¨

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Måndag

Av nena - 29 november 2010 08:44

 Det snöar, det snöar som det brukar i Skåne, det snöar inte rakt ner, det snöar från sidan.

Fick just mess från M att hon var framme i skolan. Bussen var ungefär 15-20 minuter försenad.

Har messat J för att höra om hon kommit fram men hon har inte svarat mig än.

Kanske har hon inte luren i gång.


 Vi har haft en mysig helg.

I lördags var J och bowlade med scouterna. Tyvärr mådde hon inte så bra så det var inte så kul som det brukar vara tyckte hon.

Hon är förkyld och idag hade hon lite ont i halsen men ville ändå testa att gå till skolan.

På eftermiddagen så pyntade vi för advent så nu lyser det fint i alla fönster.

I går var vi bara hemma. Fick gjort en del. Tömt två hurtsar som skulle bort och sorterat papper.

Maken som gick på jouren i fredags har haft en lugn helg, telefonen har varit tyst.


 Idag har jag inget planerat, tar bara dagen som den kommer.

 
 
Paula

Paula

29 november 2010 10:48

Ja, jösses vad det snöar här i Skåne! Du har en Award att hämta hos mej! Kram!

http://anglahemmet.blogspot.com

nena

30 november 2010 00:58

Ja det är vi inte så vana vid =)

Tack, ska se om jag hinner få till det i morgon
Kram!

 
Pisan

Pisan

29 november 2010 10:58

Vad skönt att gubbens tfn höll sig tyst. Visst är det mysigt nu med stjärnor och stakar i alla fönster? Snöar det hos er nu? Här skiner solen idag. Ha en fin måndag vännen! KRAM! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

nena

30 november 2010 00:59

Ja här var det snöigt på förmiddagen men sedan blev det blått här också en stund.

Kram ♥

 
wiper

wiper

29 november 2010 12:45

Tänk att det är såna snörika vintrar därnere i Skåne. Här har det slutat snöa men är svinkallt fast det bara är minus 9 grader. Det blir ju lite oroligt förstår jag innan barnen kommit till skolan. väglaget är ju inte så roligt nu. Tråkigt att det går så många förkylningar nu och barnen smittar ju varandra. Vad fint ni har gjort hemma. Härligt att bara ta dagen som den kommer, så gör jag i dag också. Jag blir alltid lite låg när jag vräkt i mig godis. Det är så mycket gifter i det vanliga godiset och det påverka kroppen negativt.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

nena

30 november 2010 01:00

Ja det är inte så vanligt att vi har så mycket snö och så länge. Tycker annars att det bara ligger några få dagar och sedan blir det bara slask av det.

Kram!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 november 2010 12:55

Hej Nena.
Ja det snöar kan man lugnt säga det räcker nu tycker jag.me har ingen talan ju.Ja skolbussar och taxi och tåg har försenats väldigt här med men de har kommit fram i alla fall,Hörde att flera skolor stängt idag och skickat hem eleverna som lyckats ta sig dit.Visst är det fint med alla stakarna uppe i fönstren och lite julstämning infinner sig ju direkt då.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

30 november 2010 01:01

Hej Filifjonkan!
Ja visst räcker det med snö nu.
Det gick bra med bussarna idag tack och lov.

 
Jennie

Jennie

29 november 2010 15:20

Här är alla skolbussar inställda idag. Therese åkte med mig hem när jag slutade jobb 12.30
Får se om det kommer att gå några i morgon, tydligen ska det snart börja snöa igen :s

http://missjennie.blogg.se

nena

30 november 2010 01:02

Det är inte så ofta som de ställer in bussarna här.
Tror det hänt en gång under alla år och det var förra vintern en eller två dagar.

Nej nej jag vill inte ha mer snö :(

 
Helga

Helga

30 november 2010 09:13

Ja, man har ju hört det där om att det snöar på tvären liksom...

http://helga1.bloggplatsen.se

nena

30 november 2010 13:48

Ja så brukar det snöa här...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 november 2010 12:55

Hej Nena,
jaha det är tisdag och fortfarande vräker det ner snö här. Har skottat igen i går kväll men nu är jag sur behöver en gång till men det få bli i kväll får ta slungan då kanske har det slutat då med hoppas verkligen på det.
Såg det var skolstängt på många ställen här nere idag inga skolbussar eller vanliga kollektivtrafiken kommer fram bara på den stora genomfartsleden går det ännu.Hoppas du har sluppit snö idag.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

30 november 2010 13:47

Hej Filifjonkan
Ingen snö här idag, bara kallt och blåsigt men blå himmel.
Hoppas verkligen att det slutar snöa hos dig så du kan köra med slungan och sen slippa göra det igen i morgon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards