¨

Alla inlägg under oktober 2010

Av nena - 25 oktober 2010 07:00


Önskar er alla en fin måndag

  

Av nena - 22 oktober 2010 11:45

 Jag klarade inte att gå på bussen =(

Men nu glömmer jag dagens försök och ser framåt istället.


 Det gick bra på arbetsträningen idag. Det var ju teater idag och den var bra och väldigt uppskattad av barnen som såg den.

Blev ganska rörigt sedan när det var slut och alla barnen skulle ut och de som hade rast ville komma in men det löste sig snabbt.


 Önskar er alla en fin helg och jag återkommer när det är vardag igen.


  



Av nena - 21 oktober 2010 22:23

 Idag har maken, M och jag varit på handledar/elevutbildning för att kunna lära ut/ta körkort.

Jag har ju testat det där förr men det har inte blivit något av det. Nu var det dags för dottern att få börja övningsköra med maken och jag bestämde mig för att ge det en sista chans.
Jag vill ha och behöver ha körkort men tidigare har mycket annat kommit i mellan och det har runnit ut i sanden.... som jag ångrar att jag inte tog det då jag fyllde 18 och började köra med min mamma.... mycket beror nog på att hon var egentligen livrädd och det hjälpte ju inte mig.

Ikväll har vi i alla fall varit på detta och det var ju väldigt bra och intressant och läraren var väldigt bra på att berätta så trots att jag har väldigt svårt att sitta så och bara lyssna så gick det bra.

Nu är det ju mest tomt i huvudet men det kommer säkert tillbaka efter lite sömn.


 Imorgon är det dags för att arbetsträna igen och det ser jag fram emot trots att jag mår som jag mår just nu. Skönt att komma hemifrån lite.

Planerar att ta bussen dit. Det är ju inte så långt men jag behöver ju träna på det där bussåkandet också... jag har ju jättesvårt för att åka kommunalt. Går inte djupare in på det, men jag behöver träna och jag har fått "läxa" att göra det. 

Maken jobbar i närheten och kan hämta mig om det skulle vara så att jag inte klarar av att kliva på bussen. Det har ju hänt att fötterna frusit fast...

Passar bra att testa det då P finns i närheten och det inte är så många hållplatser.


 Nu ska jag sova!

Av nena - 20 oktober 2010 13:55

 Jag har ont, har ingen ork.

Hatar fibromyalgin som ställer till det.

Kan inte ens skala potatis utan att få ont.

Kan inte tvätta håret själv för armarna protesterar

Det är en massa sådana vardagliga saker som man annars gjorde utan att ens tänka på det och nu är det ett heltidsjobb att bara duscha t.ex


 Just nu behöver jag  en massa ork eftersom det är mycket nu.

Saker som är måsten och som inte går att ändra på.

Vissa saker fixar ju maken men det finns ändå saker som jag måste göra och fixa med för att det ska gå ihop.

Mycket pyssel blir det och då hade ju en klar hjärna varit toppen att ha. Det har jag inte nu.


 Nu ska jag ta en sväng och läsa hos er.

Jag gör det var dag. Men jag har blivit sämre med att kommentera, orken finns inte riktigt. Men läser det gör jag.


♥ 

Av nena - 18 oktober 2010 00:15

 Efter en väldigt fin höstdag så är det snart tid att lägga huvudet på kudde.

Sov en stund i eftermiddag så det är därför som jag inte riktigt kommit i säng ännu.


 Det var kallt i morse, minusgrader men soligt och fint.

Fåglarna var livliga både de i buren här inne och de utanför fönstret.

Solen piggar upp alla tydligen.

Rex och Flizan fick snabbt komma ut på en flygtur så att de lugnade sig lite.

Flizan hon far runt i hela buren och Rex sitter och tjatar på henne när hon håller på.

Vingarna behövde motion tidigt idag *s*


 Maken fixade till min gamla cykel (ja min enda cykel) för J vill ha den ibland.

Det är en sådan där riktigt gammal tantcykel som jag målat som en nyckelpiga och den gillar J.

Den behövde nya däck och ett annat lås. Tror att den kommer att ta henne till skolbussen i morgon.


 Vi hade det mysigt i lördags.

Jag hade och har fortfarande väldigt ont så vi var inte ute och åt som P hade planerat utan vi åt en god middag här hemma och hade det mysigt.

Vi får gå ut en annan dag istället.


 Godnatt ♥

Av nena - 15 oktober 2010 11:44


 Det var svårt att komma av sängen idag.

Inte för att jag var trött utan för att det gjorde ont.

Fick skjuts till arbetsträningen.

Sagostund för 10 stycken 3-4 åringar och sedan en liten fika.

Efter det avbröt jag eftersom jag kände att det inte skulle fungera.


 Nu sitter jag här, jag vandrar runt och jag lägger mig en stund.

Har försökt att göra lite övningar som jag kör för att försöka få kroppen att slappna av men det gick inget vidare idag.


 I morgon har jag och maken (så klart) bröllopsdag.

Det är 11 år sedan vi gifte oss efter en lååång förlovning.

Tror inte att vi kommer att fira så där speciellt.

En god middag blir det nog bara.


 Nu stänger jag bloggen för helgen och önskar er alla en fin sådan.


Av nena - 14 oktober 2010 23:45

  Ska ta och lägga mig nu.

I morgon är det dags för min arbetsträning igen. Börjar med sagostund, eller om det var teater, minns inte riktigt och vet inte om det är några dagis bokade eller det bara är lediga barn som kommer.


 Dagen har varit ganska så bra fram till i eftermiddag.

Gjorde inget speciellt men fick så förlåt  j*vla ont i ryggen och sedan efter en timme eller så började värka i vänster armbåge och efter det har det bara fortsatt att komma värk här och där...

Om det är väderväxlingarna eller vad vet jag inte men något är det och det är inte för att jag gjort något som jag inte skulle göra =(


 Fredag i morgon ja och det ser jag fram emot.

Helg och hela familjen är samlad, inget jourjobb för maken eller annat inplanerat förutom J´s scouter på lördag f.m


 Sov gott!



Av nena - 13 oktober 2010 19:23

 Somnade till sist. Fick knuffat på maken några gånger och tillsist så blev snarkningarna lite mindre. Inga stora timmerstockar, bara små kvistar.

Upp halv sju och såg till så att J kom upp och sedan iväg till skolskjutsen och då la jag mig igen.
M klarar sig själv men jag kollar ju så att hon har vaknat som hon ska fast jag blev liggandes och hon kom in och pratade en stund med mig innan hon fick skjuts av mormor och morfar till sin APU-plats.

Jag vände då kudden och somnade om och sov hårt ett par timmar.

Telefonen hade ringt såg jag när jag vaknade men jag hade inte ens hört den.


 Resten av dagen har jag bara varit och inte gjort något ansträngande alls.

Nu blir det lite tv och kanske en film.


Skriv gärna en rad i Gästboken

Presentation

Dagens citat

Dagens citat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Bilder!

Spelsidor

Besöksstatistik

översätt

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards