¨

Alla inlägg den 23 november 2010

Av nena - 23 november 2010 18:39

och snart kommer den nya varmvattenberedaren in.

Tur man har en händig make som kan fixa sådant själv och att vi slipper ta in folk som ska vara här och installera den.


Idag har jag haft tvättdag (det går ju utan varmvatten).

Vikt handdukar och parat ihop strumpor. 

Sorterat reklamhögen har jag också gjort, en hel del leksakskataloger hade kommit, de är ju inte så aktuella här hemma längre. Förr fick vi mormors också så att töserna hade vars en att bläddra i och kryssa i =)


 Innan har J räknat dagarna till morgondagen, nu räknas timmarna.

Tror hon längtar efter att ta ut tandställningen ;)

J har planerat dagen.

Eftersom vi ska vara hos tandis 2 omgångar och det inte är i vår stad så får vi sysselsätta oss där några timmar.

J har bestämt att vi ska äta frukost på IKEA efter första omgången och sedan så blir det lite shopping.

Jag har lovat henne att hon ska få något när tandställningen plockas bort och hon har hittat ett par joggingbyxor på Team sportia som hon vill ha.


Nu blir det soffhörnan för min del.



Av nena - 23 november 2010 07:15

 Någon gång efter det att jag la mig i natt och fram till halv sju har jordfels-brytare löst och gjort oss strömlösa.

Makens väckarklocka ringde inte när den skulle och därför blev det en stressig morgon för de som skulle iväg, alla utom jag med andra ord.

Orsaken.... varmvattenberedaren!

Den 15/11 2006 köpte vi en ny och den har nu bestämt sig för att lägga av *suck*

Hurra vad kul, speciellt nu när det snart är jul och allt.

Vi som börjat spara till ny soffa, det är ju bara till att ända  riktning på de pengarna.

Det är just i sådana här lägen som jag önskade att vi inte hade eget utan att man bara kunde ringa husägaren.... fast det är bara just vid sådana här tillfällen...annars skulle jag inte vilja hyra.


 Jag somnade en stund efter att jag skrivit klart men det är inte tillräckligt med sömn så jag ska nu sova någon timme till tänkte jag.

Nu när alla kommit iväg till sitt.


Ha en fin tisdag!

Av nena - 23 november 2010 02:02

men kan inte komma till ro.


 Det gick bra hos läkaren idag, i alla fall till en viss del.

Allt det som jag skulle ta upp med honom gick bra och jag fick det jag behövde men så var det lite grus i bägaren.

Jag har ju väntat på att få svar på en remiss som han skickat iväg för att jag skulle få K.B.T igen.

Nu hade han fått svar av den läkaren som "tog över mig" då den förra gick i pension. Hon skrev att jag inte fått K.B.T tidigare, bara B.K?????

Så nu vet jag inte vad det var jag gick och fick när jag pratade med sköterskan *suck*

Hon har ju antagligen inte läst min journal för då hade hon sett att jag hade haft det innan.

Nu ville hon att jag själv skulle ta kontakt med henne om jag ville komma dit för det hade vi visst kommit överens om i våras då jag var hos henne för fösta (och enda) gången.

Det känns inte bra det hela och det är just det som surrar i huvudet.

Det ska inte så mycket till för att det ska kännas som om någon sparkat undan benen på mig =(


 Stackars J trampade på ett häftstift tidigare i kväll, rakt in i hälen =(

Aj aj aj hon ville inte stödja på hälen sedan och det förstår jag.

Måste ha gjort jätteont.


 Nu ska jag försöka komma till ro.


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards