också på läger.

Jag letar vidare och hoppas på att hitta någon.


 Nu ska vi spela lite spel!

Av nena - 27 juni 2010 13:26

 Vi har haft en bra midsommar med både fint väder och goda vänner och släktingar.

Ätit gott och bara njutit.


 Idag är det också sol och jag har just hittat in i skuggan en stund.

Jag har ont i dag och ta det bara lugnt och gör inget som jag inte vill, kan eller orkar.


 Jag hoppas att ni alla haft en skön midsommar och att solen lyser på er.

Har inte varit runt på bloggarna men kommer att ta en sväng senare.

Ha det bra!


Av nena - 24 juni 2010 15:35

Nu tar jag lite helgpaus och önskar er alla en



           

Av nena - 23 juni 2010 22:52

 Har varit väldigt trött idag och haft en lite nere dag.

Säkert allt från i går som påverkar.


 I kväll har vi varit på informationsmöte på scouterna eftersom J ska på storläger (15.000 pers) till Danmark i slutet av juli.

Mycket info men oj vad kul saker. De ska bl.a åka på segelhajk.

Det var 4 patruller som hade stora leende när ledarna berättade vad som skulle hända.


 J längtar och jag förstår henne. Vilket äventyr.


 Efter mötet åkte vi och köpte milkshake och sedan en sväng till svärföräldrarna för att lämna lite saker.

Nu har vi landat i soffan och här stannar jag nog en stund innan kudden kallar.



Av nena - 22 juni 2010 23:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av nena - 21 juni 2010 20:59

I alla fall första rundan.

Maken han kämpar på med huset, han är duktig.

Att han orkar när han kommer hem efter en lång dag på jobb.

Färgen vi köpt var visst vääääldigt blank och vi hoppas att den mattas av när den torkat mer *fniss*.

Just nu så lyser huset ;)


 Jag var tvungen att komma hemifrån en stund i eftermiddag för tankarna tog över så jag åkte iväg och veckohandlade tillsammans med min mamma och J.

Så nu är kylen fylld så vi klarar oss fram till helgen.

Det är bara färsen som ska köpas på torsdag så vi kan göra köttbullarna.

Det är vårt jobb till midsommar. Jag blandar och andra rullar tror jag att det blir.


 I eftermiddag har jag svurit åt diskmaskinen.

Den har nu i flera dagar struntat i att diska glasen ordentligt och vi förstår inte varför.

Vi har gjort rent maskinen i alla skrymslen och vrå och just nu kör vi bara med disk i överkorgen så vi hoppas att de nu ska bli rena.

I eftermiddag fanns det en stor risk att den hade åkt ut genom fönstret =( dumma maskin.


 Nu ska jag FB:a lite och sedan blir det sängen för jag ska upp till af i morgon en timme innan normal gruppträff-tid.

Av nena - 21 juni 2010 11:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards