¨

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Strömlös natt

Av nena - 23 november 2010 07:15

 Någon gång efter det att jag la mig i natt och fram till halv sju har jordfels-brytare löst och gjort oss strömlösa.

Makens väckarklocka ringde inte när den skulle och därför blev det en stressig morgon för de som skulle iväg, alla utom jag med andra ord.

Orsaken.... varmvattenberedaren!

Den 15/11 2006 köpte vi en ny och den har nu bestämt sig för att lägga av *suck*

Hurra vad kul, speciellt nu när det snart är jul och allt.

Vi som börjat spara till ny soffa, det är ju bara till att ända  riktning på de pengarna.

Det är just i sådana här lägen som jag önskade att vi inte hade eget utan att man bara kunde ringa husägaren.... fast det är bara just vid sådana här tillfällen...annars skulle jag inte vilja hyra.


 Jag somnade en stund efter att jag skrivit klart men det är inte tillräckligt med sömn så jag ska nu sova någon timme till tänkte jag.

Nu när alla kommit iväg till sitt.


Ha en fin tisdag!

 
 
Helga

Helga

23 november 2010 08:43

Fy vad surt! Det är ju mycket roligare med en soffa. Bor man i hus så kommer det ofta helt oväntade utgifter - livet är svårplanerat...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

nena

23 november 2010 13:29

Javisst är det roligare med en soffa.

 
Lena S

Lena S

23 november 2010 10:18

Usch vilken tråkig sak att lägga pengar på...men varmvatten är ju bra och ha. Det är ungefär som när nåt går sönder på bilen...

Ha en bra dag! Kram

http://nelasvarld.blogg.se

nena

23 november 2010 13:29

Ja roligare kan man ju ha men det är ju tyvärr ett måste.
Att duscha kallt är ju inte så kul det heller =/

 
Paula

Paula

23 november 2010 11:43

Håller med dej om att när det händer sånt så skulle det vara skönt att bara kunna ringa ett samtal och så var det klart. Tyvärr så är nog inte gräset grönare på andra sidan. Hyresvärdar som strular och inte ger den service som man betalar för i hyran verkar bara bli fler och fler!
Hoppas att inte fryser idag! Kram!

http://anglahemmet.blogspot.com

nena

23 november 2010 13:28

Du har rätt, min bror som bor i lägenhet får "jaga" sin hyresvärd för att få saker gjorda som han lovat.

Kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

23 november 2010 14:12

Men da det var ju en himlars otur.Ja det är ett måste att ha ett litet kapital när man har eget men som du sa när man hyr så ringer man bara nån och får det fixat. Klart bra.Men annars är det bättre med eget Hoppas du somnade om då för vädret lämnar mycket övrigt att önska idag suck..

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

nena

23 november 2010 18:39

Visst måste man ha lite undanstoppat när man har eget, man vet inte när det händer något.
Tyvärr så är det ibland så att det är mer än en sak som går sönder samtidigt, så hade vi det för ett tag sedan då jag tyckte att vi fick byta ut en hel del =(

Nu håller maken på att installera den nya varmvattenberedaren i alla fall så att vi slipper duscha kallt i morgon.

Lite mer sömn fick jag och det var väldigt skönt.

 
Kimmie

Kimmie

23 november 2010 18:49

Det finns ingen bra tid för oväntade utgifter men precis före jul är väl den absolut sämsta tiden.

http://kimmietid.blogspot.com

nena

24 november 2010 17:42

Nej ska man nu tvunget behöva ha det så hade det ju varit bra om det inte kom innan jul precis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nena - 12 juli 2014 00:49

 Ja äntligen har maken startat sin semester.En vecka för sent men nu är den äntligen här och det är såååå skönt.Ja jag går ju hemma hela dagarna men det är ändå något speciellt när P startar sin semester.   Så nu tar jag riktigt blogguppehåll i a...

Av nena - 21 maj 2014 23:13

Idag har det varit varmt, riktig sommarvärme. Har mest bara slappat och inte gjort någon större nytta mer än var och handlade lite mat när maken kommit hem. Fick lämna in min älskade mobil också =( Ha ha nu låter jag ju nästan som dottern eller n...

Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards